[TEK] Ilexa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

[TEK] Ilexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 14:47

koetje10

Re: [TEK] Ilexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:30

goed begin! ik vind de 'schaduw' op de hals een beetje vreemd, die met die haaientanden zeg maar ;) en die haaientanden zijn ook direct datgene wat ik dan raar vind. Die overgand is imo in het echt veel subtieler. ook de begrenzing van het (hartvormige?) sterretje vind ik te duidelijk. Verder heb ik het idee dat het linker oog (rechts voor de kijker ;)) te ver omhoog zit, waardoor het hele hoofd scheef lijkt. En de schaduw aan dezelfde kant vind ik iets te donker ;)
een heleboel, maar ik denk dat je er best wat leuks van kan maken! succes ermee!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 16:55

De schaduwen zijn in het echt iets zachter, die lopen meer in elkaar over maar dat kreeg ik niet op de foto. Van dat het oog te hoog zit heb je gelijk in :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 17:38

250 keer bekeken en maar 1 iemand met tips?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:43

je heb het mooi getekend! Wat ik nog kan zien is dat de lippen wat te ''vierkant'' Lijken, misschien kunnen die vormen wat zachter.. Het zelfde geldt voor zijn kont.
Verder is al gezegd, maar ik heb niet echt recht van spreken, ik doe het je niet na!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:20

Dit is tenminste wat anders dan de 13 in dozijn potloottekeningen die je hier ziet. Ik vind de stijl dus heel geweldig, juist omdat je dit hier niet veel ziet. Van mij mag je dit nog meer benadrukken, dus nog meer verschil in de donkere en de lichte plekken. Probeer ook niet teveel grote, egale vlakken te maken, maar probeer wat meer details in te brengen, maar wel in dezelfde stijl, dus scherpe lijnen en veel licht en donker. Dan krijg je, imo, een supergaaf resultaat. En dat gaat je zeker lukken, dus kijk goed naar de foto en probeer meer details erin te brengen.

Het oog vind ik wat minder. Iets te doods, dus kan wat meer lichte plekjes gebruiken. Het oog klopt ook niet helemaal: is te rond, maar dat vind ik niet storend. Past wel bij deze stijl.

En het hoofdstel mag wat meer afsteken: meer schaduw.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:24

Ik vind 'm in een oogopslag heel mooi.
Als ik naar de details kijk zie ik wel wat mindere puntjes.

Zo is de ronde kol op de foto een hartje in de tekening geworden. Misschien was dat wel de opdracht, dat weet ik niet.

Ook vind ik, zoals eerder genoemd, de schaduwen in de hals en op de kont een beetje raar.

En een tip voor de volgende keer: Probeer haren te tekenen in plaats van in te kleuren.

Ik vind het oog juist weer heel mooi en iets betrouwbaars zeggen.

Je kan het veel beter dan ik, ik vind het echt knap. :j

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:31

Ik vind het juist leuk dat het niet exact een kopie van de foto is geworden. Het paard op je tekening ziet er ook 'trotser' uit dan die op de foto, mooi gedaan :j

Ik ga met Duke mee, gave stijl heb je! Vooral het hoofd vind ik erg mooi, de rest zijn wat mij betreft te grote vlakken geworden, waardoor er geen diepte in de rest van zijn lijf zit. Hij heeft nu een beetje een vormeloze barbapappa-buik :P
Je zou inderdaad nog wat meer details in de rest van zijn lijf kunnen verwerken, glim- en schaduwplekjes net als je bij het hoofd gedaan hebt. Gaaf hoor! :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 16:21

De omschrijving van barbapappa-buik vind ik mooi gevonden _O- Ik had idd wat meer subtiele details in het lijf moeten verwerken, nu lijkt het een beetje een blok. :j