[TEK] Captain Jack Sparrow, eindelijk af!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AliesMeijer

[TEK] Captain Jack Sparrow, eindelijk af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 16:23

3 Jaar geleden ben ik ooit met deze tekening begonnen, maar ik heb hem toen nooit afgemaakt.
Nu heeft mn vriend gevraagd of ik de tekening voor zijn verjaardag af wilde maken, en dit heb ik gedaan :) .
Dus hierbij eindelijk maar toch het eindresultaat! :D

Grafiet, A3 formaat Fabrianopapier.

Gemaakt met fototoestel:
Afbeelding
Gemaakt met mobiel:
Afbeelding

Het zit er een beetje tussenin. :D Bij beide foto's viel op de rechter- en onderkant wat te veel licht, waardoor het lichter lijkt dan het in het echt is.

Ik heb de tekening af moeten maken zonder afbeelding, dus bijvoorbeeld de kreukels en motieven op het hoofddoekje heb ik zelf moeten verzinnen. ;)

Reacties, commentaar, tips, opmerkingen etc. zijn heel erg welkom! :D

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:25

Echt fantastisch!
Je kunt het meteen herkennen wie het is, wat toch wel erg moeilijk is..!

996981

Re: [TEK] Captain Jack Sparrow, eindelijk af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:26

hhmm vind het hoofdoekje een beetje vreemd. voor de tekening zou het recht zitten. maar als je af gaat op het voor hoofd van jack niet. hij heeft hem zeg maar nu scheef op. dat lijkt een beetje raar.

verder erg mooi :D

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:29

themuisje schreef:
hhmm vind het hoofdoekje een beetje vreemd. voor de tekening zou het recht zitten. maar als je af gaat op het voor hoofd van jack niet. hij heeft hem zeg maar nu scheef op. dat lijkt een beetje raar.

Ja dat viel mij ook gelijk op.
Er zit geen diepte in het hoofddoekje. Voorop zou dan bijvoorbeeld lichter moeten dan de voor ons linkerzijkant.

Maar verder knap gedaan hoor! Hij lijkt goed!

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:56

het hoofddoekje id..
maar verder?

Sex on paper, tja sex on legs kan niet, want op de tekening heeft ie die niet :')

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:58

Nou ik vind het super gedaan

heathfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:40

wat mooi!!!
je ziet idd meteen wie het is :D
hee leuk gedaan !!

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:22

babe schreef:
themuisje schreef:

Ja dat viel mij ook gelijk op.
Er zit geen diepte in het hoofddoekje. Voorop zou dan bijvoorbeeld lichter moeten dan de voor ons linkerzijkant.

Maar verder knap gedaan hoor! Hij lijkt goed!

Ja, mij ook :)

Maar voor de rest echt perfect! :D

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 17:36

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Dat het hoofddoekje scheef lijkt te zitten klopt idd. Daar had ik de voorkant wat lichter moeten maken. Ik denk dat het alleen ook wel een beetje vertekend door het motief en de plaats van het kettinkje.
Heel erg bedankt allemaal! :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:17

Heel mooi en erg realistisch! +:)+ Wou dat ik dat kon ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:59

Ondanks het een echt hele mooie tekening is vindt ik hem niet de uitstraling hebben die Johnny Depp heeft. Hij kijkt echt heel zielig, en er mist iets dat echt Johhny is zeg maar :P Maar ondanks dat is het echt héél goed getekend! Je ziet wel dat hij het is door zijn kleding en haar hoor, dat niet :P Maar er mist iets kleins, ik weet niet wat..

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:05

Mooie tekening, je gaat nog steeds erg vooruit!
Ik denk alleen dat je je teveel focussed per onderdeel, daar bedoel ik mee, dat het hoofddoekje realistisch is,
dat de kralen echte kralen lijken etc. Dit denk ik omdat ik alle onderdelen evenveel aanwezig zijn,
het lijkt alsof je bv niet de keuze hebt gemaakt de ogen er op een bepaade manier er meer uit te laten springen b.v.
Hoofddoekje kan je nog heel makkelijk aanpassen, dus dat komt wel goed. Vanwaar de keuze om een deel van de achtergrond donker te maken trouwens? Over all een erg goede tekening, kan niet wachten om weer meer van je te zien!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 19:00

Bedankt! :)
ZusJacobs, die zielige blik had hij op de foto ook. Maar ik snap idd dat je dat niet passend vindt.
Janique, bedankt voor de tip, je hebt idd gelijk. :) Ik werk ook alles echt per onderdeel uit. Miss kan ik beter alles eerst de basislaag geven en dan gelijkmatig verder uitwerken. De achtergrond is zo gemaakt omdat de tekening bedoeld was om naast een andere tekening van mij te hangen waar dit ook zo was. Maar ik vind het zelf sowieso eigenlijk wel een leuk effect geven :D , het is wat minder leeg zo.