[SCH] Tulp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

[SCH] Tulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:06

Let op! Geen kunstzinnig hoogstandje :+

Ik heb het schilderij eigenlijk gemaakt als grapje. Mijn vriend is verhuist naar een nieuw appartement. Hij had nog een stel posters die hij op de muur wilde plakken ,maar zijn broertje en ik waren het er unaniem over eens dat die posters echt niet meer konden.
Toen ik zei dat hij een schilderij moest ophangen en hij zei dat dat hem te duur werd, heb ik gezegd dat ik er wel een in elkaar zou flansen.
Dus hup, de oude schilder spullen tevoorschijn getoverd en aan de slag gegaan 8-)
De laatste keer dat ik heb geschilderd met deze spullen was ik een jaar of 8, dus verwacht er niet te veel van.

Het is dus een tulp geworden :D
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan? :P
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 12-04-10 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [SCH] Tulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:07

Hij is simpel, maar leuk! Ik zou nog wat lichte highlights toevoegen, dan komt het geheel direct al veel meer tot leven. :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:21

Wuis schreef:
Hij is simpel, maar leuk! Ik zou nog wat lichte highlights toevoegen, dan komt het geheel direct al veel meer tot leven. :)

Bedankt! Hoe zou jij die toevoegen?
Ik heb het wel geprobeerd, maar bijvoorbeeld het mengen van rood en wit werd uiteraard roze. Ik heb het met feller rood geprobeerd maar dat zie je niet zo heel erg.
Bij de bladeren heb ik het wel iets gedaan , maar bladeren van een tulp zijn vrij egaal qua kleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:24

Ik zou het persoonlijk gewoon met wit doen (niet teveel op de kwast doen). Maar.. Ik verf nooit, ik ga er nu vanuit hoe ik het met potlood zou doen. ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:26

Wat een gezellig schilderij <3
Zou hem hier zo aan de muur hangen! Kan je er geen drieluik van maken, met een madelief en een roos erbij ofzo :))

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:29

Wuis schreef:
Ik zou het persoonlijk gewoon met wit doen (niet teveel op de kwast doen). Maar.. Ik verf nooit, ik ga er nu vanuit hoe ik het met potlood zou doen. ;)

Ik kan het altijd voorzichtig in een hoekje proberen natuurlijk :P
Ik heb verder ook echt geen verstand van schilderen hoor. Ik heb dit gedaan met acryl verf, maar of ik het goed gebruik zou ik echt niet weten. Waarschijnlijk niet :+
Ik heb ook aquarel verf.

BrittKitt schreef:
Wat een gezellig schilderij <3
Zou hem hier zo aan de muur hangen! Kan je er geen drieluik van maken, met een madelief en een roos erbij ofzo :))

Zou kunnen, dan moet ik alleen nog even extra doeken halen. Dit was net de laatste die ik nog had liggen. :P

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:34

Met acryl kan je er er( ook als het droog is) gewoon witte accenten aan toevoegen. Denk zeker dat dat mooi gaat zijn.
Vrolijk schilderij is het geworden zo. :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:43

Oke ik ga dat dan maar eens proberen morgen. Alleen op de tulp witte accenten of ook op de steel en bladeren?
En hoe de accenten? Heel dun of juist wat breeder?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:02

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:57

Laten drogen en weer erover heen met wit, kan prima :j
De bladeren misschien nog meer groentinten, felgroen is misschien ook leuk erbij. Die appeltjesgroene kleur bedoel ik ;)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:47

aan de ene kant had ik het zo gelaten. lijkt heel simpel, maar wel kunstig. :)
aan de andere kant vind ik dat er wel wat meer diepte in mag zodat de tulp er meer uit komt.