Thuis gaan we door een ongelooflijke moeilijke tijd! Mijn moeder ligt momenteel in het ziekenhuis voor een hele zware "operatie". Dit houd ons allemaal bezig, maar ik heb het idee dat mijn vader zo af en toe een beetje vergeten word. Daarom heb ik (samen met mijn schoonzus) een gedicht geschreven die we in een mail zetten en rond sturen. Hopelijk zal dit mijn vader even opvrolijken en hem laten weten dat er heel veel aan hem word gedacht!
Als een burcht sta jij daar Dag en nacht om ons bescherming te bieden Je zet de poort open zodat wij binnen kunnen Dicht bij het hart, een liefdevol haardvuur De deur is nooit voor ons dicht
Wanneer de aarde beeft blijf jij staan Al dat gebeuk kan jij nog steeds weerstaan Een zwaar gevecht doet pijn Niemand zal dit ontkennen Maar je kunt er niet aan wennen
Deze strijd veranderd mensen De burcht weerstaat de barsten Keer op keer sla jij je erdoor en vol trots vertellen wij over ons fort Maar beseffen ook dat het onderhoud nodig heeft
Alles heeft onderhoud nodig Weet dat in de toekomst wij ervoor staan De burcht te ondersteunen Je hoeft niet alles zelf te repareren Het cement is al gemaakt.
Ben alleen niet helemaal tevreden over de 2e alinea. Vind het zo raar die rijmende regels ineens tussendoor? Of maakt niet niet zo veel?
Wat een bijzonder gedicht en wat zal het je vader goed doen in deze moeilijke tijd om zo'n ondersteunend gedicht te ontvangen Heel speciaal dat jullie dat doen, hij zal het vast hard kunnen gebruiken
Ik heb verder geen commentaar op het gedicht zelf, het zou mijn eigen smaak neit zijn om een dierbaar persoon te vergelijken met zo'n burcht (toch een 'ding', een zwaar gebouw/omhulsel), maar het idee is wel heel goed, ik kan me de vergelijking wel indenken
Vind het einde wel sterk, knap dat je het zo geschreven hebt!
En ik vond juist een burcht een mooie vergelijking. Een burcht, kasteel, iets waar je veilig bent. Het beschermt je zoals een vader zijn kinderen altijd zal beschermen.
CRos95
Geplaatst: 26-05-10 15:41
Ontzettend mooi geschreven en wat ontzettend lief dat je dit doet voor je vader! Ook ontzettend mooie beeldspraak, ik zou er zelf juist wel voor gekozen hebben!
in 1 woord...Wauw! Wij hebben een tijdje geleden iets soortsgelijks doorgemaakt, dus ik snap wat je voelt! Heel veel sterkte de komende tijd! (enne vergeet jezelf ook niet hea )