[FOTO] Foto's Chica en Posh

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amber_1993

[FOTO] Foto's Chica en Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 16:43

Hallo!

Gisteren was het een heerlijke dag, dus ik dacht 'ik ga de poesjes even fotograferen'.
(eigenlijk moest ik leren voor mn examens :Y) )

Maar goed, ik zet hier dus even de foto's neer. Ik wil graag commentaar voor mijn fotografie maar hou er rekening mee dat ik geen proff. camera heb en het gewoon als hobby'tje doe.
Genoeg gezeur, hier komen ze:
(ps. Posh is niet zo fotogeniek, vandaar dat Chica vaker op de foto staat :+ , Posh is wel liever hoor :Y) )

Chica vs de hond
Afbeelding

bosjes knuffelen
Afbeelding

ruikt vast lekker?
Edit: Beetje overbelicht evenals de volgende
Afbeelding

of toch niet?
Afbeelding

fotomodel toch??
Afbeelding

:9
Afbeelding

posh
Afbeelding

toch een mooie foto
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lontje op 21-05-10 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

pinkie87

Re: Foto's Chica en Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:57

jah alleen de laatste foto is dan nog wel goed gelukt.
de rest is echt niets (sorry voor de harde worden)
maar ze zijn niet scherp. ze zijn vaak overbelicht. daarbij zijn de foto`s niets spannend genoeg. kijk liever naar de voorkant van een kant inplaats de achterkant daarbij is bij foto 1 heel vervelend de achtergrond.
de compositie is ook niet echt fijn.

sorry voor de harde worden maar meer ken ik er niet van maken.
als je daaar op zou letten misschien dat het de volgende keer dan beter word

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 17:01

pinkie87 schreef:
jah alleen de laatste foto is dan nog wel goed gelukt.
de rest is echt niets (sorry voor de harde worden)
maar ze zijn niet scherp. ze zijn vaak overbelicht. daarbij zijn de foto`s niets spannend genoeg. kijk liever naar de voorkant van een kant inplaats de achterkant daarbij is bij foto 1 heel vervelend de achtergrond.
de compositie is ook niet echt fijn.

sorry voor de harde worden maar meer ken ik er niet van maken.
als je daaar op zou letten misschien dat het de volgende keer dan beter word

Geeft niet hoor, kan ik wel hebben :Y)
Maar scherper kan ik ze niet krijgen met mijn camera, het was ook heel zonnig en ik heb geprobeert in de schaduw te fotograferen maar dat lukt zeker niet altijd:P
en spannender kan ik het ook niet maken:P Mijn katten zijn nou eenmaal dik en lui :Y)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 18:43

Wat voor een camera heb je als ik vragen mag? Als je zelf de instellingen kunt veranderen kun je ook het licht veranderen (zodat ze dus niet meer overbelicht zijn) en scherptediepte regelen.
Wat betreft de spanning, dit kun je bereiken door veel te spelen met de compositie, ookal zijn je katten niet zo actief :P Probeer verschillende standpunten in te nemen en anders te kaderen. Lekker spelen en anders proberen dan 'normaal'. Kijk of die compositie je dan bevalt, zoniet probeer weer wat anders :D Succes!

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 20:50

DieL_Zor schreef:
Wat voor een camera heb je als ik vragen mag? Als je zelf de instellingen kunt veranderen kun je ook het licht veranderen (zodat ze dus niet meer overbelicht zijn) en scherptediepte regelen.
Wat betreft de spanning, dit kun je bereiken door veel te spelen met de compositie, ookal zijn je katten niet zo actief :P Probeer verschillende standpunten in te nemen en anders te kaderen. Lekker spelen en anders proberen dan 'normaal'. Kijk of die compositie je dan bevalt, zoniet probeer weer wat anders :D Succes!

pff.. zal morgen even kijken wat voor camera het is. Hij is nu niet hier :P
Bedankt voor je tips, helaas kun je volgens mij niet het licht aanpassen;)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:24

Als je dat niet zelf kunt, kun je wel zorgen dat hij zichzelf anders instelt, door eerst op de een donkere plek te richten, dan de camera in te laten stellen (knopje licht indrukken, dus zonder een foto te maken), en dan pas op je onderwerp te richten :)

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 16:13

Killyenn schreef:
Als je dat niet zelf kunt, kun je wel zorgen dat hij zichzelf anders instelt, door eerst op de een donkere plek te richten, dan de camera in te laten stellen (knopje licht indrukken, dus zonder een foto te maken), en dan pas op je onderwerp te richten :)

bedankt voor de tip!