[TEK] paard van vriendin (pastel)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

beestenfreak

[TEK] paard van vriendin (pastel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 14:45

voor de verjaardag van mijn vriendin heb ik haar paard getekend.
wil graag weten wat jullie ervan vinden. tips zijn natuurlijk welkom. hij is nog niet gefixeerd dus ik zou event. nog kleine dingetjes kunnen veranderen. tips voor de volgende keer zijn natuurlijk ook welkom :)
waar ik niet tevreden over ben:
het oog
oren zijn iets te groot voor mijn gevoel

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. de foto:
Afbeelding

Destination

Re: [TEK] paard van vriendin (pastel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:46

de oren zijn inderdaad een beetje aan de grote kant, maar het oog vindt ik nog wel meevallen :)

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:51

De oortjes zoals je zelf al aangeeft :j
En ik vind dat er te veel wit in de voorlok zit, vooral als je vergelijkt met de foto, daarnaast vind ik het eerlijk gezegd ook niet heel mooi lijken..

Verder zijn de details super mooi :)

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:29

mooi gedaan.
ik denk wel dat ik weet wat er fout is aan het oog , als je op de foto kijkt zie je een witte opgelichte stuk aan de boven rand zitten , jij hebt een stip vrij in het midden getekend.

alsnog wel ontzettend goed :D

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:15

Ik vind hem erg goed gelukt! Voor de volgende keer zou je meer moeten gaan werken met diepte, schaduw en meer kleur o het hoofd. De kleur is namelijk niet overal hetzelfde bij een paard ;). De schaduwen op de borst zijn verder wel goed gelukt!

Je zou bijvoorbeeld om de oren en het neusgat niet als een plat vlak te doen lijken, meer verschil in kleur aanbrengen. Je ziet op de foto heel duidelijk dat de oren bijna zwart zijn en bij jou zijn ze veel te licht waardoor ze niet echt ogen. Daarentegen is het neusgat weer te zwart. Eer zit ook diepte in het neusgat! ;) Verder vind ik dat je rondom het oog heel goed structuur hebt aangebracht, maar dat stopt opeens dus voor de volgende keer daarmee doorgaan over het hele hoofd.

Zo, een heel verhaal :+ Ik weet dat het heel moeilijk is, en mijn commentaar betekend niet dat hij niet mooi is! Ik vind hem erg goed gelukt en je volgende tekening wordt vast alleen maar mooier! :D

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 13:10

ok bedankt voor de tips :)
ik ga zometeen proberen nog wat dingetjes te veranderen.
onze printer is niet supergoed. ik had de foto uitgeprint om na te tekenen, maar de kleuren zijn donkerder geworden. nu ik de foto weer op de computer zie, zie ik dat de kleuren veel lichter zijn. ik ga proberen om ze in de tekening ook wat lichter te maken :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:53

Ik vind met name de schaduw op zijn borst erg goed gedaan, daardoor lijkt hij echt naar voren te komen op de tekening. Het zou mooi zijn als je op het hoofd nog wat meer details aan kunt brenge, zoals de aders die je op de foto duidelijk ziet zitten. :)

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:12

Ik ga mee met elanor wat betreft de borst.
Verder vind ik de tekening nog erg plat, weinig details en weinig kleurcontrasten, wanneer je dat toevoegt wordt het al snel wat driedemensionaler.
Dat gata nu denk ik niet meer, maar dat kun je iig weer meenemen voor een volgende tekening!

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 18:34

ik heb de oren kleiner en donkerder gemaakt, kleur iets lichter en gebrobeert de aders in het hoofd te tekenen, maar dit is niet echt gelukt:
(vlekken haal ik later weg)
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

ben nog niet echt tevreden over de voorpluk en de 'kring' rond het oog.... zie nu ook dat de kleuren nog steeds niet kloppen.....

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 12:28

niemand commentaar?