[VER] Maarten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

[VER] Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 19:26

een titel weet ik eigenlijk nog niet.
ik wou een extreem zielig verhaal schrijven, ik had er even een neiging aan.
ik ben er zelf wel trots op, ben benieuwd wat jullie er van vinden! Graag reactie :o

Citaat:
Gemengde gevoelens heb ik van verdriet, boosheid, en pijn. Hij is weg, hij is er niet meer. Mijn beste vriend, mijn vriendje. Zelfmoord heeft hij gedaan, nog steeds geen reden waarom. Waarschijnlijk ruzie met zijn vrienden. Dat krijg je in die wereld had mijn moeder gezegd. Ik snap het niet, echt niet! Hij die lieve jongen waar geen vliegje kwaad en zit. Niemand had iets kwaads op hem waarvan je dacht er gebeurt iets. Ik probeer mijn tranen voor de zoveelste keer weer tegen te houden. Nee ik kan niet zonder hem. Hij zou mijn ware zijn.. Nou niet meer. Huilend sta ik alweer bij het graf, de 10e dag nadat hij zelfmoord heeft gepleegd. De politie weet het niet zeker maar de kans is groot dat hij zelfmoord heeft gedaan. Huilend probeer ik de woorden over mijn lippen te krijgen wat op het papiertje staat. Het gedicht dat hij toen had geschreven toen hij mij verkering vroeg. Het gedicht is speciaal voor mij. Wazig van de tranen zie ik zijn handschrift. Slordig van de zenuwen geschreven, en met trillende handen had hij het toen voorgedragen aan mij. Ik staar naar het zwarte zand, het grafsteen staat er nog niet. Het gedicht tegen mijn borst. Dan begin ik stilletjes maar stotterend en huilend tegen hem te praten; “weet je nog? Die mooie tijd! Ik snap het nog steeds niet.” Nu loop ik weg. Ik ben boos, niet op hem maar op de reden. Ik snap het gewoon niet. Ik loop naar mijn fiets en zet hem van het slot. Stilletjes fiets ik naar huis.

Wazig kijk ik naar de spiegel. Lachen doe ik niet meer. Verleden tijd voor mij. Mijn ouders vinden mij een lijk, hier reageer ik niet op. Niet op deze opmerkingen, dan ben ik maar een lijk! Plots gaat de telefoon, een onbekend nummer, het is beter dat ik op neem. Ik probeer zo vrolijk mogelijk te klinken; “Hallo met Roxanne.” ‘Goedemiddag, sorry dat ik u stoor, u spreekt met de recherche meneer Wieringa. Kunt u zo snel mogelijk even bij het politie bureau komen. Er is iets anders gebeurt. Het is geen zelfmoord!” Ik vergeet bijna om doei te zeggen en hang op. Wat zal er gebeurt zijn? Zo snel mogelijk loop of ren ik eigenlijk naar de garage en pak mijn fiets. Onderweg merk ik pas dat mijn fietsband leeg is maar ik moet het weten dus ik fiets gewoon door, in gedachten.

Hijgend kom ik het politiebureau binnen, blijkbaar kennen ze me al een vrouw met blond stijl haar komt meteen al op mij aflopen. ‘Hallo, jij bent Roxanne?’ ik knik even en krijg een brok in mijn keel, ik moet me inhouden om niet te gaan huilen. Het is geen goede plek. Kom maar mee. Ik loop met haar mee naar een hal en dan de trap af. Het lijkt op een soort verhorings kamertje, ik voel me net een dief eigenlijk. Het is donker en er hangt in elke hoek een camera en in het midden een tafel en 3 stoelen. Met een man op 1 van deze stoelen. ‘hier is meneer Wieringa hij zal je verder helpen.’ O help, volgens mij gaat het niet meer om hoe Maarten is dood gegaan. Volgens mij ben ik een schuldige. Na ja dat lijkt eigenlijk zo tenminste.. Die meneer, meneer Wieringa staat op en loopt naar me toe. ‘hoi, jij bent dus Roxanne?’Ik knik. Oo ik kan mezelf wel voor de kop slaan! Ik heb het gevoel als of ik elk moment wel moet uitbarsten. Het inhouden om niet te gaan huilen wil gewoon bijna niet. Blijkbaar ziet hij het en verwijst mij op een stoel. ‘Wil je een glas water?’ Ik knik weer. Een woord uitbrengen is moeilijk.. Hij klinkt vrolijk. Hier kan ik nou echt boos om worden! Die vrolijkheid terwijl er iemand dood is. Even kijk ik rond, wat is het zaai hier! O was Maarten hier nou maar, hij zou met haar meegaan een troostende knuffel geven. Maar het is Hij die weg is, die er niet meer is. Nu kan ik het echt niet meer inhouden een traan loopt over mijn wang, en de recherche loopt net binnen met een glas water voor mij. Hij glimlacht. ‘ik ga nu veel vragen vragen. Ik moet zeker weten of dit klopt! Wanneer heb je Maarten voor het laatst gezien?’ Ik hoef niet na te denken want ik weet alles nog. Ik zal dat nooit meer vergeten! ‘die zelfde dag voor zijn..’ik kan het woord niet uitspreken, niet het woord dood. Maar ik hoef het gelukkig niet te zeggen want Meneer Wieringa gaat verder. ‘waar was dat?’ Deze vraag zag ik aankomen. Ik ben van plan alles te zeggen dan zou ik er van af zijn. Dan kan ik weer stil zijn. Dan kan ik weer eeuwen zwijgen, dat wat ik de laatste 10 dagen het allerliefste doe! ‘we hadden een feest. We waren druk aan het dansen. Maar Plotseling om een uur of 2 in de nacht moest hij weg. Ik wou met hem mee gaan, maar hij zij dat het beter was van niet. Ik vond het raar. Maar met de woorden: ‘wij zijn nooit meer te breken’ en ‘zorg goed voor jezelf’ liep hij toen verder. Ik wist niet wat hij daarmee bedoelde. ‘Had je onder dat feest ook iets geks gezien, ruzie of zo of een conflict? En had hij wat gedronken?’ ‘Nou voor dat feest weet ik dat Maarten wat had ingedronken. Dit doet hij eigenlijk altijd wel. Voor het feest zij die wel dat hij ruzie had met een paar vrienden. Ik had niet doorgevraagd want ik dacht dat het wel mee viel. Hij heeft wel vaker ruzie.’ Nou herinner ik het weer! O wat stom dat ik hier niet op heb gelet! ‘Er was een jongen die voorbij liep en net iets te hard zij, je gaat eraan. Ik had het gehoord, ik heb gevraagd waarom hij dat zij. Maar Maarten reageerde of hij van niks wist!’ ‘oké.’ Hij knikt nou keurig. Ik begin nog harder te huilen, nog harder dan net. Waarom moeten ze het mij allemaal nou vragen? Tijd om verder te denken krijg ik niet, de volgende vraag komt weer. ‘hoe laat ging jij weg van het feest? Had je toen ook wat gemerkt?’ O wat stom ik ben met mijn stomme kop vrolijk met Laura en Anne weer naar huis gefietst! ‘nee niks gemerkt om een uur of 3 ben ik met nog een paar meisjes naar huis gefietst,’ antwoord ik. Ik wil weg hier, die benauwde sfeer, was Maarten hier nou maar! Was er maar iemand die mij kon troosten zoals, uhh ja Maarten! ‘oké, kun je morgen om een uur of 2 weer hier komen? Ik denk dat we het weten. Wees wel een beetje voorbereid.’ En met die woorden houdt hij de deur open en laat me naar buiten. Niet nadenkend fiets ik weer naar huis.

