[TEK] Are we human or are we dancers..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

[TEK] Are we human or are we dancers..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 14:21

Na een hele tijd geen tekeningen geplaatst te hebben heb ik nu ook weer een werkje wat ik leuk en bijzonder genoeg vind om op bokt te laten zien.
De laatste tijd ben ik wat meer bezig met het tekenen van andere dingen dan paarden.
Dat begon bij het tekenen van mensen portretten, maar omdat dat eigenlijk nog een beetje in dezelfde categorie valt ben ik eens heel andere dingen gaan doen.
Dat leidde tot wat leuke resultaten:
http://fc06.deviantart.net/fs70/i/2010/ ... Nevony.jpg
http://fc07.deviantart.net/fs70/f/2010/ ... Nevony.jpg

Nou ben ik vorige maand 18 geworden en van mijn opa en oma heb ik een geweldig cadeau gekregen, de welbekende toverstokjes, ofwel Derwent Coloursoft potloden.
Ik ben al een hele tijd helemaal verliefd op mijn Derwent Drawing potloden: http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2010/ ... Nevony.jpg
en wilde de Coloursoft eigenlijk ook wel heel graag hebben.
Alleen al de doos <3 <3 <3
Afbeelding
Ik ben echt zo ongelooflijk blij met mijn cadeautje :D

maar goed, ik praat wel weer erg veel over andere zaken,
maar deze tekening is dus gemaakt met mijn nieuwe Derwent potloden.
Natuurlijk heb ik eerst een heleboel kleurtestjes en proeftekeningetjes gemaakt, maar dit is mijn eerste echte werkje met Coloursoft potloden :D
Wat me trouwens opviel is dat de ene kleur veel meer pigment afgeeft dan de andere kleur.

Afbeelding

Are we human or are dancers?
Derwent Coloursoft
A4

Als je meer dingetjes wilt zien die ik gemaakt hebt kun je kijken op:
http://www.nevony.deviantart.com en dan op Gallery klikken.

SarahLynn

Re: [TEK] Are we human or are we dancers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:24

Wauw, echt supergaaf!

enige wat mij een beetje opvalt is dat de mensen (of dansers :') ) links hun haar anders hebben dan rechts.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 16:32

:o
ja dat viel mij later dus ook op, op het moment hangt hij ergens, maar als ie terug is zal ik dat nog even bijtekenen :))

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:01

Heel leuk gedaan!
Heb ook een setje van de derwent coloursoft liggen, maar ben gewent met potlood te tekenen dus vind het nog erg lastig..
Helaas wat minder kleuren dan dat jij heb maar je moet ergens beginnen he :P

De haren vielen mij inderdaad ook op, vind het er heel leuk uit zien al die kleurtjes!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:06

Haha
Ik moest toch wel even lachen om jou titel. Als ik het goed is komt dat van het liedje Human? van the killers.
Hier zingen ze alleen niet dancers, maar dencer ;)
Als mijn engels goed is, betekend dat iets als dom, hersenloos ;)
Maar ik vind je tekening goed gelukt. Niets op aan te merken

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:29

Dit is weer eens iets heel anders, origineel! Ik vind het erg leuk om te zien hoe je de kleuren hebt gebruikt. Je moet echt even kijkjen wat het verband precies is, terwijl je meteen 'voelt' dat er een logica in zit. :j Qua verdeling van de dansers op het papier weet ik nog niet zo of ik de compositie echt goed vind, ze lijken me toch een beetje van het blad te vallen. Misschien zou het nog leuk zijn om er langgerekte schaduwen bij te maken? Die dan bijvoorbeeld van 'mensen' zijn die aan het werk zijn?

Gracezellaa schreef:
Haha
Ik moest toch wel even lachen om jou titel. Als ik het goed is komt dat van het liedje Human? van the killers.

Daarover is een enorme discussie geweest - maar volgens de Killers zelf is het 'dancer'. ;)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 23-04-10 21:34, in het totaal 3 keer bewerkt

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:50

elanor schreef:
Dit is weer eens iets heel anders, origineel! Ik vind het erg leuk om te zien hoe je de kleuren hebt gebruikt. Je moet echt even kijkjen wat het verband precies is, terwijl je meteen 'voelt' dat er een logica in zit. :j Qua verdeling van de dansers op het papier weet ik nog niet zo of ik de compositie echt goed vind, ze lijken me toch een beetje van het blad te vallen. Misschien zou het nog leuk zijn om er langgerekte schaduwen bij te maken? Die dan bijvoorbeeld van 'mensen' zijn die aan het werk zijn?

Gracezellaa schreef:
Haha

Daarover is een enorme discussie geweest - maar volgens de Killers zelf is het 'dancer'. ;)

Oke, dan heb ik niets gezegt. Ik dacht zelf ook altijd dat het dancers was, maar van een ander hoorde ik dat het juist dencer was. Dus toen zocht ik het op en stond er idd dencer in de songtekst. Beetje apart..

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:40

Het is zelfs 'dancer' zonder 's'. Net zoals 'human' en geen 'humans'. Are we dancer is geen goed Engels, maar zoals ik dat dan altijd heb geïnterpreteerd is de vraag: 'zijn we in wezen gewoon maar alleen menselijk of zijn we vrije geesten/kunstenaars (danser)? :)

Ik vind dat het abstracte van de tekening er ook goed bij past, dat de dansers niet helemaal als mensen herkenbaar zijn.

Edit: zo dus: the word "dancer" should be taken in the same manner as "human" in that specific context (i.e. a distinct species).

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:14

Supermooi!
Hoe lang heb je erover gedaan?

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 12:48

De titel komt idd van het liedje van de Killers :j
Maar daar heb ik gewoon voor gekozen omdat ik het mooi bij de tekening vond passen, want echte mensen zijn het eigenlijk niet, maar echte dansers ook niet, maar toch herken je dat er wel weer gelijk in.

Ik ben het met je eens wat je zegt over de compositie elanor, toen ik de schets helemaal op papier had was ik daar eigenlijk ook niet zo tevreden over, ik had ze eigenlijk liever geheel diagonaal gewild :j
Maar wie weet maak ik nog wel eens zoiets, dan kan ik dat iig in mijn achterhoofd houden.

@Sokje_6: Hoe lang ik er mee bezig geweest ben weet ik niet precies.
Omdat ik die potloden pas net had heb ik eerst kleine tekeningetjes gemaakt. Daarna ben ik van die kleurstaaltjes gaan maken om te kijken welke kleuren mooi na elkaar pasten en toen heb ik de schets van het danseresje gemaakt en de poppetjes ingekleurd.

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:07

Leuk bedacht hoor :j
Wat me opviel na duizend keer kijken was dat de hand van de persoon met het meest rode jurkje aan geen duim heeft :P
Maar misschien kun je idd net zoals Elanor zegt een langgerekte schaduw maken :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:54

ik vind hem gaaf :D die verschillende kleuren en daarin de schuduwen zo mooi verwerkt :D
alleen de poppetjes lijken door die schaduwen net echt 'die springen er uit'. en hun jurken niet zeg maar, omdat die geen schaduw hebben.
Misschien was het meer 1 geheel geweest als de jurken ook hun
schaduw kregen, maar dat is mijn mening :D

Ik vind hem in elk geval heel erg leuk :D