[TEK][WIP] Uthrick

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

[TEK][WIP] Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 17:43

Opdrachtje van Uthrick dit keer! Ze wilde graag grafiet op A3, dat was voor mij de eerste keer zo groot!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alleen de voorpluk moet nu nog! Ben eigenlijk best wel tevreden, de oortjes stonden zo op de foto :)

-A3
-Grafietpotloden
-Nu 6 uur werk

Tips zijn welkom!

Liiisaaa

Re: [TEK][WIP] Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:57

Wauw! :D

Doe het je echt absoluut niet na!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:47

Hier de opdrachtgever ;) Vind het echt heel knap gedaan en mooi. Van mij mag hij nog iets meer pit/leven uitdrukken met zijn oog/blik maar dat heb ik je net al in een mailtje gestuurd. Maar nogmaals, echt knap, ben jaloers op je tekentalent!!!

Abrikoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:09

mooi! :j
het valt me op dat de neusriem een stuk donkerder is dan de rest van het hoofdstel.
en ik weet niet wat het precies is, maar het lijkt dat of het oog te hoog zit óf de neus te lang is.. (of het komt door de oortjes, omdat ze klein lijken)
ik vond de oortjes dus wel wat klein maar dat is dus ook zo in het echt. :D

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:24

Jup, mijn paard is een arabiertje en heeft kleine oren. Al zijn die van hem wel heel klein, horen het op concour soms ook. Maar dat komt denk ik ook omdat hij zijn oortjes zó ver naar voren kan doen dat ze elkaar raken, net elfen oortjes :+ In/ bij zijn oog "mis" ik dus ook iets. Neusriem is donker maar in het echt ook, komt omdat in de frontriem strassteentjes zitten denk ik....

mexlovenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:33

prachtige tekening!
ik mis een klein beetje emotie in de ogen..
verder is ie mooi hoor!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:36

Meer met zwart werken, dus b.v neusgat, oorgat en oog, zwarter maken, het hoofdstel valt ook teveel weg tegen het hoofd en mag meer body hebben. Ook meer aders in het hoofd geven uitdrukking, zeker bij een Arabier.
Maar knap getekend!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:43

Niet bang zijn om contrasten te gebruiken! Je kunt best beginnen met zwak aanzetten, maar op sommige plaatsen kan er inderdaad wat meer zwart in zoals degene boven mij ook al zei.

Verder doe ik het je lang niet na (weten is nog niet doen, maar ik kom er wel) dus hartstikke goed gedaan!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:46

Abrikoos schreef:
mooi! :j
het valt me op dat de neusriem een stuk donkerder is dan de rest van het hoofdstel.
...

Ik zou hoe je de neusriem hebt ingevuld, zo ook de rest van het hoofdstel doen.

Verder ga ik mee met de rest die vindt dat je wat meer contrast mag aanzetten.

Het oog mag wel een paar lichtpuntjes krijgen.

Zo te zien zijn je verhoudingen wel goed! Ziet er leuk uit, alleen ik zou nog wel een extra laag eroverheen tekenen met wat meer contrast dus. ;)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:57

Wat je ook nog meer zou kunnen doen is in laagjes werken. :) Je ziet nu op veel stukken nog erg je paper door het potlood schijnen. Als je steeds lichte laagjes over elkaar doet, dekt je potlood beter. Dat vangt ook een deel op van wat je nu misschien een beetje mist aan contrast. Maar ik kan me voorstellen dat het even wennen is op dit formaat, je hebt ineens een hele hoop meer papier dat je moet opvullen!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:09

Ik ben even benieuwd of je al weer iets hebt kunnen doen?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 15:22

Heb weer wat gedaan! :)

Afbeelding

Afbeelding

Veel meer pit krijg ik niet in de ogen, zijn hele lichaamshouding is namelijk vriendelijk! :) Tenzij iemand nog tips heeft, ik vind hem eigenlijk wel een beetje af zo :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:32

Hm de schaduwen op de rest van de hals en het hoofd zouden eventueel nog wat dramatischer kunnen maar ik gok dat dit een vrij licht gekleurd paard is? Maar omdat de schaduw achter de oren zo mooi donker is zou dat wel goed passen.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:18

Ik vind het inkleuren wat grof gedaan. Maar dat is misschien ook persoonlijke smaak. Vind glad mooier. Dus lichtjes inkleuren met laagjes zonder teveel potloodstrepen. Want heb je met de zijkant van je potlood ingekleurd? (oh ik lees hierboven dat elanor daar ook al tips over heeft gegeven)
Verhoudingen zijn verder goed! Alleen het oog vind ik niet zo mooi. Het is iets te groot en de vorm is niet goed. Ik mis ook wimpers. En zijn linkeroortje is een beetje raar gedraaid.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:48

Ik hoop niet dat je me nu vind zeuren maar:

-In het echt in zijn voorpluk langer
- Ik mis ook wimpers
- Neusriem en sperriem zijn donker(der) ingekleurd, dat mag je van mij ook wel met rest van het hoofdstel doen.

Verder vind ik het echt héél knap!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:51

de zenuwtjes bij de ogen dat mis ik een beetje verder kanp gedaan hoor !