[ART] Eerste repaint gemaakt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

[ART] Eerste repaint gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 16:16

Na al die mooie repaints op Schleichs te zien die hier voorbij komen, kon ik het niet weerstaan om ook zoiets te proberen ;) Maar ik heb vaak niet zoveel geduld voor dit soort karweitjes en regelmatig enthousiaste impulsen, dus ik wilde er niet teveel aan toegeven. Dus ik heb zeer goedkope acrylverf van de Action gehaald, en heb een oud speelgoedpaardje uit de kast gevist. Het zou met deze slechte materialen en een beginner als ik (dit is mijn eerste repaint) dus geen meesterwerk worden := Maar het ging om het idee, kijken of het wat voor mij is en als het zou lukken was het altijd mooi meegenomen.

Ik wilde eigenlijk een WIP topic maken, maar in mijn enthousiasme was het in een dag klaar in plaats van een paar weken, zoals ik dacht. Plus dat ik zo enthousiast werd dat ik geen foto's tussendoor heb genomen :+
Dus bij deze alleen het begin- en eindresultaat :)

Materialen:
- Acrylverf van de Action
- Kwasten die gewoon nog in de kast lagen :7
- Speelgoedpaardje, merkloos, géén Schleich: dus dit paardje kent ook geen vachtstructuur, alleen de manen en staart bevatten die structuur. Het paard is dus volledig egaal en glad, waardoor oneffenheden in de verf meteen opvallen. Daarnaast is de verf dus niet zodanig dik dat de vacht niet meer te zien is. Die was er toch al niet ;)

Beginpaard:
Afbeelding

En ja, hij was echt knal oranje :D

Eindresultaat:
Afbeelding

Afbeelding Subtiel detail van de aftekening die doorloopt onder de buik ;)

Afbeelding

Afbeelding

Het moest een vosje worden met witte voetjes, maar halverwege ben ik van gedachten verandert.
Later kwam ik er pas achter dat het dier dus nog bijna dezelfde kleuren heeft als toen ik begon :+
Maar ik heb hem wel degelijk compleet vanaf wit opnieuw geschilderd, ook al lijkt hij op de foto nu weer oranje :j

Zelf ben ik aardig tevreden, zeker voor een eerste keer :D
Maar ik vind het nog behoorlijk moeilijk, vooral het precies zijn. Kleine details vind ik ook rot, zoals een andere kleur neus oid.
Het volgende paard staat al te wachten, en daar wil ik gaan proberen om mooie kleurovergangen te maken (bijv benen die van zwart geleidelijk naar bruin lopen).

De foto's zijn misschien wat onduidelijk, maar ik hoop toch dat ze een goed beeld geven :)

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:46

Misschien moet je nog een lichtpuntje in de ogen van het paardje doen, nu zijn ze een beetje uitdrukking loos ;)
En voor het neusje en kleur overgangen moet je gewoon veel oefenen!
Maar ik vind hem voor je eerste repaint echtheel goed gelukt! En ik zie wel degelijk een verschil in de kleur zijn kleur hoor ;).

Fenna_s

Re: [ART] Eerste repaint gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:05

ziet er veel beter uit dan hoe hij eerst was. :)
het neusje ziet er nog een beetje apart uit. Maar ik weet niet hoe het anders zou moeten.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:31

Hij is wel mooier geworden,
Bij vosjes zijn is de koker ( :o ) vaak grijs..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 09:50

Het neusje is inderdaad nog niet helemaal goed. Zelf denk ik dat het komt omdat ik allereerst te dik geverfd heb op die plek, waardoor de vormen helemaal wegvallen en het dus gewoon een ronde snuit wordt en de neusgaten bijvoorbeeld bijna verdwijnen. Aandachtpuntje voor volgende keer dus ;) En de neus is nu natuurlijk effen gekleurd, en dat is ook onrealistisch.. Misschien speelt dat ook mee?

Verder bedankt voor de reacties.. volgende week ga ik er nog eentje maken, en daar ga ik maar goed beginnen met het oefenen op relatistische aspecten zoals die kleurovergangen en het mengen van goede kleuren zodat het ook een realistisch kleurtje wordt :j