[FOTO] Div. bloemen in studio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaisa

[FOTO] Div. bloemen in studio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 12:12

Veel foto's plaats ik hier niet (fotografeer veel liever buiten :P ) maar ondanks dat vind ik het wel erg leuk om zo nu en dan wat bloemen op de foto te zetten. Gisteren heeft mams voor haar verjaardag een hoop boeketten gekregen en heb (voordat ze allemaal verdord zijn) wat foto's gemaakt. Graag zou ik wat tips e.d. hebben, gezien ik nu merk dat de positie steeds het zelfde is..... Misschien dat het door de beperkte ruimte komt (kan ik later wel een foto van maken). Dus mocht je (opbouwend) commentaar hebben: GRAAG :D

© Maaike de Vries Photography - http://www.maaikedevries.nl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pinkie87

Re: [FOTO] Div. bloemen in studio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:39

foto1 is veel te krap. hij is ook niet fijn scherpgesteld.
de bloem aan de rechter kant is dan wel scherp maar toch wordt je aandacht op het onscherpe gefocust.
foto2 is te donker. het is een witte bloem. maar hier tekent hij grijs. daarbij is er ook maar een kleine scherpte te vinden.
foto3 opzich wel mooi. alleen stop het zo met het stokje opeens. en vind hem een beetje wegvallen. lijkt wel in de achtergrond geplakt.
foto4 tja deze is onscherp.

ik zou de bloemen iets anders neer leggen. daarbij heel goed op je scherpte diepte letten.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:53

Ik vind ze best heel mooi!

Alleen de laaste spreekt mij niet aan doordat hij niet scherp is, bij mij dan.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 20:49

De laatste kijkt idd erg vreemd op het internet, terwijl deze op de computer een stuk beter kijkt :)

@pinky87: Foto 1 heb ik express zo uitgesneden, vond hem zo veel fijner dan met te veel wit er om heen. Da's meer een kwestie van smaak. :)
Bij foto 2 is de bloem zelf wel wit, alleen helaas de achtergrond helaas niet. Fotonummer 3 is meer van de achtergrond weg gehaald :j

Dank jullie wel voor de feedback :)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:38

Ik vind 1 SUPER kwa bloem en kleur enzo! maar zo jammer dat ze naar beneden wijzen? Is van links onder naar rechtsboven niet mooier?

Foto 3 is mijn favoriet!! +:)+

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:21

Over foto 1. : Ik vind het echt heel fijn juist de de scherpte op de bloemen ligt. Mijn aandacht wordt door de stengels naar de bloemen getrokken dus dat is helemaal top :)

De rest ook erg mooi!

Jammer van de laatste foto(onscherpte)