[FOTO] Honden, kat en boom,,

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

[FOTO] Honden, kat en boom,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 19:39

Hallo,

Na lang twijfelen toch maar een topic geopend(met een ontzettend originele titel..).

Ik ben nu ongeveer een jaartje serieus bezig met fotografie. Zelf heb ik een Canon Powershot a720 IS. Mijn ouders hebben een Nikon D70, welke ik vaak gebruik. Ondertussen spaar ik voor de Nikon D90.

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden, commentaar is zeer welkom. Zelf zet ik er geen commentaar bij, dat heb ik natuurlijk wel, maar ik wil het graag van jullie horen!

Let op het copyright!

[ 1. ]
Canon Powershot a720 IS
1/2000
F/8
ISO 80

Afbeelding

[ 2. ]
Canon Powershot a720 IS
1/250
F/4
ISO 200

Afbeelding

[ 3. ]
Canon Powershot a720 IS
1/250
F/4,8
ISO 200

Afbeelding

[ 4. ]
Nikon D70 + Nikkor 70-300mm
Op de een of andere manier kan ik hier de gegevens niet van terug vinden..

Afbeelding

[ 5. ]
Nikon D70 + Nikkor 70-300mm
Ook hier kan ik de gegevens niet van terugvinden..

Afbeelding

Ik hoop op veel bruikbare tips!

Alvast bedankt,
Groetjes Saskia.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:07

Mijn mening over je foto's:

1) Niet echt origineel en ik vind hem te zwart vanonder. Als je hem horizontaal had genomen, hadden er misschien meer boomtoppen en meer lucht op kunnen staan.

2) Had van mij iets donkerder gemogen, het wit is nu op sommige plaatsen heel erg overbelicht en de zwarte vacht had wel donkerder gemogen.

3) Deze vind ik de beste van de reeks. Mooie kleuren en een leuke pose. Het enige wat ik vind storen is de witte, wazige vlek (zijn pootje?) vanonder. Misschien was nog wat meer diepte leuk geweest (alleen zijn kopje scherp)

4) Ik heb er geen idee van welke lichaamsdelen van de hond (naast de poot) hier precies opstaan. De scherptediepte en effen achtergrond zijn wel leuk, maar op zich vind ik het geen echt goede foto.

5) Leuk idee, maar ik denk dat je iets meer op je compositie had moeten letten. Er staat nogal veel vacht op, zonder dat er iets in te zien is. Minder hond of meer 'definieerbare' delen van de hond en een minder centrale compositie lijken mij beter.

Saskiaa_

Re: [FOTO] Honden, kat en boom,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 12:45

@ Ookami:
Hartstikke bedankt voor je reactie! Hier kan ik zeker wat mee.
Die witte wazige vlek op foto 3 is inderdaad zijn pootje(hij was zichzelf aan het krabben). Op foto 4 ligt de hond op zijn rug en heeft hij een ring(speelgoed) tussen zijn voorpoten geklemd.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:51

de eerste foto vind ik te donker en te weinig kleur hebben, daarin tegen is die ook nog overbelicht dus vind het fototechnisch geen mooie foto qua compositie is het wel grappig, maar ook niet echt origineel.

de 2e foto vind ik mooi :) alleen waarom heb je de kat zwart wit gemaakt? als die al zwart wit is? :P en heb je hem gecropt? of verscherpt?

foto 3, jaa niet echt bijzonder ook geen leuke of grappige foto.

foto 4? Wat is het? (een hondenpoot?) ofterwel, waarom zo'n foto als je amper ziet wat het is?

foto 5.de scherpte diepte vind ik in dit geval wel leuk gedaan! alleen de compositie vind ik niet mooi, je had beter dan wat dichter op het pootje kunnen zitten en wat minder van de tegels op de foto kunnen hebben.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:59

Huh, tweede foto zwartwit gemaakt? Ik zie twee gele ogen.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 18:49

@ LostEscape: Bedankt voor je reactie!
Die tweede foto heb ik inderdaad zwart wit gemaakt, omdat ik het toen blijkbaar mooier vond dan dat het neusje zwart wit was in plaats van roze. Deze is inderdaad ietsje gecropped.

@ Ookami: Deze foto is inderdaad zwart wit gemaakt, maar de ogen heb ik in kleur gehouden. :)

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:52

Ben nu wel nieuwsgierig naar hoe je kan zien dat een foto naar zwart-wit is omgezet.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:38

Ookami schreef:
Ben nu wel nieuwsgierig naar hoe je kan zien dat een foto naar zwart-wit is omgezet.

in een zwart wit foto zit nooit geen enkele kleur, maar een zwart witte kat is nooit helemaal zwart/wit/grijs ik vond het best wel makkelijk te zien eigenlijk :P je ziet gewoon dat ze heel die kat zwart wit heeft gemaakt maar de ogen gekleurd heeft gehouden ;)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 13:53

Even ter vergelijking de kleurenversie, deze is wel iets anders gecropped. En heb ik de kerstboomslingers ietwat minder netjes weggewerkt, maar het gaat om het idee.

Afbeelding

Persoonlijk vind ik de zwart/wit versie mooier.