Gisteren was ik ziek thuis gebleven, maar naar een paar uurtjes slapen voelde ik me al veel beter, en had ik opeens hele erge drang om te gaan tekenen. Ik wou wel gewoon op bed blijven liggen dus beschikking over een internetfoto had ik niet. Dus had ik maar een fotolijste van de muur gehaalt.
Ik vind de foto zelf helemaal geweldig. Ik sta er samen met mijn zus op, toen we nog klein waren (en mijn zus me nog lief vond
(Dus ja, dat is al lang geleden!) )Mijn zus lacht lief naar de camera, en ik zit echt te kijken van :'WTF ben jij aan het doen? ' (incl. open mond, en vragende blik.)
Het portret van m'n zus is redelijk gelukt (ze herkende zichzelf ook) maar ik zie er echt belabberd uit op de tekening. Maar ik vind het echt leuk om mee bezig te zijn, en oefening baart kunst.

Ik ben begonnen met inkleuren, ik heb dit gescant, maar echt een goed plaatje kwam er niet uit.

Ik lijk een beetje op een boerenzoon, en hij lijkt erg slordig ingekleut, maar dat valt in het echt wel mee.
Maar het is allemaal nog maar de eerste laag natuurlijk. (nou ja, de huid al een stuk of vier, maar echte highlights zijn er nog niet.)
M'n moeder en ik zijn het er over eens dat die 'domme' uitdrukking goed op het papier staat, van 'Ik doe echt niet wat jij wil hoor!'.
Hij lijkt heel krasserig, en alsof er nog helemaal geen contrast in zit, maar dat is niet waar. Hij is natuurlijk nog lang niet klaar, maar het begin is er!

Ik hoop op tips!
Liefs,
Leonie
PS. Mijn moeder zag dat ik hiermee bezig was, en kwam spontaan op het idee :' Als hij goed lukt, ga ik hem inlijsten'.