‘Je gaat eraan!’ In eens moest hij weg, niet lang daarna. Ik zie zijn angstige blik in zijn ogen; ‘wees voorzichtig voor jezelf’ en ‘wij zijn nooit te breken, onthoud dat!’ Het dringt niet tot me door. Weg is hij, Foetsie! Volgens mij ben ik nu Maarten, Maarten zelf. Het lijkt een andere wereld. Met veel angst loop ik de grote ruimte uit. Ik heb geen wapen bij me, niks om mezelf te kunnen verdedigen. Tja ik zit op Kickboxen het geeft me een kick, maar dit een te grote. Ik ben buiten. Om me heen een groep jongens, ik denk 10. Ik wil weg rennen maar die kans krijg ik niet eens ik word al bij mijn armen gepakt. Een jongen van een jaar of 18 pakt mijn arm en draait hem om. Ik probeer mijn pijn niet te laten zien. Dan zullen ze zien dat ze gewonnen hebben. In 1 van hun herken ik een bekend gezicht. Ik kan het gezicht niet plaatsen bij een naam. Het is 1 van mijn box vrienden waarmee ik ruzie heb, dezelfde als wat hij zij met Roxanne toen Roxanne zo geschrokken keek. Ik probeer me los te wurgen. Maar dat lukt never dan zal ik als nog weer gepakt worden. Ik wordt meegesleurd het bos in. Hier is niemand, niemand! Ik krijg een schop. Ik roep het uit. ‘dus, jij durft wel hé? Hoe durf jij? Na ja jij hebt het verpest.’ En die bekende jongen spuugt in mijn gezicht. Bang ben ik, bang dat er ook iets met Roxanne gebeurt. De jongen pakt zijn geweer, hij houdt het tegen mijn hoofd aan. ‘Het is je vriendin of jou leven!

Gillend, hijgend en huilend wordt ik wakker. De zoveelste nacht merrie, en de hele tijd de zelfde vraag, zal het zo gebeurt zijn? Zal de jongen die Maarten bedreigde er wat mee te maken hebben? Ik zit recht op in mijn bed. Slapen kan ik niet meer. Ik doe mijn nachtlampje aan en loop naar beneden, drink wat water en probeer weer te slapen. Na een uur piekeren val ik in slaap.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 20:03

Vervolg, ik ben benieuwd hoop dat jullie dit keer een reactie geven.
:):)

Citaat:
Hoofdstuk 2.
Ik kijk op de wekker, half 6. Slapen lukt niet meer. Lekker geslapen heb ik eigenlijk ook niet. Meer slapen zou ik graag willen maar het lukt gewoon niet. Steeds krijg ik het beeld van de angstige ogen van Maarten in me. Ik wil het niet zien. Ik wil weg, ver weg. Ik krijg een idee, ik trek mijn jogging kleren aan trek wat gympen aan. Ik loop naar de stallen voer Shanti, Popeye, Donder, en Happy Feet. Happy Feet is het paard van Anne, Donder is onze Shet, Popeye is van mijn moeder en Shanti is van mij. We rijden best intensief, maar we hebben nou gewoon een time-out vanwege Maarten. Huilend loop ik naar Shanti Happy Feet is het paard van Anne, Donder is onze Shet, en Shanti is van mij. We rijden best intensief, maar we hebben nou gewoon een time-out vanwege Maarten. Ik moet gewoon weg in sporten is voor mij gewoon de beste afleiding.

Het begint licht te worden als ik terug kom. Mijn ouders zijn nog niet wakker. Ik doe mijn bikini aan en ga naar het meertje. Ik zwem veel baantjes pak mijn handdoek en ga onder douche. Ik bedenk nu dat we eigenlijk niet mogen klagen. We hebben een meertje waar je in kunt zwemmen, we hebben een buitenbak stallen, weiland, een aardig groot huis. Eigenlijk gewoon weinig om over te klagen. Behalve tja Maarten. Nu ik weer aan hem denk voel ik de tranen op komen. Eigenlijk zou ik naar school moeten, maar daar heb ik niet veel zin in eigenlijk. Deze hele week ben ik nog niet op school geweest. Volgende week moet ik heen. Niet van mezelf maar van mijn ouders. Heb je even wat afleiding hadden ze gezegd. Misschien hebben ze wel gelijk. Een beetje afleiding zal goed doen. Ik hoef de naam Maarten maar te horen of ik jank al. Ik hoor mijn moeder binnenkomen en ze ziet dat ik huil. Ze legt een arm op mijn schouder: ‘Maarten wil toch ook niet dat jij zoveel verdriet hebt? Het wordt tijd dat jij afleiding zoekt!’ Ik knik met tegen zin. Plotseling zie ik dat mijn moeder ook moet slikken en een traan laat. Nu leg ik ook een arm om haar heen. En zo zijn wij samen een paar minuten stil samen huilend zittend aan de tafel. Dan staat mijn moeder op: ‘zullen we even een buitenrit maken?’ Ik knik, een verstandig idee Popeye en Shanti hebben wel wat beweging nodig. Nu sta ik ook op trek mijn rijkleren aan en zadel Shanti op. We zijn tegelijk klaar. Eenmaal in het bos draven we een klein stukje en al snel zitten we in een ren galop, Shanti en ik voorop. We gaan harder en harder. Net op tijd zet Shanti stop, een scherpe bocht, ik had het zelf niet eens door, zo in gedachten. Ik houd halt. Ik zie mijn moeder in een stipje aankomen. Even was ik Maarten vergeten maar nu moet ik er weer aan denken. Ik begin alweer te huilen. Shanti wordt onrustig van mijn gejank. Maar gelukkig komen Popeye en mama alweer snel. ‘Tjonge wat ging jij hard zeg!’ Ik probeer een lach op te zetten en dravend rijden we weer naar huis.

