[TEK][WIP] Boxer pup!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

koetje10

[TEK][WIP] Boxer pup!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:26

Hoi allemaal! :wave:

Ik ga het nog een keer proberen: een WIP. Deze keer met een lieve boxer pup. Het is de eerste keer dat ik een hond teken, en misschien had ik beter een andere kunnen kiezen := deze uitdrukking gaat niet echt lukken ben ik bang ;) Maar goed, ik vind dat de linker en de rechterkant teveel van elkaar verschillen, maar veel kan ik aan de linkerkant (voor de kijker ;)) niet meer doen. Hebben jullie tips?
Ik teken overigens met potlood (welke echt dringend vervangen moeten worden door een betere), en het formaat is ongeveer 20x20, een soort van vierkantje dus ;)
Voorbeeldfoto:
http://puppydogweb.com/gallery/boxers/boxer_fanner1.jpg

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat, het liefst onderbouwd natuurlijk ;) Alvast bedankt voor het kijken! :evaw:

ZZZZZ

Re: [TEK][WIP] Boxer pup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:29

mooi begin, zou ze oren denk ik iets donker de doen. dan heb je meer verschil tussen het een en het ander

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:29

Wauw, ben er helemaal weg van, vind hem tot nu toe erg goed, Ik weet niet wat je voor een uitstraling wilde? Maar ik vind hem moe, maar tegelijkertijd voldaan kijken. :) Erg mooi. Alleen is het linkeroog (van de hond rechts) meer 'rimpeliger' dan de linkse. Dat stoort mij wel een beetje.

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:51

Jeej *\o/* , direct al twee reacties :D bedankt voor de complimenten! altijd leuk om te horen tenslotte :P :j

@Inney: Als je de voorbeeldfoto bekijkt, zie je dat dit schatje erg vrolijk kijkt, en dat lukt dus niet ;) maar het 'moe maar voldaan' klopt inderdaad wel! had ik zel nog niet eens gezien :+
en de rechterkant is ook nog niet helemaal klaar, daar moeten de donkere kleuren nog een beetje meer in ;) dus ik hoop dat het nog wat word met de rimpeltjes :P

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:53

Haha, oke, want het lijkt nu nog een beetje de ogen van 2 verschillende honden, maar ben erg benieuwd naar eindresultaat. Gaat zeker de goede kant op. ;)

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:57

Ik vind hem al heel leuk worden hoor :D
Het is anders dan op de foto maar dat stoort me niet. Deze straalt veel meer rust uit, ik vind hem fijn kijken ;)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:39

Hij is erg leuk, ziet er ook zacht uit! Mooi gedaan die vacht.

Alleen lijkt het alsof het rechteroog naar beneden kijkt, en het andere recht vooruit. Wellicht daar de licht´schaduw´ in het oog?
(heb er verder geen verstand van, maar het viel me op)

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 16:00

nogmaals bedankt voor de reacties! :D @kehdra: ik zal kijken wat ik daar nog aan kan doen! Het was mij nog niet zo opgevallen eigenlijk, dus goed dat je het zegt! :j

en een update! *\o/*
Afbeelding

Onderin, onder z'n koppie zeg maar, zit een stukje lijf. Ik weet niet of ik dat zo geslaagd vind, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden. De onderkaak moet nog een beetje mee kleur krijgen, maar ik zou eerst even het lichaam een beetje inkleuren, zodat het allemaal een beetje in goede kleurverhouding komt. De onderkaak moet namelijk lichter dan het lijf, maar het lijf wou ik eigenlijk niet te donker maken, als je begrijpt wat ik bedoel. Naja, maakt ook niet uit, er komt dus als het goed is nog een beetje meer kleur in :+

Abrikoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:29

Ik vind h'm heel mooi!
Maar als ik goed kijk lijkt het voor ons rechter oog kleiner te zijn dan het linker oog?
Maar ik vind h'm echt heel schattig! :+:

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 16:32

dank je!! *trots* :P Altijd leuk om te horen immers! Maar dat kan wel kloppen, dat de ogen niet helemaal gelijk zijn. Daar heb ik eindeloos mee zitten prutsen, en uiteindelijk heb ik het maar zo gelaten. Ik vind zelf het linkeroog (rechts voor de kijker ;)) mooier. Maar ach, voor een eerste keer? :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:51

ik vind het echt knap :)
veel succes met de rest van de tekening :)

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:56

ohwww... ik vind je tekening helemaal geweldig. :))
mijn boxer kon als pup precies zo kijken...

