Een paar weken geleden hadden we op school een vrije opdracht. De opdracht ervoor was de eerste keer dat we met pastel werkten en dat vond ik erg leuk om te doen (resultaat zie: [UK] [TEK]When I was a little child...1e pastel ) Deze keer veilig m'n eigen pony gekozen. Ik heb helaas geen foto's tussendoor gemaakt.
De schets was aardig gelukt, het begin met pastel ook. Halverwege dacht ik (zoals het meestal gaat) dat het helemaal fout ging, maar over het eindresultaat ben ik toch wel heel erg tevreden (op enkele kleine dingetjes na dan, het oog is te groot en er zijn nog een paar dingen een klein beetje uit verhouding) Zie hier het resultaat:

Van deze foto:
http://everyoneweb.com/WA/DataFilesZorroTheBlackPearl/627804838_6prRe.jpg
Als iemand nog tips heeft zijn ze natuurlijk altijd welkom, mits onderbouwd
Bedenk wel dat het pas mn 2e pastel is

De neus daar zou ik inderdaad nog even naar kijken, wat Pebble al zegt, je hebt daar teveel geveegd waardoor de diepte eruit is. Het hoofd heeft een mooie diepte gekregen door de witte highlights, maar de neus lijkt nu vrij plat doordat het één zwart vlak geworden is. Verder is ie qua verhouding ook zeker goed neergezet, alleen inderdaad het oog is net even te groot, en het bit is misschien wat aan de kleine kant? Die zou je ook nog om m net even wat 3dimensionaler te krijgen nog wat glimpuntjes kunnen geven. Metaal glimt nl, en dat is nu niet goed terug te zien waardoor het een heel plat bitje wordt.