Ik zit weer in dat zelfde stomme hok als gister. Met die zelfde vent. Ik weet niet, ik mag hem niet, hij is mij veel te vrolijk. hij denkt dat hij het weet. Maar hij weet niet zeker, en dan die vieze grinnik en smile er bij! Bah! ‘Oké, schrik niet. Hij is vermoord. Die kogel en zijn hoofd, dat heeft hij zelf niet gedaan, iemand anders.’ O logisch dat kon ik mezelf ook wel bedenken eigenlijk! Maarja, ik staar naar de muur, de donkere muur. Er gaat een brok door mijn keel, zal die jongen dat wel hebben gedaan dan? Zal hij er iets mee te maken hebben?

Deze nacht heb ik alweer naar gedroomd, maar ik moet naar school. Ik zit er tegen op. Als je al aan de klas denkt, die zal zeker weten vragen wat er was. De klas is trouwens ook altijd net iets té vrolijk waarvan je als je down bent nog chagrijniger van wordt. Nee ik ga liever niet naar school. Maar het moet. En ik doe het ook! Ik doe het voor Maarten, niet voor mezelf maar voor hem! Als ik het voor mezelf zou doen dan was ik allang gestopt! Maar ik moet wel ik zit in een examenjaar van havo. Ik wil graag dit jaar halen want school makkelijk vind ik zelf niet. En voor Maarten’s dood heb ik het beloofd dat ik het zou halen. Ik werp snel een blik op mijn spiegel. oliebol, mijn mascara is uitgelopen, het komt door mijn verdriet. Vandaag maar zonder mascara dan? Nee, dan krijg je gelijk het gezeur van Anne en Roos. Snel en handig verwijder ik mijn uitgelopen mascara. Ik ben blij dat ik geen foundation hoef te gebruiken. Zo onhandig! Ze heeft het wel eens bij roos gezien. Die heeft af en toe wel eens last van rode vlekken. Altijd weer bezig.. Nee gelukkig heb ik er geen last van. Hellaas wel altijd van mijn haar! Ik heb groffe bruine krullen tot aan mijn borsten wat altijd pluist en doet waar het zin in heeft. De eene dag echt heel plat en de andere dag alle kanten op. Zit het die ochtend, kom ik op school en het zit niet meer.

Ik kom op school met de fiets, Anne is er al, Roos nog niet. Als Anne mij ziet rent ze op me af en geeft me een dikke bemoedigende knuffel. ‘o meid wat heb ik jouw lang niet meer gezien. Ik weet alles, je hoeft het niet meer te vertellen, de hele klas weet het.’ Ik begin te huilen, ik ben blij dat ze het weten en niet hoeven te vragen, ik denk weer aan Maarten, hoeveel angst hij wel niet heeft. ‘weet je wel dat hij..’ verder kom ik niet, het woord vermoord krijg ik niet over mijn lippen, nooit niet. Anne legt haar wijs vinger op mijn lip. ‘ja ik weet dat hij vermoord is.’ Ook zij begint nu te huilen. Samen geven we elkaar nog een knuffel en lopen we naar buiten. Het is fris buiten, maar het is fijn. Sommige mensen kijken me raar aan maar het boeit ons niet. Niet nu. Anne heeft Maarten ook gekend het was een goede vriend van haar. Roos had altijd iets jaloers op mij en Maarten maar toch is het een goede vriendin van mij. Ik probeer stotterend van onderwerp te veranderen, over Maarten praten vind ik moeilijk. Misschien later. ‘ik heb eigenlijk wel zin in een buitenrit en dan kunnen we alles even vergeten, kun je vanmiddag?’ O nee, sorry ik was even vergeten dat Roos vandaag niet komt, ze is ziek, ik zou naar haar toe. je mag best mee?’ Ik schud mijn hoofd, nee ik wil niet mee, ik weet zeker wat er dan gebeurt. Maar ik zeg het niet. Anne is een beste vriendin van Roos. Anne trouwens ook van mij.

Maarten, vandaag was de eerste schooldag zonder jouw afschuwelijk, ik mis je!

Ik schrijf zinnetjes in een soort boek waar ik alles kwijt kan het is voor Maarten. Alleen hij mag het lezen maar helaas is hij er niet, niet meer. Ik pak mijn ketting beet, Die had hij een week voor zijn dood aan mij gegeven. Het is een kruisje. Hier had hij gezegd, ‘dit is voor jouw zolang jij dit draagt ben ik er altijd voor je, dit beschermt jouw.’ Het is natuurlijk dikke onzin en bijgeloof maar toch geeft het me kracht.

Ik ben even weg, weg met mijn gedachten, ik zit op de rug van Shanti, het is fijn, even vergeet ik alles. We galopperen over de dijk. De krachtige passen van mijn paard zijn geweldig. Ik zou wel uren door willen rijden. Shanti is nog jong dus ik moet opletten, mijn hoofd er bij houden. Shanti zou niet iets kwaads willen doen. Maar ze is nog niet geheel ‘bom proef’. Lief is ze zeker! We hebben een sterke band. We zijn aan het einde van de dijk. Ik wil terug naar de draf, stappen en omkeren. Maar op dat moment zie ik het bos. Daar is Maarten gevonden. Geen enkel spoortje meer alles is weg. Tranen gieten over mijn wangen als ik aan de angst van Maarten denk. Ik houd het kruisje vast. Ik snap nu wat Maarten bedoelde. Zal hij het hebben geweten? Antwoord krijg ik niet. Dat weet ik, maar toch blijft die vraag hangen. Plotseling springt Shanti omhoog en geeft een verschrikkelijke bok en galoppeerd weg. De kant van huis op. BOEM!! Daar lig ik. Even voel ik verschrikkelijke pijn aan mijn hoofd. Het wordt zwart aan mijn ogen en alles verdwijnt. Ik heb even geen pijn meer.

Even wordt ik wakker. Héél even. Ik voel dat ik opgetild wordt. Even doe ik mijn ogen open. Ik zie een jongen hij komt me bekend voor ik kan hem alleen niet plaatsen. Hij geeft me een slecht gevoel. Gauw sluit ik mijn ogen ik heb verschrikkelijke hoofdpijn.

ismy

Re: [VER] Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 08:16

Nog tips of kritiek of wat dan ook?

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:38

Ik vind het een leuk verhaal, maar je moet het voor je zelf nog wel een keer doorlezen ivm schrijffouten en warrige zinnen.

