[FOTO] Avifauna

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grietzz

[FOTO] Avifauna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 09:59

Gisteren een dagje naar Avifauna geweest. Gelijk de meest regenachtige dag van de afgelopen weken uitgekozen, maar we gaan gewoon door!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.

Afbeelding

Grietzz

Re: [FOTO] Avifauna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 16:34

Niemand die wat opbouwend commentaar heeft? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:32

Jawel hoor, ik wil wel een poging wagen.

Foto 1:
Het vage groen van de bladeren vind ik storend. Vogeltje is niet heel uitgesproken in kleur, houding of gedrag op dat moment, dus dan moet je het al gauw meer van compositie en technische kwaliteiten van je foto hebben. Qua compositie had je voor mijn gevoel een of twee passen naar links moeten doen voor je klikte. En fototechnisch is 'ie wel goed, maar niet "bijzonder".
Totaal maakt het plaatje niet heel aansprekend.

Foto 2:
Vogel zit er (voor mij!) totaal niet mooi bij en dat maakt de foto al niet aantrekkelijk om naar te kijken. De grote ruimte boven het dier voegt daar ook niets aan toe en maakt het eigenlijk nog minder aantrekkelijk om deze foto te zien.

Foto 3:
Compositie was denk ik veel mooier geweest als je een lager camerastandpunt had genomen. Nu kijk je van schuinboven op een dier dat daar maar wat staat te staan en erg weinig uitstraalt. Ook de kleuren en helderheid stemmen me niet heel vrolijk ofzo, beetje depri plaatje.

Foto 4 vind ik al een heel stuk leuker. Maar ook hier had je wat mij betreft veel lager gemogen met je camera. Scherpte van de kop is goed, maar in het wit zou ik best iets meer doortekening willen zien nog.

Foto 5:
Kijk, DAAR heb je een model te pakken dat letterlijk kleur geeft aan je werk :) Leuke plaat, mooie kleuren, beestje kijkt leuk. Scherpte koppie is goed, lijfje had iets meer doortekening gemogen. Dit is een plaatje waar je vrolijk van wordt :j

Foto 6:
Super! Helder, scherp, kleurig en interessant om naar te kijken. Goede plaat!

Foto 7:
Hier vraag ik me af wat je ermee gedaan hebt. Heb je expres geprobeerd er een pluizig effect mee te bereiken? Ik denk nl een filtergebruik te zien. Ik vind het echter niet mooi, ik hou van scherp, niet dat wazige pluizige.

Hoop dat je d'r wat mee kunt!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:29

Jammer van de Flits! voor de rest zijn het wel aardige foto's vind ze door het flitstlicht een stuk achteruit gegaan en de composities vind ik ook niet echt mooi, een pinquin is al klein en als je die van bovenaf fotografeerd lijkt die nog kleiner, de foto van de duif vind ik helemaal niets, het is gewoon een soort duif, en hij ziet er nog een beetje ziek/lui uit en de lori's zijn mooie foto's ook al beter qua compositie maarjaa het flitslicht.. ;)

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 08:21

Dank voor het commentaar. :)

Bij de pinguins was lager staan dan dit niet mogelijk vanwege het hek wat ervoor zat.. Je bent dan toch wel aardig aan handen en voeten gebonden.

En bij foto 7 heb ik geen filter gebruikt. Is niet helemaal scherp, maar persoonlijk vond ik dat niet storen. :)

@ LostEscape; Er staat geen duif op de foto, dat is een ander soort vogel. Geen idee wat de naam wel is hoor en ik heb bij geen enkele foto het flitslicht gebruikt. Weet niet waaraan je dat denkt te zien? :)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:35

ik weet ook wel dat het geen duif is vandaag dat ik zei een Soort duif :) , het lijkt echt alsof je flitslicht hebt gebruikt, want dan zien foto's er ook altijd zo uit ik vind het bijna knap dat je die foto's zo gekregen hebt zonder flitslicht met welke camera fotografeer je?
want volgens mij is er dan iets goeds mis met je instellingen of je camera :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:45