Ben benieuwd naar het eindresultaat

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:00

Ik vind het superknap. Ik zou het masker (het gebied rond de ogen en neus) alleen nog een stuk donkerder maken. Nu vind ik de pup op de foto ook niet zo spectaculair (sorry als ik iemand voor het hoofd stoot) en dus ook geen specifieke boxeruitdrukking hebben, maar in jouw tekening is het masker bruin terwijl dat toch echt zwart is ook op de foto.

Maar verder hulde hoor, ik doe het je niet na :)

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 18:06

jeej, bedankt voor de complimenten! :D *D
@eva: ik heb de foto ook niet gekozen om de boxer-uitstraling, maar omdat ik m zo grappig vond kijken en de aftekening zo leuk vond ;) Het klopt dat het masker op de foto veel donkerder is, maar dat vond ik wel erg donker, zeker in een tekening. Een beetje dichter, eh, tekenaarsvrijheid :P Ik geloof dat ik dit zelf mooier vind, maar misschien maak ik het op het eind nog donkerder!

Nogmaal bedankt voor alle reacties! Ik heb er echt wat aan! En daarbij is het ook gewoon leuk om reacties te krijgen :P ;)

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 19:15

Zo ligt ie bijna een week alleen maar in de kast, en zo is ie binnen een dagje zo'n beetje klaar :D tenminste, dat denk ik ;) Ik weet alleen niet of er ook nog een kleurtje op de achtergrond moet?
twee foto's van het eindresultaat, de laatste is qua kleuren realistischer, maar een beetje apart belicht.
En? wat vind creatief en minder creatief bokt ervan?? Ben erg benieuwd :j
Afbeelding

Afbeelding

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:20

ik weet wat het is! De pupil aan de linker kant (voor de kijker) is kleiner en donkerder, volgens mij ligt het daaraan dat hij lijkt te loenzen :+

Voor de rest vind ik (als leek) hem heel leuk en knuffelbaar!

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:35

Ik denk dat het komt omdat zijn linker oog mooi het licht reflecteert, bij zijn rechter valt het lichtpuntje niet op, te minste dat vind ik. Ik dacht eerst namelijk dat het zijn ooglid was, totdat ik de voorbeeld foto bekeek :P

Maar verder vind ik het super knap dat je dit met potlood voor elkaar krijgt! Hij is echt super gaaf, petje af!

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:38

Wauw!
Echt heel erg gaaf,
Hij lijkt levensecht! ;)
Als achtergrondkleur is lichtblauw of lichtgroen denk ik wel mooi, maar dan wel echt heel licht :)
Ook zou het wel mooi zijn als de tekening aan de bovenkant nog verder af word gemaakt, of was dat ook de bedoeling?

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:44

dank jullie wel! :D
Ik ga kijken of ik nog wat aan de ogen kan doen, ik stoor me er mateloos aan dat ze zo verschillen. ;)
ik was niet van plan om hem verder naar boven af te maken, ik vond dit juist wel grappig, een keertje wat anders zeg maar. ;)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:54

Wat een snoetje! Uitdrukking zit er goed in hoor, krijg bijna medelijden :+

Roze halsband is naar mijn smaak veel te opvallend, deze zou ik veeeel donkerder maken (paar lagen zwart). Verder misschien een tikkeltje meer contrast, maar ik vind het zeker goed werkje al! Volgende keer groter papier? :D

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 16:37

dank je!
Fijn dat je bijna medelijden krijgt, helemaal omdat de foto een vrolijke, wakkere pup is :P dus dat is mislukt, maar de zielige uitdrukking zit er inderdaad wel in :) en dat vind ik eigenlijk wel prima ;)
Ik was bang dat als ik de halsband donkerder zou maken, het een nogal duister geheel zou worden. Daarom heb ik m een beetje helderder gelaten. En groter papier, tja, oefening baart kunst zeggen ze, maar daar merk ik wat dat betreft nog niet zoveel van :+

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:43

wow wat een knappe kop heb je daar gemaakt, maar als boxergek heb ik iets aan te merken ;) Vind het gedeelte tussen oog en neus te lang, komt misschien door dat witte vlak. Verder vind ik hem echt heel voldaan kijken!

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 18:00

nee, dat klopt wel volgens mij ;) maar daar kwam ik pas achter toen ik de neus al had ingekleurd, dus toen was het zeg maar te laat :P

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:03

ik vind het erg leuk gedaan, het lijtk echt een knuffelbaar beestje :)

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:43

erg mooi, rechter oog vind ik mooier dan het linker oog maar verder zeer goed gedaan