[FOTO] Australië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

[FOTO] Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 08:23

Ben inmiddels al weer 3 weken in Australië voor m'n opleiding en in de weekenden geprobeerd wat foto's te maken van de mooie natuur :D . Heb niet zoveel ervaring met landschapsfotografie etc., dus tips zijn heel erg welkom :D .

Dangar's Gorge:

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

De kangoeroes van de uni:

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

De jaarlijkse Wool Expo:

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Ebor falls:

Afbeelding
8.

Uitzicht vanuit Dorrigo naar beneden:

Afbeelding
9.

En beneden ziet het er zo uit:

Afbeelding
10.

Bij de Wollomombi falls:

Afbeelding
11.

Afbeelding
12.

En tot slot een lirebird:

Afbeelding
13.

Ariebombarie

Re: [FOTO] Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:29

wat een landschappen hee.... ik vind dat je echt schitterende foto;s gemaakt hebt. wel jammer van de laatste dat eigenlijk alleen de staart te zien is.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:36

Wat is het daar mooi!
Je kunt niet zoveel sturen aan de natuur en het licht, en ook blijven de schapen en honden niet netjes wachten tot je afgedrukt hebt, ze zijn goed gelukt.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:12

Foto 2, 4 en 11, wauw hè! :oo
Heel gaaf met dat licht zo, complimenten! :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:41

Citaat:
Heb niet zoveel ervaring met landschapsfotografie etc., dus tips zijn heel erg welkom :D

Hoezo, ga je dan weer terug om je foto's te verbeteren? ;)

In het geval van Australie maakt het niet uit of je foto's technisch goed gelukt zijn, Australie is sowieso gaaf en geeft sowieso gave foto's haha.
Nee zonder gein, je hebt nette foto's gemaakt, het geeft echt super weer wat voor moois je hebt gezien daar.

En kom eens meekletsen in ons topic: [HK] We loooove Australia!!! ;)

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 23:59

Ik ga 31 augustus pas weer terug naar Nederland, dus heb nog genoeg tijd om m'n foto's te verbeteren :P

En zal het topic eens bekijken :D

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:37

Waauw foto 2 , 10 en 11 geven echt zo`n fijne warme uitstraling! Echt een heerlijke sfeer!
Echt waauw!

Maruscka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:25

Oh als ik deze foto's kijk wil ik weer terug! Dorrigo is mooi he? Ben er ook geweest, de weg er naartoe omhoog is echt adembenemend!!! Mooie foto's!

EAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:42

Wauw, vooral foto 2 vind ik geweldig, je hebt die lichtval er echt heel mooi op gekregen.

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:16

Ik vind 3, 4 en 13 echt heel mooi!

Mooie belichting :)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:45

Foto 2 is waanzinnig! De topper uit de serie.
Verder ontzettend gave sfeerfoto's. We krijgen een gave indruk van Australie. :D Kan ook bijna niet anders, want volgens mij is het ook een superruig land!

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:50

wauuuww jaloerss ben ik ! ik wil daar ook heeen <3
Hele coole foto;s ook. vooral met die hond en schapen en de walibilookalikekangeroe. en de landschappen zijn ook supermooi, maar wat wil je ook met zo'n land:D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:35

Het eerste wat me opvalt is dat de landschapsfoto's vrij hard zijn. Veel contrast, neigend naar onderbelichting. Ik vind foto 10 en foto 2 de mooiste, fototechnisch gezien. Foto 10 heeft een mooie omlijsting en het contrast en de kleur van de voorgrond steekt mooi af tegen de verlichte nevel erachter.
Foto 2 is erg mooi met het tegenlicht als aura rond de reiger-achtige vogel.

Bij de andere foto's (en da's een groot probleem van rotslandschappen en watervallen) is dat het altijd lastig is om het imposante over te brengen. Ik zou zeggen: vooral nog wat mee experimenteren als je de kans hebt :j
Foto 11 vind ik qua compositie erg mooi, ik vind het alleen het contrast te groot. (Als je een asa-instelling op je camera hebt, kun je die lager zetten, en als je voorkeuzeprogramma's hebt moet je denk ik even uitproberen welke fijn werkt.)

Verder algemene tips bij landschapsfotografie:
- je kunt meestal het beste zoveel mogelijk uitzoomen (breedhoek) en, als je een onderwerp hebt, zo dicht mogelijk op het onderwerp kruipen. Dat geeft diepte en haalt je achtergrond naar voren. Ver inzoomen maakt de foto 'plat'. Uiteraard heb je niet altijd de mogelijkheid maar probeer het verschil maar eens uit :j

Je kunt je landschap interessant maken door andere zichtlijnen: een horizon bv (een horizon op ongeveer 1/3 van onderen benadrukt een uitgestrekt en verlaten gevoel, een hoge horizon geeft juist een besloten gevoel maar trekt meer aandacht naar dat deel).

- Compositie kun je interessanter maken door bij een foto als foto 1 het beekje schuin te laten lopen, van linksonder naar
(hoog of laag, al dan niet met horizon)
- je kunt het interessant maken door een detail op de voorgrond te zetten, of een omlijsting te kiezen.

Interessant is misschien ook het volgende:
http://digital-photography-school.com/4 ... hotography

En bij een waterval is het ook altijd leuk om dichterbij te komen en te experimenteren met sluitertijd (lange sluitertijd is = watervalwaas, korte sluitertijd = druppeltjes)

Boel opmerkingen - ik vind je foto's niet slecht maar het zijn toch nog meer 'herinneringsfoto's' dan foto's die ik voor het beeld zelf aan de muur zou hangen, en als je de tijd hebt om te experimenteren is het leuk om dat met zo'n geweldig landschap te doen :j

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 11:04

Bedankt voor de reacties :D

Vooral Shadow voor het uitgebreide commentaar!