[FOTO] Smoking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sesiel_

[FOTO] Smoking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 16:30

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brand los. :)

Natalie1993

Re: [FOTO] Smoking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:33

Foto 2 vind ik wel gaaf!
Die andere twee spreken me niet zo aan, weet ook niet goed waarom...
Vind de z/w omzetting wel mooi passen. :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:41

Rookt het model echt?
Het lijkt zo ontzettend 'fake', sorry maar dat is het eerste wat ik dacht......
Wel een mooi meisje en ik vind het ook wel mooie foto's...

sesiel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 16:43

Bedankt. Ja het model rookt echt. :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:44

ik vind het net zo een beginnersrokertje :+

ik had gekozen voor bijv een oudere man....opaatje ofzo...met peukie in de waffel :+
ik vind het meisje A te jong en B komt het iets te "nep" over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:57

Ik vind het ook iet wat nep over komen. Het model ziet er jong uit. (ik zou haar 15 schatten)

Verder vind ik de kwaliteit van de foto wel mooi. Maar je had beter een ander model kunnen nemen

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:06

ik denk dat je er meer uit had kunnen halen. vind de foto's mooi, maar er mist wel wat.
de fotos heten smoking, maar ik zie haar niet smoking. alleen de sigaret vast houden.
wellicht het onderwerp onder de loep nemen en anders uitwerken?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:33

Als je iemand fotografeert die rookt, moet het ook 'echt' uit zien. Het ziet nu echt uit alsof het model nooit heeft gerookt.
Misschien ook eens kijken hoe je model in de foto past. Bij de 2e is de hoofd wel erg ongelukkig afgesneden.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:17

Misschien juist eerder het model dan echt laten roken. Dat je een foto maakt op het moment dat er walm uit de mond/neus komt. Ik denk dat je daar veel spannender foto's van kan maken, dan wat je nu hebt gedaan. En misschien ook iets verder van het model afstappen en wat totaal/halftotaal shots maken waar ze haar sigaret niet vlak voor haar neus heeft.

Doe eens gek ;)

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:34

Kirr__ schreef:
Rookt het model echt?
Het lijkt zo ontzettend 'fake', sorry maar dat is het eerste wat ik dacht......
Wel een mooi meisje en ik vind het ook wel mooie foto's...

Ja ik vond het er ook een beetje nep uitzien, ik had er liever een foto tussen willen hebben dat ze een hijs nam. :)
maar het zijn wel mooie foto's :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:50

Natalie1993 schreef:
Foto 2 vind ik wel gaaf!
Die vind ik dan weer juist helemaal niets......
Vind ze ook nogal nep overkomen. Een ander model was inderdaad een goed idee geweest, maar kan me voorstellen dat het juist om het model ging hier. In dat geval had je het rokerige beter vast kunnen leggen door het model ook gewoon een huis te laten nemen, of gewoon echt rokend op de foto kunnen zetten. Nu is het gewoon een leuke doorsnee foto waarbij het model toevallig nog een ongemakkelijk sigaretje vast heeft ;)

Het zwart/witte vind ik erg mooi en de compositie spreekt me ook erg aan! Zeker pluspunten imo ;)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:53

Ik vind de sigaret te overheersend, dat is eigenlijk het enige waar ik naar kijk. Het model mag ook wat meer emotie tonen, ik krijg er nu weinig bij, het is een beetje saai, te braaf.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:56

Ik dacht even aan iets anders bij de topictitel, net na het lezen van het topic 'mannen in pak' ;)

Voor mij doen deze foto's het niet zo. Alleen de eerste heeft door dat waaiende haar nog wel iets spannends, maar de rest ziet er erg geacteerd uit, vind ik.
Heeft ze nou trouwens heel grote handen of lijkt dat maar zo?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:06

Had het model liever zonder sigaret gezien.
Best een leuke meid, zou je mooie foto's van kunnen maken!
Vind het jammer dat ze op deze foto's totaal geen uitstraling heeft en dat het heel erg gemaakt/in scene gezet is.
Wat hier boven al gezegd word, het lijkt net of ze doet alsof.

Qua compositie/belichting en bewerking niets over te zeggen, vind dat je dat heel mooi gedaan hebt! :j
Maar nee, die sigaret snap ik niet. :n

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:10

Ouwe schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik dacht even aan iets anders bij de topictitel, net na het lezen van het topic 'mannen in pak' ;)

Dat had ik ook al :+

Hmm dat dacht ik dus ook.

Vind foto 1 het mooist, de blik in haar ogen is mooi. Maar al deze foto's waren ook zonder sigaret mooi geweest.

Vind het een beetje jammer om zo'n jong rokend meisje onder de aandacht te brengen, of is dat heel ouderwets gedacht?

Goede compositie!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:21

ik vind alleen de eerste echt interessant om naar te kijken de andere wat minder eigenlijk.. het was mooier geweest als je bijv. nog rookpluimen van het roken op de foto had gehad ofzo, want anders voegt de sigaret niet echt wat toe ;)

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:20

Ik vind die sigaret echt totaal niks toevoegen, hij stoort mij alleen maar. De foto's waren imo veel en veel mooier geweest als die lelijke sigaret niet telkens voor dr gezicht zat.
Misschien komt dit ook omdat ze niks doet met de sigaret en het alleen een beetje vasthoudt.
Mijn tip: Doe iets met het roken (en de rook daarvan) en laat het onderwerp 'smoking' echt naar voren komen, of laat die sigaret weg en zet het meisje alleen op de foto.
Nu is het een beetje half half..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:23

Gezien de titel had ik heel andere plaatjes verwacht, donkerder en gericht op sfeer in plaats van deze plaatjes waar alleen een sigaret op voorkomt.
De foto's (en het onderwerp) spreken mij niet aan.
Je had mij meer gehad met sfeerplaten met een wat "jazzy" uitstraling waarbij met met licht en de opkringelende rook gespeeld had.

sesiel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 15:31

Bedankt voor jullie opbouwende commentaar. Misschien valt deze foto meer in de smaak? :)

Afbeelding

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:33

nee sorry :o scheve monden doen het voor mij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:14

Nee sorry, die scheve mond vind ik echt geen gezicht. Ook die donkere ogen vind ik niet mooi, de doortekening valt helemaal weg.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:07

De laatste foto met de scheve mond doet het ook niet voor me. Het haar rechtsonder is erg donker, doorgelopen zwart, dat vind ik storend.
Het haar in het gezicht stoort me ook, ik heb een beetje het gevoel dat het model 'verstopt' zit.
Wederom vind ik het model weinig uitstralen. Misschien komt het inderdaad door de donkere ogen. Ik denk in ieder geval dat de foto er al heel anders uitziet als het model geen/minder make-up op haar ogen zou hebben.