[FOTO] Water

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xXLiekeXx

[FOTO] Water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 19:43

Idee zat al veel langer in mijn hoofd. Vandaag scheen de zon dus maar snel even uitgevoerd. Helaas was 't water nog niet zo warm :+

Afbeelding

Opbouwend commentaar is natuurlijk welkom!

Stitchy

Re: [FOTO] Water

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:44

Ik vind het idee erg leuk, alleen de foto wat druk.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:01

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 20:05

Hij's inderdaad te druk, maar aan de tuin kan ik niet zo makkelijk iets veranderen :+
Die paal is een thermometer die het al vijf jaar toch niet meer doet. Jammer dat die erop staat!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:10

Zeker tof idee! Uitwerking kon beter:

Ten eerste: jammer dat de achtergrond net zo scherp is als het model. Had toch een wat kleinere scherptediepte gezien. Creeert meer rust en het model komt mooier naar voren.

Daarnaast was het mooier geweest als ze iets meer naar achteren in het water stond en jij de foto had genomen op je buik liggend bij de rand van het water (zodat je geen rand en geen gras ziet). Dus iets boven het wateroppervlak. Zo kom je meer op ooghoogte met het model en krijgt het wateroppervlak ook een mooie kleine scherptediepte.

Als laatste was het misschien nog mooier geweest als je de rok van de jurk (btw erg gave jurk!) op het wateroppervlak had gelegd. Dat het echt als een soort cirkel om haar heen lag. Dat had een gaaf effect gegeven denk ik!

Verder een mooie meid voor je camera en de omstandigheden zijn goed (mooie groene tuin en gave vijver), maar uitwerking kan nog een tikkie beter. Een beetje nabewerking doet ook wonderen! En achteraf kun je altijd die thermometer wegshoppen.

Ik zou deze foto heel graag nog eens in de herkansing willen zien. :D

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 20:14

Dankjewel! Daar kan ik wat mee!

De foto is met zelfontspanner gemaakt, het model ben ik zelf. Vandaar dus ook de vele gebreken. :+
Daardoor mist ook de diepte. Want ik heb nergens om op te focusen als ik de camera activeer, sta dan nog niet in 't water... :Y) En, ik had dan ook beter mijn andere lens kunnen gebruiken!
Verder zijn je tips echt goed en zodra ik een model vindt die zich het water in wil wagen ga ik zeker een herkansing doen en jouw tips gebruiken!

Ik doe nooit echt aan nabewerken en kan er dus ook niks van. Misschien moet ik dat eens gaan leren!

Echt bedankt!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:24

Aha, dat verklaart een hoop! :D Nou, wel superknap dat je het met de zelfontspanner gemaakt hebt! Da's echt moeilijk.
Of gewoon iemand zoeken die het knopje voor je wil indrukken als jij de instellingen van je camera gewoon goed zet. Net zo makkelijk. :D

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:21

Ik ga helemaal mee met het commentaar van smeetjoew. Een alternatief is natuurlijk de afstandsbediening! Heel erg handig voor zelfportretten en zijn niet duur.

Ik heb je foto snel bewerkt, zoals ik ik sfeer een beetje zie. Je origineel toont ook te rood. Als je niet zo veel wilt nabewwerken zal ik goed op letten hoe je je camera instel, in dit geval je witbalans. (Als je het niet goed vind haal ik hem meteen weer weg hoor!)

http://img526.imageshack.us/img526/8577/watercopy.jpg

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 16:07

Oeh, echt mooi! Dankje!
Ik heb al eens zitten kijken naar een afstandsbediening. Maar, voor deze foto zou dat niet echt effectief zijn. *Denkt aan een natte afstandsbediening of zichtbare afstandsbediening :+

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:48

Oke dat wist ik niet van de zelfontspanner. In dat geval vind ik het zeer knap van je gedaan. :j

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:31

xXLiekeXx schreef:
Oeh, echt mooi! Dankje!
Ik heb al eens zitten kijken naar een afstandsbediening. Maar, voor deze foto zou dat niet echt effectief zijn. *Denkt aan een natte afstandsbediening of zichtbare afstandsbediening :+

Die moet je dan idd omhoog houden en snel weggooien als klik :+ Maarrr, nog altijd beter dan binnen 10 seconden op je plek zitten.