Ben benieuwd hoe het afloopt!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 08:48

dankje ik zal even doorlezen als ik een beetje tijd heb en verbeteren :+

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:38

Ik volg het!
Goed geschreven!
Lees wel even je verhaal zelf door zoals Sweetselina ookal zei :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 18:45

oke dankje zal ik doen! :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 20:08

ismy schreef:
een titel weet ik eigenlijk nog niet.
ik wou een extreem zielig verhaal schrijven, ik had er even een neiging aan.
ik ben er zelf wel trots op, ben benieuwd wat jullie er van vinden! Graag reactie :o

Citaat:
Gemengde gevoelens heb ik van verdriet, boosheid, en pijn. Hij is weg, hij is er niet meer. Mijn beste vriend, mijn vriendje. Zelfmoord heeft hij gedaan, nog steeds geen reden waarom. Waarschijnlijk ruzie met zijn vrienden. Dat krijg je in die wereld had mijn moeder gezegd. Ik snap het niet, echt niet! Hij die lieve jongen waar geen vliegje kwaad en zit. Niemand had iets kwaads op hem waarvan je dacht er gebeurt iets. Ik probeer mijn tranen voor de zoveelste keer weer tegen te houden. Nee ik kan niet zonder hem. Hij zou mijn ware zijn.. Nou niet meer. Huilend sta ik alweer bij het graf, de 10e dag nadat hij zelfmoord heeft gepleegd. De politie weet het niet zeker maar de kans is groot dat hij zelfmoord heeft gedaan. Huilend probeer ik de woorden over mijn lippen te krijgen wat op het papiertje staat. Het gedicht dat hij toen had geschreven toen hij mij verkering vroeg. Het gedicht is speciaal voor mij. Wazig van de tranen zie ik zijn handschrift. Slordig van de zenuwen geschreven, en met trillende handen had hij het toen voorgedragen aan mij. Ik staar naar het zwarte zand, het grafsteen staat er nog niet. Het gedicht tegen mijn borst. Dan begin ik stilletjes maar stotterend en huilend tegen hem te praten; “weet je nog? Die mooie tijd! Ik snap het nog steeds niet.” Nu loop ik weg. Ik ben boos, niet op hem maar op de reden. Ik snap het gewoon niet. Ik loop naar mijn fiets en zet hem van het slot. Stilletjes fiets ik naar huis.

Wazig kijk ik naar de spiegel. Lachen doe ik niet meer. Verleden tijd voor mij. Mijn ouders vinden mij een lijk, hier reageer ik niet op. Niet op deze opmerkingen, dan ben ik maar een lijk! Plots gaat de telefoon, een onbekend nummer, het is beter dat ik op neem. Ik probeer zo vrolijk mogelijk te klinken; “Hallo met Roxanne.” ‘Goedemiddag, sorry dat ik u stoor, u spreekt met de recherche meneer Wieringa. Kunt u zo snel mogelijk even bij het politie bureau komen. Er is iets anders gebeurt. Het is geen zelfmoord denken wij!” Ik vergeet bijna om doei te zeggen en hang op. Wat zal er gebeurt zijn? Zo snel mogelijk loop of ren ik eigenlijk naar de garage en pak mijn fiets. Onderweg merk ik pas dat mijn fietsband leeg is maar ik moet het weten dus ik fiets gewoon door.

Hijgend kom ik het politiebureau binnen, blijkbaar kennen ze me al. Een vrouw met blond stijl haar komt meteen al op mij aflopen. ‘Hallo, jij bent Roxanne?’ ik knik even en krijg een brok in mijn keel, ik moet me inhouden om niet te gaan huilen. Het is geen goede plek. 'Kom maar mee.' Ik loop met haar mee naar een hal en dan de trap af. Het lijkt op een soort verhorings kamertje, ik voel me net een dief eigenlijk. Het is donker en er hangt in elke hoek een camera en in het midden een tafel en 3 stoelen. Met een man op 1 van deze stoelen. ‘hier is meneer Wieringa hij zal je verder helpen.’ O help, volgens mij gaat het niet meer om hoe Maarten is dood gegaan. Volgens mij ben ik een schuldige. Na ja dat lijkt eigenlijk zo tenminste.. Die meneer, meneer Wieringa staat op en loopt naar me toe. ‘hoi, jij bent dus Roxanne?’Ik knik. O ik kan mezelf wel voor de kop slaan! Ik heb het gevoel als of ik elk moment wel moet uitbarsten. Het inhouden om niet te gaan huilen wil gewoon bijna niet. Blijkbaar ziet hij het en verwijst mij op een stoel. ‘Wil je een glas water?’ Ik knik weer. Een woord uitbrengen is moeilijk, té moeilijk.. Hij klinkt vrolijk. Hier kan ik nou echt boos om worden! Die vrolijkheid terwijl er iemand dood is. Even kijk ik rond, wat is het zaai hier! O was Maarten hier nou maar, hij zou met mij meegaan en een troostende knuffel geven. Maar het is HIJ die weg is, die er niet meer is. Nu kan ik het echt niet meer inhouden een traan loopt over mijn wang. de recherche loopt net binnen met een glas water voor mij. Hij glimlacht. ‘ik ga nu veel vragen ik moet zeker weten of dit klopt! Wanneer heb je Maarten voor het laatst gezien?’ Ik hoef niet na te denken want ik weet alles nog. Ik zal dat nooit meer vergeten! ‘die zelfde dag voor zijn..’ ik kan het woord niet uitspreken, niet het woord dood. Maar ik hoef het gelukkig niet te zeggen want Meneer Wieringa gaat verder. ‘waar was dat?’ Deze vraag zag ik aankomen. Ik ben van plan alles te zeggen dan zou ik er van af zijn. Dan kan ik weer stil zijn. Dan kan ik weer eeuwen zwijgen, dat wat ik de laatste 10 dagen het allerliefste doe! ‘We hadden een feest. We waren druk aan het dansen. Maar Plotseling om een uur of 2 in de nacht moest hij weg. Ik wou met hem mee gaan, maar hij zij dat het beter was van niet. Ik vond het raar. Maar met de woorden: ‘wij zijn nooit meer te breken’ en ‘zorg goed voor jezelf’ liep hij toen verder. Ik wist niet wat hij daarmee bedoelde. ‘Had je onder dat feest ook iets geks gezien, ruzie of zo of een conflict? En had hij wat gedronken?’ ‘Nou voor dat feest weet ik dat Maarten wat had ingedronken. Dit doet hij eigenlijk altijd wel. Voor het feest zij hij wel dat hij ruzie had met een paar vrienden. Ik had niet doorgevraagd want ik dacht dat het wel mee viel. Hij heeft wel vaker ruzie.’ Nou herinner ik het weer! O wat stom dat ik hier niet op heb gelet! ‘Er was een jongen die voorbij liep en net iets te hard zij, je gaat eraan. Ik had het gehoord, ik heb gevraagd waarom hij dat zij. Maar Maarten reageerde of hij van niks wist!’ ‘oké.’ Hij knikt nou keurig. Ik begin nog harder te huilen, nog harder dan net. Waarom moeten ze het mij allemaal nou vragen? Tijd om verder te denken krijg ik niet, de volgende vraag komt weer. ‘hoe laat ging jij weg van het feest? Had je toen ook wat gemerkt?’ O wat stom ik ben met mijn stomme kop vrolijk met Roos en Anne weer naar huis gefietst! ‘nee niks gemerkt om een uur of 3 ben ik met nog een paar meisjes naar huis gefietst,’ antwoord ik. Ik wil weg hier, die benauwde sfeer, was Maarten hier nou maar! Was er maar iemand die mij kon troosten zoals, uhh ja Maarten! ‘oké, kun je morgen om een uur of 2 weer hier komen? Ik denk dat we het weten. Wees wel een beetje voorbereid.’ En met die woorden houdt hij de deur open en laat me naar buiten. Niet nadenkend fiets ik weer naar huis.

