[SCH] schilderij dat meerdere gezichten heeft gehad.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

[SCH] schilderij dat meerdere gezichten heeft gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 17:55

WIP zijn niet voor mij gemaakt dus ik plaats voortaan alleen maar werk dat af is. :D

1 groot drama was dit schilderij :+

Mijn moeder wilde voor in de woonkamer een groot schilderij (1 bij 2 meter ongeveer) Ze wilde graag iets met groen en het liefste kikkers. Nu vind het echt vieze beesten, dus ik wilde graag een koe.
Vorig jaar had ik schetsen gemaakt van een koe en ik wist al precies hoe ik het wilde gaan doen. Een koe met allemaal horens van andere koeien er om heen.
Het uitvoeren is alleen een grote ramp geworden. Het lag al bijna in de prullebak :D

Afbeelding

Toen ben ik op hetzelfde doek helemaal opnieuw begonnen en toch die vieze dieren geschilderd.
De achtergrond vond ik te donker en niet leuk, dus die had ik ook weer overnieuw gedaan.
Afbeelding

Uiteindelijk ben ik toch wel blij met het resultaat. Het is niet helemaal naar mijn zin, maar ik stop even met zeuren.
Dit is het eindresultaat geworden:
Afbeelding

Kom maar op met tips / opmerkingen (voor de volgende keer) ! :)

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:59

:=, stukken beter dan de koeien, je hebt het echt heel mooi voor elkaar gekregen +:)+

__Karlijn__

Re: [SCH] schilderij dat meerdere gezichten heeft gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:02

Die kikkers zijn echt leuk! Mooie kleuren en ik ben verliefd op de pootjes :P Maar is dat nou dezelfde handtekening al die van Sammievriend?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 18:05

IloveBALOU schreef:
:=, stukken beter dan de koeien, je hebt het echt heel mooi voor elkaar gekregen +:)+

Stukke beter, niet lachen jij! :P

__Karlijn__ schreef:
Die kikkers zijn echt leuk! Mooie kleuren en ik ben verliefd op de pootjes :P Maar is dat nou dezelfde handtekening al die van Sammievriend?

Bedankt!
Over die handtekening. Soms zet ik mijn hele achternaam erop, maar meestal SV (Simone Verschoor). Dat heb ik altijd al gedaan. Wel verwarrend soms hier op bokt :)

Abrikoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:20

wauw, ik vind het schilderij echt geweldig mooi! de achtergrond is uiteindelijk ook echt een stuk mooier geworden vind ik! ik snap echt niet hoe mensen zo goed kunnen schilderen :P

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:56

SIEMxFUNNY schreef:
IloveBALOU schreef:

Stukke beter, niet lachen jij! :P

Oke, sorry :7
Ik vind de kikkers leuk geworden, en de uiteindelijke achtergrond is veel beter dan de achtergrond daarvoor. Goed gedaan :j
Ik heb alleen 1 puntje:
Ik vind de achterkant(kont) van de grootste kikker een beetje apart, net of die heel groot is en niet helemaal goed doorloopt met het bovenlijf, maar kan aan mij liggen :o dus het deel dat onder de tak zit laat maar zeggen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:57

mooi hoor! hoe heb je die uiteindelijke achtergrond opgebouwd?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:59

ik vind de kikkers ook een stuk "frisser" dan de koe. Ben ook wel benieuwd hoe je de achtergrond er op hebt gekregen :)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:06

Ik ga mee met bromfiets, doet een stuk frisser aan! Zeker met die toffe achtergrond zo! +:)+ :) Mooi gedaan, staat vast gaaf in de woonkamer!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 18:41

Bedankt allemaal :)

De achtergrond tja. Beetje vanalles gedaan eigenlijk. Vind het heerlijk om te 'rommellen'.
De achtergrond heb ik eerst een geel met groene onderlaag gegegeven. Daara witte grove strepen en die uitgeveegd met een droge kwast. Toen vond ik de achtergrond nog wat te saai en heb ik hetzelfde met paars gedaan als wat ik met wit gedaan hebt.
Dus eigenlijk grof aanbrengen en met een droge kwast uitvegen.

Heeft iemand nog tips voor mij?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:13

hij is heel gaaf geworden :~ De kikkers komen er mooi uit met deze achtergrond :j
en idd, beter dan die koeien :=
maar de kikkers, respect hoor, die zijn echt heel mooi geworden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:14

Wauw, hij is echt geweldig geworden! Ik vind de achtergrond een klein beetje te druk, maar de kleuren passen erg goed. Je zou het nog iets kunnen afvlakken m.b.v. een verfroller (zoals die waarmee je je huis schildert), maar ik ben bang dat het leuke effect dan weg gaat. Ik vind de compositie erg leuk. Maar volgens mij ben je vergeten wat diepte aan te brengen bij het meest groene takje, of vergis ik me daarin? Ik vind 'm verder erg gaaf, zou 'm zo in m'n eigen huisje ophangen :D

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:08

Wouw wat is het nu onwijs mooi geworden zeg!
Veel beter zo dan met die koeien :j
ookal zijn kikkers vieze beesten :)) De achtergrond vind ik onwijs mooi met die witte plekken erbij.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 18:33

loveshadow schreef:
Wauw, hij is echt geweldig geworden! Ik vind de achtergrond een klein beetje te druk, maar de kleuren passen erg goed. Je zou het nog iets kunnen afvlakken m.b.v. een verfroller (zoals die waarmee je je huis schildert), maar ik ben bang dat het leuke effect dan weg gaat. Ik vind de compositie erg leuk. Maar volgens mij ben je vergeten wat diepte aan te brengen bij het meest groene takje, of vergis ik me daarin? Ik vind 'm verder erg gaaf, zou 'm zo in m'n eigen huisje ophangen :D

Ik durf er niks meer aan te rommellen :+

Bedankt _bitje_ en Nevony :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:30

Verstandig :D Hij is al fantastisch en het zou zonde zijn als er iets mis gaat! :j