foto 1: Die bladeren er voor stoort me heel erg, door die bladeren vind ik de foto dus ook niet meer 'spectaculair'
neem dus de foto de volgende keer vanuit een andere hoek of in elk geval niet achter de bladeren :)
verder staat het vogeltje er wel leuk op, daar ligt het niet aan :D
foto 2: deze lijkt niet zo scherp, ik vind deze foto ook niet veel hebben omdat ie van boven is genomen en dat is niet mooi bij
dieren :)
neem de volgende keren de foto op ooghoogte :j
foto 3: de Pinguin staat er niet voledig op dus dat is erg jammer, de foto is daardoor niet helemaal 'compleet'
foto 4: deze is wel leuk, de pinguin staat er leuk bij en voledig op, deze vind ik persoonlijk 1 van de mooiste :j
foto 5: deze staat er ook leuk op, mooi scherp gesteld en het vogeltje staat er leuk bij, geen commentaar dus :j
foto 6: deze vind ik weer minder, ik denk dat je minder moest inzoomen, hij staat nu helemaal voledig in het scherm,
er mocht wel wat meer ruimte in het beeld :j verder wel weer goed scherpgesteld :j
foto 7: het voorhoofd is niet scherp genoeg vergeleken zijn snavel, dus dat stoort een beetje, er zit een waas overheen.
das erg jammer want de vogel staat er leuk op verder :j

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 19:45

LostEscape schreef:
ik weet ook wel dat het geen duif is vandaag dat ik zei een Soort duif :) , het lijkt echt alsof je flitslicht hebt gebruikt, want dan zien foto's er ook altijd zo uit ik vind het bijna knap dat je die foto's zo gekregen hebt zonder flitslicht met welke camera fotografeer je?

Ik heb nog even gecheckt voor de zekerheid. Moet mezelf nog wel verbeteren. Bij de pinguins heb ik wel de flits gebruikt. Verder niet. :)
Ik heb de EOS 350D

@_Bitje_; Thanks voor je commentaar. :)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:11

Grietzz schreef:
LostEscape schreef:

Ik heb nog even gecheckt voor de zekerheid. Moet mezelf nog wel verbeteren. Bij de pinguins heb ik wel de flits gebruikt. Verder niet. :)
Ik heb de EOS 350D

@_Bitje_; Thanks voor je commentaar. :)

volgens mij bedoel je dat je alles behalve die pinquin geflitst heb ;) want bij de lori's zie je toch echt duidelijk een schaduw erachter, en dat komt door het gebruik van een flitst :)

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 09:40

LostEscape schreef:
volgens mij bedoel je dat je alles behalve die pinquin geflitst heb ;) want bij de lori's zie je toch echt duidelijk een schaduw erachter, en dat komt door het gebruik van een flitst :)

Haha, nee echt niet. Heb alleen buiten bij de pinguins geflitst, omdat het daar slecht weer was. Binnen bij de vogels heb ik m'n flitser niet gebruikt. De schaduw is waarschijnlijk het gevolg van alle spotjes die daar binnen waren.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:57

noujaa het is wat jezelf wilt geloven xD maar ik weet echt dat het niet door die spotjes komt :P ben er namelijk zelf donderdag geweest :)

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 15:15

Ja, ik geloof je. Ik wil best zeggen dat ik de flits heb gebruikt als je dat graag wilt, maar neemt niet weg dat dat niet zo is. :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:39

1. Weinig bijzondere foto, vogel had er wat meer uit mogen springen, nu boeit de tak boven hem bijna meer dan de vogel zelf. Ook qua compositie had hij wat spannender gemogen. Het lijkt meer op een kiekje die iedere voorbijgangen had kunnen nemen.
2. De rots springt er hier net zoveel uit als de vogel zelf. Had graag gezien dat de kop wat scherper was.
3. Dit plaatje doet me ook weinig, geen bijzondere vogel, compositie of fotokwaliteit, ook een foto die iedereen had kunnen nemen.
4. Leuk plaatje om naar te kijken, maar boeit niet heel lang.
5. Leuke foto, leuk vogeltje en op het juiste moment afgeklikt. Het koppie is goed scherp.
6. Ook weer een mooie foto waar op de juiste plek is scherpgesteld, had wel graag iets meer ruimte gehad aan de bovenkant.
7. Door de slechte scherpte vind ik hem niet erg mooi. Hij valt ook aan de linkerkant net een stukje van de foto af.

Verder zie je in al je foto's een beetje dezelfde compositie. Het vogeltje zit namelijk vrijwel altijd in het midden. Door het onderwerp niet altijd in het midden te zetten kun je een foto speelser en boeiender maken. Kwestie van veel uitproberen en ook veel lelijke foto's maken, dan kun je goed zien wat werkt en wat niet. Je onderwerp in het midden plaatsen is wel veilig, maar geeft niet altijd het mooiste resultaat.
Wees kritisch op jezelf en bedenk van tevoren goed wat je wil laten zien met je foto en hoe je dat tot stand kan brengen.
Verder is het belangrijk om goed op je schepstelling te letten, die is hier en daar niet helemaal goed.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn commentaar en dat het niet te bot overkomt, het is opbouwend bedoeld.