‘Je gaat eraan!’ In eens moest hij weg, niet lang daarna. Ik zie zijn angstige blik in zijn ogen; ‘wees voorzichtig voor jezelf’ en ‘wij zijn nooit te breken, onthoud dat!’ Het dringt niet tot me door. Weg is hij, Foetsie!
Volgens mij ben ik nu Maarten, Maarten zelf. Het lijkt een andere wereld.
Met veel angst loop ik de grote ruimte uit. Ik heb geen wapen bij me, niks om mezelf te kunnen verdedigen. Tja ik zit op Kickboxen het geeft me een kick, maar dit een te grote. Ik ben buiten. Om me heen een groep jongens, ik denk 10. Ik wil weg rennen maar die kans krijg ik niet eens ik word al bij mijn armen gepakt. Een jongen van een jaar of 18 pakt mijn arm en draait hem om. Ik probeer mijn pijn niet te laten zien. Dan zullen ze zien dat ze gewonnen hebben. In 1 van hun herken ik een bekend gezicht. Ik kan het gezicht niet plaatsen bij een naam. Het is 1 van mijn box vrienden waarmee ik ruzie heb, dezelfde als wat hij zij met Roxanne toen Roxanne zo geschrokken keek. Ik probeer me los te wurgen. Maar dat lukt never dan zal ik als nog weer gepakt worden. Ik wordt meegesleurd het bos in. Hier is niemand, niemand! Ik krijg een schop. Ik roep het uit. ‘dus, jij durft wel hé? Hoe durf jij? Na ja jij hebt het verpest.’ En een andere bekende jongen spuugt in mijn gezicht. Bang ben ik, bang dat er ook iets met Roxanne gebeurt. De jongen pakt zijn geweer, hij houdt het tegen mijn hoofd aan. ‘Het is je vriendin of jou leven!

Gillend, hijgend en huilend wordt ik wakker. De zoveelste nacht merrie, en de hele tijd de zelfde vraag, zal het zo gebeurt zijn? Zal de jongen die Maarten bedreigde er wat mee te maken hebben? Ik zit recht op in mijn bed. Slapen kan ik niet meer. Ik doe mijn nachtlampje aan en loop naar beneden, drink wat water en probeer weer te slapen. Na een uur piekeren val ik in slaap.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 20:39

en het nieuwe stuk alweer :D
ben benieuwd (A)

Citaat:
Hoofdstuk 3.
ik knipper een paar keer met mijn ogen voordat ik echt even kan zien waar ik ben. Het is vrij ligt en wit, de plek komt me vrij bekend voor. Ik weet het al! Het ziekenhuis natuurlijk! Ik draai me om, naast mijn bed zit een jongen. Ook hij komt me bekend voor. Hij slaapt. Ik maak hem maar niet wakker, hij heeft zijn slaap vast wel nodig. Op het tafeltje zie ik een pot met snoepjes. Ik kijk op het kaartje;

Lieve Rox,
Je bent van Shanti afgevallen en hebt een zware hersens schudding, even rustig aan doen dus!
Shanti staat gezond en wel weer op stal.
Liefs, Pap en mam

Het kaartje doet me goed, vooral omdat het goed gaat met Shanti. Ik kijk even weer naar de jongen en dan zucht hij en word wakker. Het duurt even tot hij ziet dat ik wakker ben. Maar dan begint hij tegen mij te praten. ‘heej, ik zag jouw vallen van je paard, ik heb je paard aan iemand anders gegeven, die gene heeft hem naar huis gebracht en ik jou naar het ziekenhuis. Alles al wat beter nu? Je had namelijk enorme hoofdpijn.’ Ik zucht even. ‘ja het gaat, nog een heel klein beetje hoofdpijn. Wie ben jij eigenlijk? Je komt me wel bekend voor!’ Nu moet ik het ook weten! Zo ben ik namelijk. Hij kijkt even heel bang, net of dat ik erachter ben wie hij is. ‘sorry ik ben Arwin. Jij bent Roxanne?’ Ik schrik even! Nu weet ik het! Ik wil weg rennen. Het is die griezel van die avond van Maarten. Toen hij Maarten bedreigde. ‘dat is Arwin’ had Maarten toen gezegd. Ik begin te stotteren. ‘ik ken jou.’ Zodra ik een beweging doe om uit mijn bed te komen begint mijn hoofd vreselijk te bonzen. Ik besluit weer te gaan liggen, hij zou toch sneller dan mij zijn. Ik kijk hem boos aan. Ik zie hem schrikken. ‘sorry, sorry het spijt me vreselijk als jij de vriendin van Maarten was. Ik kijk hem vragend maar boos aan. Ik had iets heel anders van hem verwacht iets van een soort bedreiging. ‘Sorry, we waren dronken. Ik het allermeest. Mijn vriend Richard had ruzie met Maarten. Richard zette mij overal voor, ik kreeg geld van hem. Toen ik dronken was heeft hij het net voor het feest met mij afgesproken. Ik was trouwens niet alleen dronken, we hebben ook geblowd en nog meer. We werden agressief.’ Hij zucht even. ‘ik moest hem dus ook bedreigen. We waren met een stuk of 8, ieder had zijn eigen taak wel een beetje. Ik moest bedreigen, waar jij blijkbaar bij was. Toen de drugs een beetje uitgewerkt was op mij ben ik weg gegaan, ik had door dat we niet goed bezig waren. Net toen ik mijn fiets pakte hadden ze Maarten al. Ik ben heel hard weggefietst en bij iemand anders gaan overnachten die er niks van wist.
je zal me nu wel haten. Ik ben nu ook trouwens niet meer bevriend met het groepje van Richard.’
Ik schrik, arme Maarten. Tranen rollen over mijn wangen. Ik zie dat Arwin het moeilijk krijgt. Het liefst zou ik hem een bemoedigende knuffel geven, dat het goed komt. Maar hij is nog niet klaar. ‘Richards groepje zoekt mij nu ook. Ze zijn boos op mij, ze vinden dat ik hun in de steek heb gelaten. Ik ben mijn beste vrienden kwijt geraakt.’ Nu begint ook hij te huilen. ‘Ze zijn naar me op zoek. Maar ik denk dat ik binnen kort naar het politiebureau ga. En alles vertel, dan maar straf maar liever veiligheid. Jij bent trouwens ook wel in gevaar! Dus kijk alsjeblieft uit!’ Hij kijkt bezorgd, super lief!

