[TEK] Paardenportret pastel. af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AliesMeijer

[TEK] Paardenportret pastel. af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 14:06

Een hele tijd terug heb ik een opdracht gekregen een paard in pastel te tekenen. Met pastel heb ik nog maar een paar tekeningen gemaakt, en ik ben daar dus nog niet zo ervaren mee. Ik heb toen met de opdrachtgeefster afgesproken dat ik het gewoon zou proberen, maar dat ik niet zeker wist of het ging lukken. Ik ben 2 keer overnieuw begonnen, en de 3de tekening heb ik na een veeeeeel te lange tijd afgemaakt. Ik heb nu eindelijk een foto van het eindresultaat kunnen maken, en ik hoop dat jullie wat tips/reacties voor me hebben. :)

Pastel op A3 formaat wit mi-teintes papier. (gladde kant)
Afbeelding

Groetjes Alies!

Anne_Baukje

Re: [TEK] Paardenportret pastel. af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:05

Zitten er nou allemaal kreuken in het papier? Zonde!

Ik vind het knap voor een eerste pastel! Goed gebruik van kleuren.
Herkenbare stijl. Mooi afgewerkt. Mooi hoor! :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:50

Ik had die kreuken eerst niet gezien. Idd zonde.

Verder ga ik mee met het commentaar van Babe. Het is een mooi eind resultaat geworden. :)
Waar ging het bij de vorige 2 pogingen mis? Nu is daar namelijk niks van te zien! Ben daar benieuwd naar.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:19

Bedankt allebei! :)
Alleen rechtsbovenin zitten idd 2 kleine kreukeltjes. Dit valt in het echt bijna niet op, de foto vertekend een beetje. (ik heb de foto wat donkerder gemaakt, omdat de kleuren anders te flets waren.) Links lijkt op deze foto ook iets te zijn, maar daar zit in het echt niks. :)
SIEMxFUNNY schreef:
Ik had die kreuken eerst niet gezien. Idd zonde.

Verder ga ik mee met het commentaar van Babe. Het is een mooi eind resultaat geworden. :)
Waar ging het bij de vorige 2 pogingen mis? Nu is daar namelijk niks van te zien! Ben daar benieuwd naar.

:= Oke, misschien is een foto duidelijker. Bij de eerste poging gebruikte ik én krijt, én potloden. Ik kwam er toen achter dat ik dit niet fijn vond werken, het potlood pakte niet meer fijn over het krijt heen.
Bij de tweede poging ben ik te snel aan het invullen begonnen. De verhoudingen waren toen echt bagger. Daardoor leek het paard natuurlijk ook niet meer op het paard van de foto, en ook het oog had een verkeerde uitdrukking. Ook werkte voor mij de manier van eerst vegen, dan details, niet fijn. En ik gebruikte hier alleen maar bruin. Oftewel: Alles was fout. Hier de poging waarmee ik toen was begonnen: link :') (deze was trouwens wel naar een andere foto.)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:24

Ehm, mag ik zeggen dat de foto in link er nog steeds niet verkeerd uitziet? Ik kom daar niet eens bij in de buurt! Het ziet r goed uit hoor!
*edit, nog even toevoegen dat ik bij de echte tekening de hals scherp vind afgesneden. Het stukje daaronder is witter dan de rest van het papier, misschien moet je dat iets donkerder maken, als je snapt wat ik bedoel... Nu wordt mijn aandacht naar dat witte stuk getrokken...

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:41

Haha tuurlijk mag je dat zeggen! :D Ik heb altijd al snel dat ik een tekening tevreden afrond, maar dat ik dan na een paar maandjes al helemaal niet meer tevreden ben over die tekening. Op dat moment was ik ook wel aardig tevreden met die poging, maar toen ik er na een tijdje weer naar terug keek was er helemaal niet meer blij mee ;) . Dus vandaar dat ik overnieuw ben begonnen.

Over de afsnijding heb ik ook getwijfeld. Ik wilde het misschien ook wel helemaal doortekenen, maar omdat dat zo'n 'leeg' stuk was zonder veel details heb ik dat toch maar niet gedaan. Dat stukje is trouwens gewoon het wit van het papier hoor, net als de rest van de witte achtergrond. Dus dat is allemaal gewoon hetzelfde. De foto vertekent wat. :j

kleinvosje

Re: [TEK] Paardenportret pastel. af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:19

Het lijkt veel witter in vergelijking met de rest. Maar het kan inderdaad door de foto komen! Hoe dan ook, ik doe het je niet na!