[TEK][WIP]1e pastelhond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[TEK][WIP]1e pastelhond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 12:39

He creatievelingen :+ .
Leuk dat je mijn topic aangeklikt hebt,

Dit is mijn eerste echt, goed gelukte Pastel tekening. eigenlijk ook de eerste keer dat ik het probeer.
Voorheen kon ik écht niets met deze pastelpotloden (van Conté). Het tekende niet fijn, en het deed niet wat ik wou.

Laatst vroeg een vriendin of ik een tekening voor haar wilde maken, en voor die gelegenheid heb ik een paar vellen donkerblauw Mi teintes papier gekocht. En dankzij de MC van wetcanvas ben ik gister gaan uitproberen met gekleurd potlood op dit papier te tekenen. Dit beviel mij niet zo goed. misschien was het het onderwerp, de nieuwigheid of hadden mijn potlooden een slechte dag, maar het wou iig niet.
Toen heb ik het papier in stukken geknipt, en op een klein stukje eens getest met mijn Van Gogh krijtjes ( die eerst helemaal niets geen pigment afgaven) en Jawel hoor, op dit papier werkt het super fijn.
Toen heb ik m'n conté's gepakt, en ben ik daar mee gaan testen. (nogsteeds op een papiertje van 5x5)
Dit werkte tot mijn grote verbazing best wel fijn.

Dus heb ik een plaatje uitgeprint, en ben gewoon aan de gang gegaan.
Sammyvriend: Je bent een grote inspiratiebron op het gebied van PAstel tekenen. ik kijk elke keer weer vol ontzag naar jou werkjes. (WIL IK OOK! :Y) WIL IK OOK! }:0 )
Maargoed. genoeg geleuterd. hier komt mijn WIPJE.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb eigenlijk geen idee waar ik mee bezig ben, en hoe het moet. De kleurtjes doe ik eigenlijk ook puur op gevoel.
De donkerblauwe puntjes die je ziet zie je in het echt niet zo erg. je ziet dat er ribbels zijn, maar niet zo overheersend.
Een doel opzich was voor mij, om het niet in 1x dicht te smeren. en dat is geloof ik vrij goed gelukt tot nu toe. Oh. helemaal vergeten, nog wat informatie over de tekeningen

materiaal: Conté pastelpotloden
papier: Mi Teintes
formaat: 18x17
tijd: 3á4 uur?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:09

Gaat lekker toch!?

Een tip (die ik ook heb gekregen): draai het papier om. De andere kant is gladder en heb je minder last van dat het grove van het papier er nog doorheen komt en dekt het beter. Maar dat is voor de volgende keer, daar heb je nu niet zoveel meer aan. ;)

Je mag wat meer spelen met donkere tinten erdoorheen zodat je tekening wat meer diepte krijgt. En juist bij dat donkere plekje onder de neus, zou ik nog wat meer kleur gebruiken. ;)

Je kleurgebruik is al erg goed voor de eerste serieuze tekening!

Nevony

Re: [TEK][WIP]1e pastelhond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:14

Dat ziet er al mooi uit zeg, mooie kleuren gebruik je, een lekker vrolijk portret.
De tip van Duke is erg handig, om het papier om te draaien, dan zie je de bubbels niet meer zo.

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:17

Goed bezig! :j
Ik vind alleen de ogen een beetje raar. het lijkt een beetje alsof ie scheel is :+ en ze hebben verschillende kleuren. Maar voor de eerste keer?? +:)+

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 13:21

Bedankt voor de tips allemaal.
Er zitten veel verschillende kleurtjes in, maar erg gedurft is het idd niet. Dit is mijn eerste serieuse tekening in Pastel idd.
Maar kleurpotlood teken ik wel vaker, dus die kleurentechnieken neem ik een beetje over geloof ik.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:43

vind hem er erg mooi uit zien ben heel bneieuwd hoe hij er uit gaat zien als hij af is Linker oog lijkt alleen wel veel kleiner dan het re oog

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:08

LeonieL schreef:
Bedankt voor de tips allemaal.
Er zitten veel verschillende kleurtjes in, maar erg gedurft is het idd niet. Dit is mijn eerste serieuse tekening in Pastel idd.
Maar kleurpotlood teken ik wel vaker, dus die kleurentechnieken neem ik een beetje over geloof ik.

Wat je zegt heb ik ook heel erg hoor!
Sinds ik digitaal getekend heb teken ik nu echt met alle materialen op die manier, al mijn verschillende kleurpotloden, pastel etc.
Maar ik denk helemaal niet dat dit erg is, juist handig dat je je ervaring van het een weer voor het ander kunt gebruiken.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:25

Ik schrok me rot, mijn naam ineens in een topic :+
Vind het erg leuk om te horen dat je zoveel aan mijn tekeningen hebt! En ik voel me vereerd O:)

Maar ik vind dat je al echt goed bezig bent met kleuren! Ook ik weet totaal niet waar ik mee bezig ben, ik doe het puur op gevoel. En iets zegt me dat het zo hoort.

Je ogen zien er een beetje creepy uit. Kijk nog eens goed naar de foto en dan kun je vast wel zien waar het aan ligt (meer schaduw helpt vaak al heel veel, donker randje eromheen..)

Inderdaad teken ik ook altijd op de achterkant, is een stuk gladder ;)