Arwin is weg naar de politie, hij is vanochtend weg gegaan en het is nu 2 uur in de middag. Ik kan elke minuut een sms krijgen hoe het is gegaan. Ik ben benieuwd maar ook bezorgd. Hij heeft nog steeds niet ge-sms’t straks is hij opgepakt of zo, en dat gun ik hem eigenlijk niet. Hij beseft dat hij fout is geweest, hij heeft het verteld, hij heeft me geholpen, nee ik gun het niet. Maar aan de ene kant ook wel weer.

Ik word wakker van getril, een sms; Arwin!

Heei,
De politie gaat achter het groepje van Richard aan, ze willen de groep zo snel mogelijk vinden want het is veel te gevaarlijk. Morgen moet ik naar de rechter en dan willen ze kijken wat ik moet doen. Maar waars niks of bijna niks ze hadden begrip voor me.
XX Arwin (ll)

Ik kan het wel uitschreeuwen! Ik ben super blij. Richard word opgepakt en die hele groep! Nou nog hopen dat de straf bij Arwin meevalt.

Ik mag morgen ochtend weer naar huis! Dat had de dokter tenminste verteld. Maar natuurlijk moet ik wel rustig aan doen en voldoende rust nemen. Ik heb mijn ouders alles verteld en we gaan morgen naar de rechtbank met de ouders van Maarten. Het zal moeilijk voor me wezen om de ouders van Maarten te zien, Maar ik heb het er voor over. Don’t worry!

Ik word wakker van de arts die mij het eten geeft. Even kijk ik snel op de klok, 9 uur! Om 1 uur is de rechtszaak! Mijn hoofdpijn is gelukkig minder geworden maar af en toe spreek ik nog wel eens wat war taal uit volgens de dokter. Ik kijk even in de spiegel en schrik. Ik zie er niet uit! Maar het boeit me nu niet, even niet. Normaal zou ik me dood schamen als ik nu zo over straat moet gaan maar nu niet. Opdat moment komen mijn ouders binnen. Ik ben klaar en wil zo snel mogelijk uit het ziekenhuis, ziekenhuis is stom! ‘Haai, alles goed Rox? Eindelijk uit het ziekenhuis!’ Begint mijn moeder vrolijk. ‘Kom we gaan!’ en met die laatste woorden lopen mijn ouders de deur uit.

Het is net na de rechtszaak, ik ben super blij! Arwin heeft een uur klusjes straf gekregen en Richard en de rest van de groep is opgepakt! Ik kan het wel uit joelen! Ik mag Arwin wel maar ik weet niet waarom ook al heeft hij Maarten bedreigd maar dat was door de alcohol. Hij is absoluut niet lelijk! HELP!! Ik wil hem absoluut niet leuk gaan vinden!

Hoofdstuk 4!
Het jaar vliegt voorbij en ik begin een klein beetje over Maarten heen te komen, niet dat ik er over heen ben natuurlijk! Ik heb een plekje voor hem gevonden, ik kan wat meer over hem praten maar mis hem nog te erg. Ik en Arwin beginnen steeds meer vrienden te worden, Arwin is bij mij op school gekomen omdat al zijn vrienden hem laf vonden vanwege die nacht van Maarten. Ik vind hem niet laf. Helaas begin ik nu meer gevoelens voor Arwin te krijgen maar die gevoelens verdruk ik. Ik wil het gewoon niet. Na wat er met Maarten is gebeurt. Maarten zou het vast ook niet willen!
School gaat weer de goede kant op! Ik haal goede cijfers en daarom heb ik geen afstroom advies meer. Arwin doet vwo en geeft me dan ook bijles zoals Engels, Duits en geschiedenis. Ik vind het fijn maar soms is hij iets te opdringerig voor me. Ik ben gewoon nog niet helemaal over Maarten heen.

Haastig loop ik door de school gangen opzoek naar het lokaal waar ik nu wiskundeles heb. Arwin loopt naast me. We zijn allebei te laat. Ik zie mijn lokaal en geef hem snel een vriendschappelijke knuffel en loop naar mijn lokaal. Ik klop op de deur en ga naar binnen. Meneer Folkerds kijkt mijn kant op. Ik geef het briefje aan hem. ‘en waarom ben je te laat?’ Dit moet hij nou altijd vragen! Ik heb zo’n hekel aan hem. ‘Uhm, Lekke band?’ ‘Jaja Smoesjes! Ga maar snel zitten.’ Opgelucht leg ik mijn tas naast de tafels van Roos en Anne. En gaat naast Anne zitten. Volgens mij hebben ze hun dag niet want ze kijken geërgerd mijn kant op, ik laat ze maar. Zodra Meneer Folkerds even uit de klas is begin ik te praten; ‘heei, wat is er?’ ‘Niks, we hebben gewoon onze dag niet.’ Krijg ik toe geslingerd. ‘Kunnen we dan niet iets leuks gaan doen vanmiddag of zo? Ik hoorde dat er kermis is!’ Probeer ik hun op te vrolijken. ‘Hee dat klinkt leuk, gaan we met z’n 3en?’ Roos en Anne beginnen nu ook enthousiast te worden, fijn. ‘ja of jullie willen dat Melissa, Arwin en Jan meegaan?’ Roos en Anne beginnen heftig te schudden. ‘Nee sorry we gaan met z’n 3en!’ Stiekem vind ik het toch wel jammer dat Arwin niet mee mag.

‘Zullen we in dat enge ding?’ Roos wijst naar een heftig hoog over de kop attractie. Anne knikt. Ik krijg de trillingen al als ik er al na kijk. ‘Ik ga niet, ik kijk wel.’ Zeg ik met een brok in mijn keel. Anne en Roos knikken en lopen naar de attractie. Dik kwebbelend net of ik niet besta, ze hebben de dikste lol! Ik jaloers? Nee joh! Het ligt trouwens ook aan mij ik heb hun de laatste tijd zo laten zakken. Ik met mijn stomme verdriet en toen Arwin er nog bij! Lusteloos star ik naar de attractie tot dat Anne en Roos weer bij mij staan. ‘we hebben zo’n lekkerding gezien!’ Roepen Anne en Roos in koor uit. Ik kijk ze vragend aan en onderweg naar de volgende attractie vertellen ze 100 uit over hem. Ik moet lachen. En stille Roxanne houdt het altijd lekker voor zich zelf, het heeft gewoon te veel voor delen!

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:30

Leuk stuk!

Waneer schrijf je verder???

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 20:35

ajsmits schreef:
Leuk stuk!

