Gullit en Vera
Derwent Coloursoft
De tekening is gemaakt op ets papier, dat is heel dik papier gemaakt van stof.
Op zich werkte dat erg fijn, doordat het zo onwijs dik is beschadigd de tekening ook minder gemakkelijk.
Maar ik had wel het idee dat dit papier een beetje werkt als schuurpapier voor mijn potloodjes.

Ook kun je er niet op gummen, omdat het papier dan beschadigd, hier kwam ik dus pas later achter lalala materiaal kennis en toen was het al te laat voor de lijnen die nog op bepaalde plaatsen staan en waarover mijn kleurtje dus niet dekt.
Jammer, maar helaas, dat weten we weer voor de volgende keer.
ojaa dit is de eerste keer dat ik een paard teken met mijn nieuwe potloden en ik moet zeggen, ik ben erg tevreden

mijn eerdere tekening met dit materiaal:
[UK] [TEK] Are we human or are we dancers..
Omdat het zo moeilijk is om de kleuren echt op de foto te krijgen zoals ze zijn hier nog even een foto met flits

en *klik* voor een grotere foto.
Alle tips en commentaar is welkom
Misschien had je ook iets meer kleur kunnen toevoegen aan de bles, die nu wel erg 'wit' is. Het haar van het meisje bovenop haar hoofd ziet er al goed uit, in het onderste deel lijken de kleuren wat willekeurig. Er zit bijvoorbeeld wel blauw in maar dat zit in strengen, in plaats van op de plaatsen waar er schaduw zou moeten vallen. Op haar huid en shirt kun je misschien nog wat meer kleur gebruiken? Het is nu volgens mij alleen huidskleur en alleen blauw, terwijl je op de vacht van het paard juist zo goed kleuren combineert door schaduwen blauw aan te zetten.
Je herkent hem zeker met dat typische tuigershoofd.
Het shirt ben ik ook nog niet echt tevreden over, ik ga eens kijken wat ik daar nog aan zou kunnen veranderen, het was ook vrij lastig omdat er een heel patroon op het shirt zit (zie profiel voor voorbeeldfoto), waardoor je de lichtinval niet helemaal goed kunt zien. Eerst had ik dat hele patroon getekend, maar het werd wel heel lastig om daar omheen te kleuren
)