[FOTO] experimenteren met camera

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Cathalijne

[FOTO] experimenteren met camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 19:59

Momenteel ben ik bezig met een fotografie opdracht (CKV) op school.
Ik heb nou niet bepaald veel verstand van fotografie, maar ik waag toch maar een poging hier op bokt.
De foto's zijn gemaakt met een Canon EOS 300D (foto camera van mijn vader)

(alle foto's, behalve foto 1, zijn onbewerkt)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Volgens mij te overbelicht in de linker bovenhoek.

3.
Afbeelding
Vind ik opzicht een fijne foto. Misschien niet al te spannend qua compositie, maar qua belichting vind ik hem wel mooi. Alleen jammer van dat wazige streepje midden door de foto (waarschijnlijk een takje of zo).

4.
Afbeelding
Nog zo'n mooi voorbeeld van natuur vervuiling. Eigenlijk best zonde, maar wel mooi foto materiaal. Ik ben nog niet helemaal weg van deze foto. Ik heb het idee dat de scherpte iets te ver aan de voorkant ligt, en dat de achterkant iets te wazig is.

5.
Afbeelding
Vind ik zelf niet de mooiste foto, kleuren vind ik een beetje flets, maar de blik die de hond in z'n ogen heeft en z'n gefocuste houding vond ik wel erg geslaagd, dus vandaar dat hij erbij staat.

6.
Afbeelding
Dit vind ik zelf de mooiste foto, alleen een beetje jammer van de schaduw op z'n rug.

Tips zijn uiteraard van harte welkom

Groetjes Cathalijne

RhealLover

Re: [FOTO] experimenteren met camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:45

1 leuke foto, daar kijk je lang na en blijft boeiend
2 scherpte punt ligt wat verkeerd valt meer op het overbelichte
3 foto is zeer storend, lichtinval is slecht en het scherptepunt licht te ver naar achter
4 ook deze foto stoort als kijker zijnde, denk dat de scherptepunt wel goed is, maar het onscherpe op de voorgrond leidt de aadacht af
5 deze foto was mooi geweest als de zon niet op zijn rug had gestaan maar echt van voren, fototechnisch slecht en spreekt verder niet aan
6 compositie is niet interessant, denk dat als je vanuit andere hoek geschoten had het meer zou hebben, daarnaast is de hele foto te donker (of dat ligt aan deze pc)

Maar voor experimenteren zeker niet verkeerd. Uiteraard verbeterpunten maar daar aan kan gewerkt worden.

LisaDijk

Re: [FOTO] experimenteren met camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:50

1. ik vind foto 1 wel leuk om naar te kijken, omdat je je afvraagt wat het is, maar ik vind het iet echt een interessant onderwerp, ook vind ik hem slordig bewerkt (sommige blaadjes zijn nog groen enzo) en het kader vind ik nogal lelijk (sorry) zonder het kader, en de blaadjes zwart wit zou het echt een mooie foto zijn! :)

2. vind het een mooie foto qua compositie alleen vraag ik me af waarom de foto zo'n raar formaat heeft?

3. ik snap niet echt waarom je een flesje op de foto zet, natuurveruiling oké maar pak het dan wat extremer aan, de compositie vind ik niet mooi genomen, en de lichtval is ook niet het sterkste punt.

4. zelfde verhaal als hierboven (ik t/m extremer aan)
lichtval is al wat beter dan de foto hierboven, maar ik vind het alsnog niets, gewoon door het onderwerp.

5. vind ik goed gelukt! het enigste wat het net niet is is de compositie, ik vind het jammer dat er rechts zoveel ruimte zit, en niet aan de linker kant, omdat de hond die kant op kijkt.

6. veeel te donker, idd jammer van de schaduw, voor de rest is het eigenlijk een normale foto die iedereen van een zwaan kan schieten.

ik hoop dat je er wat aan hebt!