Waneer schrijf je verder???

Zo snel mogelijk! Ik begin vast te lopen namelijk..

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:46

leuk verhaal!
ik volg het ook :)

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:58

Leuk! Alleen dat van die straf voor die Arwin was een beetje ongeloofwaardig.... Kan me niet voorstellen dat een rechter zo handelt...

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 17:09

Lisa_western schreef:
Leuk! Alleen dat van die straf voor die Arwin was een beetje ongeloofwaardig.... Kan me niet voorstellen dat een rechter zo handelt...

hihi ja ik wist echt niks :o

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:32

Zal ik hem lezen ? :P

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 17:53

xlovelove schreef:
Zal ik hem lezen ? :P

hihi ja hoor doemaar :P

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:28

goed geschreven ! :)
Is dat lekkere ding Arwin ? :P

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 18:41

xlovelove schreef:
goed geschreven ! :)
Is dat lekkere ding Arwin ? :P

hihi ja :+

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:49

okeokee (:
soms nog wat spellingsfouten,
verder super verhaal ! :P

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:58

Leuk verhaal!
heb hem net in een keer helemaal gelezen.
sommige stukjes zijn een beetje wazig ja, maar ga door! :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 17:39

dankje, ik ga zo snel mogelijk weer verder schrijven als het gaat lukken maar mijn ouders worden gek van het getik van de pc..

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 19:16

en het volgende stuk weer :+

Citaat:
‘Kijk, zullen we hier in? We kunnen er makkelijk met z’n 3en in!’ Nu begin ik ook te wijzen naar een octopus attractie. Anne en Roos knikken en ik begin ook wat vrolijker te worden. Lachend stappen we in de attractie en met veel kabaal stappen we er weer uit. Ik kijk even op mijn horloge en schrik. 5 uur! Ik moet om deze tijd thuis wezen, en gehaast neem ik afscheid. ‘Anne, Roos, ik ga, ik moet om deze tijd eigenlijk thuis zijn. Veel plezier nog’. Ik glimlach en zwaai. Anne en Roos kijken even op en geven een afscheidsknuffel. Ik weet niet wat het is maar dit is een apart gevoel, het was gewoon net als of we geen goede vrienden meer zijn en ik eigenlijk gewoon wordt buitengesloten. Met pijn in mijn hart fiets ik naar huis.

Ik klop op de deur van de Nederlandse les. ‘Binnen’, roept Meneer de Boer. Ik loop naar binnen, geef hem het briefje en kijk om me heen. Anne en Roos hebben blijkbaar geen plek over gehouden voor mij dus ga ik naast Micheal zitten. Daar is in ieder geval nog plek vrij. Ik kijk Anne en Roos geïrriteerd aan maar dan beginnen ze te smoezen en te giechelen. Wat is dat nou? Hoor ik er niet meer bij of zo? Zijn ze jaloers? Vast niet! Hun zijn tenslotte veel en veel knapper! Ik ben best stevig gebouwd en zou graag hun lichaam willen hebben. Tenger en super knap. Anne heeft blond stijl haar tot aan haar rug sproeten en blauwe ogen. Roos ziet er dan weer heel anders uit. Ze heeft rood/bruin slagerig haar met leuke bruine spelende sproeten en ook blauwe heldere ogen. Allebei rond de 1.72 cm. Gewoon een normale lengte vind ik zelf. Met mijn kleine 1.66 cm kom ik er weinig. Meneer de Boer begint te praten en al snel zit de hele klas al half te slapen of een boter-kaas-en-ei spelletje te doen. Dat doe ik met Micheal. Micheal is super aardig en samen kunnen we het goed vinden ook al heb ik soms het idee dat hij mij leuk vind. ‘GEWONNEN!’ Hij steekt triomfantelijk zijn hand met het papier omhoog waar mee meneer de Boer raar naar hem op kijkt. ‘Waar heb jij mee gewonnen? Wij doen geen spelletjes hier onder de lessen hoor!’ ‘Uhh, nergens mee? Ik en Roxeanne hadden een weddenschap.’ Begint hij te stotteren, ik besluit om het over te nemen anders verraad hij zich zelf nog. ‘ja met een weddenschap meneer!’ Ik begin mee te knikken. ‘O en waarover dan?’ Nou, hoe vaak hoe uh zegt! Ik had 10 keer gegokt maar het waren er veel meer en nou moet ik Micheal op een chocoladereep trakteren!’ Micheal glimlacht, ‘ja ik heb een chocoladereep gewonnen.’ Meneer de Boer draait zich om naar het bord en begint weer verder met de uitleg. Micheal kijkt me trots aan, ‘dankje!’ Ik knik, ‘is goed joh!’ De bel gaat en ik loop naar Arwin. ‘En hoe was u les meneer?’ ‘Kon niet beter! Ik heb een 6 op Frans!’ ‘Zo hé topper! En door wie komt dat dan?’ ‘uh ja, door wie zal dat toch komen?’ En hij wijst naar zich zelf. Ik begin te lachen, het heeft me 2 uur gekost voor dat hij de woorden kon. Hij slaat een arm om me heen en mijn gevoelens beginnen weer, lichte tinteltjes, het is onbeschrijfbaar. Er zijn 2 dingen die ik nu het liefste wil: De arm van mijn schouders af te laten vallen en te roepen dat hij moet stoppen vanwege Maarten. En dit, het liefste wat ik wil doen is hem een hele dikke knuffel te geven en hem te kussen. Maar ik doe geen van beiden. Arwin vind mij echt niet leuk, en wij zijn gewoon hele goede vrienden met een hele sterke band. Daarom zou ik dat gewoon alle bij liever niet willen doen. Ik wil niet weer een dierbare verliezen. Arwin drukt mij stevig tegen zich aan en met de woorden ‘I love you’ loopt hij weg. Nog meer tintelingetjes breken in mijn lichaam los. O wat is hij lief, knap, aardig, fantastisch gewoon!

