Oeh's en ah's zijn natuurlijk altijd leuk maar ik hoop ook op een paar goed onderbouwde posts met veel opbouwende kritiek en tips om mijn techniek te verbeteren. Afkrakers merken vanzelf hoe goed ik ben in negeren.
Heb ongeveer 2 uurtjes er over gedaan. Eerst een grote witte grondlaag die ik met de vinger 'ingewreven' en in langs de lijntjes met de doezelaar gedaan heb. De algehele belijning in de tekening is nagetrokken met een zwart pastelpotlood en die verdoezeld. De foto had veel scherper gemogen en laat helaas niet alle details correct zien maar ach je kan nooit de exacte tekening op foto zetten. Ik had haast en zal mijn volgende tekening helemaal correct op de foto zetten.
Mijn eigen punten:
* Veel beter op het tekenen van ogen gaan oefenen, had veel beter gekund.
* De doezelaar meer gebruiken.
* Meer kleuren mengen om het gewenste resultaat te verkrijgen.
* Altijd en eeuwig door blijven oefenen op de correcte anatomie van het paardenhoofd. (bv hier de kaak te kort, het linkeroog te hoog)
De foutjes die ik vond in de tekening:
* De vlek op de hals vergeten af te werken, dom dom dom.
* Geen zichtbare opening van de mond, die er met bit wel is normaal.
* De anatomie van de musketonhaak klopt niet.
Heb erg van het tekenen genoten, vind het fijn makkelijk materiaal om mee te werken. Je kunt makkelijk in detail gaan. Veel sneller en makkelijker dan potlood, je hebt minder verfijning, tijd en geduld nodig om mooie vlakken te creëeren.
Ik ga in de toekomst zeker nog een paar pasteltekeningen maken.
Hier de foto die ik heb gebruikt als voorbeeld, heb de eigenaar even onherkenbaar gemaakt:
http://i122.photobucket.com/albums/o260 ... C00748.jpg
En hier dan het werk zelf:

Zoals ik al zei, tips zijn welkom! Mocht de foto toch niet goed genoeg zijn voor [UK] dan gelieve te verplaatsen.

Groetjes Lara

succes!