[SCH] Earth

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[SCH] Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 11:32

Terwijl ik eigenlijk deze zou moeten afmaken en aan deze zou moeten beginnen, even een fröbeltje tussendoor. :)

Happy belated Earth Day! :D

"I am and hold the One."

Afbeelding

W&N aquarel, 24 x 32 cm (niet bladvullend).

Meest storend vind ik dat de rechterkant van haar haar een stuk meer oranje is dan links. Dat komt omdat ik zo eigenwijs was om 's avonds te gaan schilderen en met het lamplicht niet goed heb gezien welke tint ik moest hebben voor de onderlaag. :+

Tivoli

Re: [SCH] Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:03

Wat zonde dat er nog niet op dit topic is gereageerd... :?

Ik vind het een heel sprekend plaatje,vooral de armen met boomvingers vind ik erg mooi.
De haren vind ik ook mooi gedaan,het kleurverschil valt alleen op bij de scheiding.Wellicht is dit redelijk makkelijk te fiksen?

Het enige wat ik jammer vind is dat de vrouw een beetje...ongelukkig kijkt.
Alsof ze denkt: 'wat moet ik hiermee?'
Dat komt mede door de 'wanhopige' ogen en de ietwat zure mond. Ook de jukbeenderen zijn niet symetrisch,maar ik vind de vorm van het gezicht wél heel mooi, exotisch en mysterieus.

De wereld vind ik ook erg sprekend een mooi gelukt,met diepe kleuren.

Mooi werk.

Linde_

Re: [SCH] Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:41

Ik vind het ook een hele mooie schildering! Mooi kleurgebruik en fijn contrast. Ik ga wel mee in dat ze een beetje somber kijkt door de ogen inderdaad en voor mijn gevoel ook door de jukbeenderen/wangen.

Verder vind ik echt knap dat je zoiets kan bedenken en vervolgens zo kan neerzetten!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 20:43

Tivoli, wat een uitgebreide post! :) Met de handen ben ik ook erg tevreden, terwijl ik daar meestal juist veel moeite mee heb. Ik heb ook al zitten denken om aan de linkerkant van het haar gewoon een extra laag oranje te leggen, maar ik vind het matte links juist mooier dan het knaloranje rechts. :+ Ik ga dus proberen of ik er rechts niet een laag áf kan trekken. De mond is inderdaad wat zuur, zo lijken mijn monden nogal snel. Ik denk dat ik ze nog steeds niet breed genoeg maak, verder op oefenen dus :j

Dank je Linde_! Ik probeer heel veel van dit soort ideeën te schetsen, meestal naar aanleiding van een stuk muziek wat ik heb gehoord of iets wat ik heb gelezen. Het gaat al steeds beter en makkelijker. Hoewel het wel weer een nadeel is dat je zoveel schetsen krijgt dat je echt moet gaan kiezen welke je helemaal wilt uit gaat werken. :D

Wat betreft de sombere blik, ik ben blij dat jullie het alletwee opmerken want dat was precies de bedoeling. :D Of nou ja, niet echt somber, maar wel bezorgd in elk geval. :) In verband met Earth Day wilde ik haar laten uitdrukken dat we een beetje zuinig moeten zijn op onze 'magische bol', ze heeft er immers maar ééntje. :)