Eindelijk! Het laatste uur! Triomfantelijk loop ik de Engelse les binnen en ga naast Anne en Roos zitten. Dit keer hebben ze wel een plekje voor mij over gehouden! Ik voel me weer helemaal blij. Er is niks aan de hand met Anne en Roos. ‘hee, gaat de film avond nog door vanavond? Ja toch?’ Anne en Roos knikken, fijn. ‘Roxanne kun jij nog een grappige en een super romantische film mee nemen?’ Ik knik, ‘is goed, hebben jullie al een idee?’ Anne en Roos schudden hun hoofd. ‘oke, naja ik kijk wel even. ‘Wie komen er allemaal?’ Roos denkt even na, ‘ik, jij, Anne, Iris, en Amarens.’ Anne praat bij, ‘Amarens is mijn nieuwe buur meisje en we vonden het wel leuk idee als zij ook mee gaat. Ik kan aardig goed met haar opschieten en de rest denk ik ook wel.’ Ik knik, ‘leuk!’ De rest van het uur is zaai en 40 minuten later gaat de bel. Ik fiets langs de videotheek haal 2 films die volgens die ene vent daar een echte aanrader is. Ik kom net op tijd thuis en kan Shanti nog net even snel beweging geven.
Daarna kleed ik me om en wil net weg gaan tot mijn moeder me aan spreekt. ‘Moet je niet eten Roxanne?’ ‘Uhh nou nee, we gaan dit keer naar Roos, daar slapen en eten we. Ze had beloofd om te trakteren!’ Mama knikt. Ik wist niet dat het zo moeilijk ging. Ik voel me spijtig maar ik kan niks meer doen. Eenmaal bij Roos waren ik en Anne er als eerst. Ze stormen gelijk naar me toe. ‘En welke films heb je mee?’ ‘Zwartboek, het moest een super zielige oorlogsfilm zijn, en mister bean moest ook heel grappig zijn zei hij.’ Anne en Roos knikken. ‘Zwartboek is niet zo super romantisch maar ja, ik denk dat dit ook wel leuk is.’ Anne en Roos hebben de matrassen al op de grond gelegd en de films kunnen elk moment beginnen als iedereen er is. De bel gaat en Amarens is er nu, alleen Iris nog. Amarens heeft ligt blond krullend haar tot aan haar boven rug, blauwe ogen en super slank. Iets om jaloers op te zijn gewoon. Roos stelt ons voor aan Amarens als ook Iris nu aanwezig is. ‘Haaj allemaal dit is Amarens. Amarens dit zijn Anne, Roxanne en Iris.’ Iris ken ik al. Het is net niet het tegengestelde als Amarens. Iris is best knap maar gewoon een beetje stevig, gewoon een beetje dik. Iris is een oud vriendin van Anne, Anne en Iris zaten bij elkaar op de basisschool. Met Iris kan ik aardig goed opschieten en we hebben ook vaak veel lol. Bij Iris voel ik me vaak op me gemak, gewoon omdat ze vrij dik is, en ik eigenlijk ook! ‘En? Met welke film beginnen we?’vraagt Roos. ‘Met mister Bean!’ schreeuwen Anne en Iris. Ik knik, ‘ja dan komen we lekker en stemming en de spannende films zijn leuker voor later in de avond!’ ‘Oké is goed draaien we mister Bean, iemand nog wat chips? Jij Roxanne? Je ziet er hongerig uit!’ O nee niet die vraag! Ik schud mijn hoofd, ‘nee ik heb net gegeten joh! Het valt nog al zwaar in mijn maag!’ En op dat moment begint mijn maag te knorren net op het verkeerde moment. Even kijken ze me allemaal aan maar gelukkig start net op tijd de film! Onder de film komt af en toe de moeder van Roos om te kijken hoe het gaat en neemt wat lekkers voor ons mee. Iedereen kijkt me steeds raarder aan om dat ik niks eet, maar dit keer moet ik wel. ‘Roxanne! Normaal eet jij je helemaal misselijk in deze dingen en nou neem je niks?’ uhm ja, ik word er een beetje op uitgegeten.’ Misschien wel de slechtste smoes ooit maar ik kan niet anders. Roos smijt een m&m naar mij toe. ‘En nu ga jij eten Rox!’ Ik schrik ik moet wel, zo bezorgt heb ik ze nog nooit gezien. Ik pak een hand met m&m’s en eet ze in 1x op. ‘Zie je dat ik wel eet, alleen moet je me even de tijd geven!’ Anne, Roos, Iris en inmiddels ook Amarens knikken, ‘goed zo!’ Ik voel me spijtig, ik ga de hele avond niks meer eten. Ik kots het allemaal het liefst zo snel mogelijk uit, maar dat kan niet. Om 4 uur hebben wij alle films afgekeken en vallen we allemaal in slaap. Af en toe had ik het best wel koud maar gelukkig hadden we een extra deken.

Ik word wakker van gefluister, van Iris en Amarens. ‘hee, pssst. Waar is de wc hier?’ Amarens keek vragend naar Iris. Even was het stil. ‘Om de hoek.’ Wees Iris aan. Iris en Amarens waren alleen al wakker en ik wierp snel een blik op de klok. 12 uur! Ik zuchtte, lekker geslapen heb ik wel behalve die kou en die honger. Maar dat hoort er bij als je van je vet af wil! Ik sta op en Iris kijkt me raar aan. Ik begin met mijn buik en been spieroefeningen. Iris kijkt me nog raarder aan. ‘Wat doe jij nou?’ fluistert Iris zo zachtjes mogelijk. ‘Ik doe mijn ochtendoefeningen daar blijf ik fit van.’ Iris keek me raar aan. ‘En sinds wanneer doe je dat? 2 week terug zag ik je dit nog niet doen namelijk!’ ‘Sinds ik dit van mezelf moet?’ Iris knikt, ‘Oké, goede instelling! Wou dat ik dat kon!’ Zie je wel denk ik, ik ben wel dik. ‘Ach is niet zo moeilijk, gewoon elke morgen doen! Meestal jog ik ook nog.’ Iris knikt. Oké, respect!

Die middag heb ik 2 broodjes met gebakken ei gehad. Spijt had ik daarna wel. Maar ik kon er dit keer niet onderuit komen. Gelijk toen ik thuis was heb ik mijn laptop opgestart en gekeken hoe ik het snelste en het beste af kon vallen. Het was een soort blog wat mij aardig goed op de richting bracht. Één meisje gaf me de beste tips. Zij had een denk beeldige ‘vriendin’ Anna. Anna hielp haar met afvallen. Het herinnerde haar dat ze niet mocht eten, en op het moment dat ze er niet onderuit kon heeft ze haar vinger in de keel gestopt. Zij viel per dag 1 kilo af. Op dat moment keek ik naar de spiegel. Wow, wat ben ik aangekomen zeg! Tranen rolden over mijn hangen. Zachtjes kneep ik in mijn vet. Is dit echt? Is dit echt vet? Ik voelde het met mijn vingers. Ja het was echt! 50 kilo is ook echt té zwaar vind ik zelf. Ik wou dat ik net zo als Amarens was, zo mooi dun! Ik liep naar de wc en kotste mijn middag eten met die vette ei uit, en nam een appel. Een appel was gezond en niet meer dan 2 appels per dag is goed. Ik twijfelde of de vette ei er wel echt uit was maar blijkbaar wel.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:29

wieee volgende stuk ! :D

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:46

echt goe ! :D

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:30

goed verhaal!
let alleen op de namen, soms zeg je roxeanne (geloof ik) en soms roxanne, en soms amarens en amarene, let daar op ;)