[FOTO] Zoo Parc Overloon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

[FOTO] Zoo Parc Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 11:49

Deze foto's zijn donderdag gemaakt in Zoo Parc Overloon. Ze zijn gemaakt met een Canon 450D en EF-S 55-250 IS 1:4-5,6 IS. Ik heb deze camera pas een week dus opbouwend commentaar is fijn, maar hou het vriendelijk. Hiervoor fotografeerde ik met een compactcamera. Alle foto's zijn gemaakt zonder flits en op het Av programma of P programma.

Foto 1 (aapje)
f/5.6, belichting 1/50 sec., ISO-800
Afbeelding

Foto 2 (cheetah)
f/5.6, belichting 1/200 sec., ISO-400
Afbeelding

Foto 3 (flamingo)
f/5.6, belichting 1/200 sec., ISO-400
Afbeelding

Foto 4 (kangaroe)
f/5.6, belichting 1/20 sec., ISO-800
Afbeelding

Foto 5 (kraanvogel)
f/5.6, belichting 1/200 sec., ISO-320
Afbeelding

Foto 6 (uil)
f5.6, belichting 1/160 sec., ISO-800
Afbeelding

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:52

foto 1 is niet echt scherp.
foto 2 vind ik mooi.
foto 3 vind ik niet bijzonder spreek me niet aan.
foto 4 is ook niet scherp(poten).
foto 5 vind ik niet bijzonder spreek me niet aan.
foto 6 vind ik goed geluk. alleen jammer dat de die oortjs missen.

Caily

Re: [FOTO] Zoo Parc Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:23

Foto drie spreek mij wel aan, de rest kan ik niet echt beoordelen, behalve dat ik 1 en 4 niet goed scherp vind...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:18

Vind ze wel oké. Probeer iets origneler in je composities te zijn :) Wat bewerking kan ook wonderen doen voor je foto's. ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 10:15

Bedankt voor jullie commentaar. Vind het wel erg vreemd dat ik op een groot fotografie forum heel ander commentaar krijg dan hier...

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:48

De cheetah is geweldig, maar dat is alles, bij deze foto goed scherpgesteld, mooie compositie de foto spreekt echt.

De rest van de foto's spreken echt niet aan omdat er fototechnisch toch ea niet klopt, de flamingo gaat maar meer een mwa foto.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 10:49

Wat klopt er fototechnisch niet aan?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:54

Foto 1: slecht scherpgesteld,
Foto 3: vogel valt te veel weg op de achtergrond omdat deze niet geheel scherp is,
Foto 4: tja daar hoeft geen verdere uitleg bij, beweging sonscherpte en gewoon slechte foto op verkeerd moment genomen,
Foto 5: een vogel op 1 been, je ziet enkelt een witte vlek en dat was de foto,
Foto 6: oog mooi scherp en ook daar valt de rest weg, was mooier geweest als de snavel scherper was en de foto ruimer genomen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 10:55

Bedankt voor het commentaar. Vind het nog steeds erg grappig hoe enkele professionele fotografen heeeeeeeeel ander en een stuk opbouwender commentaar geven dan hier gebeurt. Ook zij zijn echt niet alleen maar positief, maar het wordt wel zo uitgelegd dat ik er écht wat mee kan. Als ik dat vergelijk met hier...

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:47

Dan mijn vraag aan jou waarom plaats je het dan uberhaubt hier??? Als je al voldoende understatement heb gehad van pro's???

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 12:52

De foto's zijn eerst hier geplaatst voordat ik ze ergens anders neer heb gezet. Naar aanleiding van reacties die ik hier kreeg heb ik het ook op andere fora geplaatst. Het viel me gewoon op hoe zowel de manier van reageren als de inhoud van de reactie anders is.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:55

Misschien komt dat omdat je hier op een paardenforum zit en daar op een fotografieforum? :)
Ieder z'n vak he ;)

De foto van de Cheetah vind ik heel erg mooi :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:06

NouNou wat negatief allemaal :o

Je fotografeert nog maar een week met een spiefelreflex, dus dan vind ik deze foto's zeer netjes! :j In een dierentuin heb je nou eenmaal niet veel vrijheid kwa posities, toch vind ik de cheetah en uil erg leuk qwa positie hoor!
Als tip voor de kangaroe (en andere bewegende objecten) wil ik je meegeven dat je beter de sluitertijd wat hoger kan doen liefst 1/320. Dat lichtverlies kan je dan weer compenseren door de ISO naar 1600 te doen of het diafragma groter (kleiner getal) als dit mogelijk is ;)

Bij het scherpstellen met de aap kun je bijvoorbeeld eerst het hoofd in het midden van je zoeker hebben, dan scherpstellen en dan bewegen naar de compostitie die je wilt. Dan blijft het hoofdscherp ipv de benen/boomstronk.

De flamingofoto is kwa positie mss wat saai, maar verder wel goed schermgesteld met fijne kleuren en goed diafragma!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 17:53

Bedankt voor je commentaar met tips Siep! Hier kan ik mee verder werken! Vooral die met het scherpstellen op de aap! Dat van de sluitertijd wist ik eigenlijk wel, maar ik fotografeerde op M, wilde ze eigenlijk gewoon vastleggen en toen begonnen ze te hupsen. Vond het zelf een leuke foto alleen jammer van de onscherpte inderdaad.