[FOTO] You keep me aroused

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

[FOTO] You keep me aroused

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 15:33

Ik ben al een tijdje niet meer op FK geweest. Ik had het vrij druk met oa. school (examenjaar), waardoor ik minder tijd had voor foto's. Ik ben wel blijven fotograferen (zie mijn flickr/deviantart - staat in m'n profiel) maar ik kon er minder tijd in steken. Nu heb ik gister dit zelfportretje geschoten en ik was er eigenlijk wel tevreden mee.
Inderdaad zijn het felle contrasten en is het wit erg overbelicht, maar het stoort me in deze foto totaal niet. Enige waar ik iets op aan te merken heb is misschien het plukje haar, maar dat valt automatisch zo en daar is niet zoveel aan te doen - het past ook niet achter m'n oor. Anyway, de foto:

Afbeelding

kleiner.

Nessa

Re: [FOTO] You keep me aroused

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:35

oej, het overbelichte stoort mij wel echt.
vooral linksonderin, je gezicht niet eens hoor.
Verder vind ik het een leuke foto :D en dat plukje haar stoort mij dan weer niet :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 15:37

Ik heb zelf geen last van het overbelichte, ik vind het wel meevallen. Mijn aandacht wordt er ook niet naar toe getrokken, ik kijk eigenlijk meteen naar rechts (het gezicht). Ik vind dat het witte wat wordt opgeheven door het zwart eromheen. Plukje stoor ik met niet heel erg aan, alleen als ik er wat langer naar kijk.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:40

Had deze foto al op je blog gezien....
Ik vind 'm heel erg mooi! Het plukje haar irriteerde me helemaal niet tot je het nu zelf aangaf. Het licht valt verder erg mooi op je haar, en de oorbel is een mooi klein detail :j Van mij had ie iets minder licht mogen zijn, maar alsnog vind ik dit zelfportret weer heel geslaagd Bente :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 15:42

Mijn computer staat wel vrij donker ingesteld, misschien dat het daar aan ligt (dat hij bij mij wat donkerder is en bij jullie wat lichter). Heb ik wel vaker last van. Dan zou ik eens op een andere monitor moeten kijken, die van mij moet nodig weer eens gekalibreerd worden.
Misschien had ik niks moet zeggen over m'n haar. :')

Bedankt!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:48

Ten eerste: :9

Ten tweede: Fijne plaat!! Imo. ook wat te hard, ZW omzetting is erg netjes! Ben benieuwd naar nieuwe foto's van je in kleur, want ik vind je haarkleur echt prachtig. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 17:35

Haha, dankjewel Charles! Ik heb wel (nieuwe) kleurfoto's op m'n flickr/deviantart staan, moet je maar even kijken anders. :j
Ik ga eens kijken of hij op de PC van mijn vader lichter is dan hier, dan weet ik of het aan mijn beeldscherm ligt of niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:58

Hele fijne, serene foto Bente. Er straalt echt heel veel rust vanuit, zonder saai te worden. Hij blijft intrigeren.
Hoe kom je zo op de titel? Want die vind ik er niet bij passen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 06:13

Dankjewel Berdien!

Ja eh, de titel... ik ben zo ontzettend goed met titels de laatste tijd *kuch* en het was toevallig uit een liedje wat ik nu veel luister. Heeft meer met mijn mood te maken dan met de foto dus, maar ik moest iets bedenken. :') Als iemand wat beters weet, laat het maar horen. :P

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:52

Bente! stop hier is mee!
Jemig man! het wordt steeds mooier! :wow: hij komt iets wat vel over, maar dat kan aan mijn beeldscherm liggen?!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:26

Erg mooie foto, al knalt het overbelichte gedeelte er wel iets te erg uit.
Maar qua contouren is die dan wel weer erg mooi.
Mag ik vragen in welke belichtingstand etc je deze foto gemaakt hebt? En of je de achtergrond zelf zwart bewerkt hebt of dat het al zo was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:56

Prachtige plaat, juist door dat keiharde contrast! Heb je 'm nou bewerkt, of is 'ie echt expres zo geschoten?
Dat oorbelletje vind ik ook een prachtig detail in deze foto. Voeg daar een heel ietsjes kleur aan toe en ik zou deze plaat zó in m'n huis hangen :j Mooi werk!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 10:15

Bedankt weer allemaal!

@evanescence: het zal eerder aan mijn beeldscherm liggen. :P Die staat volgens mij iets te donker. Ik heb 'm nog niet kunnen controleren op een ander scherm, dat ga ik zo snel mogelijk doen.

@Revanches: even wat opgezocht; f-stop f/5.6, exposure time 1/100 sec, ISO speed ISO-200, geen flits en natuurlijk licht (raam). Als je wat anders wilde weten, vraag maar (ik ben niet zo into de technische kant).
De achtergrond was niet zwart. Hiermee meteen @Sonja; de foto is inderdaad bewerkt, hij was niet zo hoog in het contrast en niet zo licht. Ik heb hem omgezet naar zwart-wit en de contrasten hoger gemaakt. Daarbij werd een deel van de achtergrond al zwart (ik heb een vrij donkere bordeauxrode muur als achtergrond gebruikt), ik hoefde dus nog maar een klein deel te bewerken om het egaal zwart te krijgen. Het hele rechterdeel (de kant van mijn gezicht) was al zwart, alleen een stukje linksboven was nog iets te licht. Verder is er niks aan bewerkt. Ja, de uitsnede is vierkant gemaakt ipv rechthoekig.
Son; wat bedoel je met iets kleur toevoegen? Aan de hele foto of aan het oorbelletje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:54

Alleen het oorbelletje, dat zou 'm echt dusdanig 'af' maken dat ik 'm zo aan de muur zou hangen :P Ik vind 'm echt prachtig :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 09:55

Ik snap 't. :j Geloof dat ik je mening niet helemaal deel, maar ik zou 't voor de grap eens kunnen proberen met een kleurtje. :P

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:18

Ik vind hem erg mooi, die glans over je haar, en de schaduw bij je nek maakt hem echt super.
Het ringetje door je oor is een beetje storend, maar ik vind het aan de andere kant ook wel wat hebben.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 10:59

Ik vind zelf juist dat het ringetje 'm compleet maakt. :) Bedankt!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:44

Ik vind dat ringetje juist ook precies een mooi detail :j
Absoluut niet storend, maar maakt het juist heel mooi af.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 11:00

Dankje Szan. :)

En nog voor Sonja, met een paars ringetje. :Y)

Ik had gister nog 'n foto bewerkt die ik tegelijk met de foto in de OP had gemaakt, het resultaat is echter totaal anders geworden. :D Vond 't wel grappig om het verschil te laten zien tussen de twee foto's terwijl ze nog geen minuut na elkaar gemaakt zijn ('t zit hem natuurlijk vooral in de nabewerking ;) ).

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:19

Weer zo'n intrigerende foto :j Dezelfde sereniteit van de eerste foto, maar.. duisterder op de één of andere manier.

Je hebt wel een eng lange hals := :))

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 11:45

Ja, dat verbaasde me ook, m'n hals. Omdat ik in het echt alles behalve een lange nek heb (eerder kort dan lang), wat je ook wel een beetje ziet op de eerste foto. Zal wel door de houding komen dan, optisch bedrog. :P Ik vind 't ook wel bij de foto passen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:46

ik vind hem mooi. :j