Analoge Polaroid Camera

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Analoge Polaroid Camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:04

Ik weet niet zeker of het hier hoort, maar dit leek mij de meest logische plek.
Ik zit er al een tijdje aan te denken om een oude polaroid camera te kopen.
Alleen heb ik geen idee waar ik het 'fotopapier'(?) kan kopen, dat hiervoor gebruikt moet worden.
Dus bij deze de vraag, wie weet dat wel? :)

Alvast bedankt!

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:48

Citaat:
We aim to re-start production of analog INTEGRAL FILM for vintage Polaroid cameras in 2010. We have acquired Polaroid's old equipment, factory and seek your support.

Polaroid is transforming itself from an analog Instant Film Production Company to a global Consumer Electronics and Digital Imaging company.

Production of analog Instant Film stopped in June 2008, closing the factories in Mexico (Instant Packfilm production) and the Netherlands (Instant Integral production).

Impossible b.v. has been founded with the concrete aim to re-invent and re-start production of analog INTEGRAL FILM for vintage Polaroid cameras. Therefore Impossible b.v. has acquired the complete film production equipment in Enschede (NL) from Polaroid, has signed a 10-year lease agreement on the factory building; and has engaged the most experienced team of Integral Film experts worldwide.

The Impossible mission is NOT to re-build Polaroid Integral film but (with the help of strategic partners) to develop a new product with new characteristics, consisting of new optimised components, produced with a streamlined modern setup. An innovative and fresh analog material, sold under a new brand name that perfectly will match the global re-positioning of Integral Films.

http://www.the-impossible-project.com/index.php

Wel prijzig :=

Colorado

Re: Analoge Polaroid Camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:53

Ah super, dankjewel!
Inderdaad, €18,- voor 8 'papiertjes' als ik goed gekeken heb :=
Maar het heeft wat, ik denk wel dat ik het ga doen.
Dankjewel! :D

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:19

Sinds ik het op het nieuws heb gezien dat deze films weer in productie zijn genomen ben ik ook verliefd op het fenomeen.
Heb al wat gekeken op ebay, ze zijn niet duur alleen vele zijn voor lange tijd als niet meer gebruikt etc. En dat risco durf ik iedergeval niet aan, heb geen verstand om ze zelf te reparen als het toch niet doen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 19:03

Ja, het blijft gaaf he, sowieso vindt ik analoge camera's wat hebben. Pas zien wat voor foto je hebt gemaakt als je het rolletje afgedrukt hebt, ja jammer dat onze oude camera weg is. Ik ga het risico wel nemen denk ik, voor €20/25 is het het proberen wel waard. Als hij het niet doet gaat hij richting handige opa en als hij het dan nog niet doet wordt het voor mij toch ook sparen helaas :P

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:08

Het is echt een andere manier van fotograveren ja :) denk dat je met zulk materiaal ook veel meer gaat nadenken dan dat je toch 1000 foto's op je kaartje kan schieten.
:)) Mag ik niet gewoon jouwn opa lenen hiervoor? Helaas niemand in de familie hier met ervaring ermee.
Charme van poleriod vind ik wel het vierkanten beeld, en toch meteen resultaat van je foto (ben veels te ongeduldig om op het ontwikkelen te wachten := of ik vergeet het)

sighthound

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:14

Leuk, moet je doen. Heb zelf ook net 2 oude camera's gekocht. Een ervan gebruikt film waarmee je emulsie-lifting kunt doen. Ziet er helemaal super uit!
Wel gaan de prijzen van de polaroids door de nieuw te verkrijgen films bij impossible als gekken omhoog op marktplaats.
De 600 film komt binnen enkele dagen/weken opnieuw op de markt.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 19:16

Je mag hem best lenen hoor, is wel een end weg voor je denk ik, hij woont niet bepaald naast de deur(in de buurt van Den Haag) :)) En ja, daarom vind ik het dus zo gaaf, je gaat niet 1000 foto's van hetzelfde nemen, aangezien dat gewoon enorm zonde is. Je gaat er zo veel meer over nadenken, wat er weer voor zorgt dat je sneller leert en handigheidjes krijgt, tenminste dat lijkt mij. En ja, dat is ook fijn inderdaad, ik ben ook zeer lui :o

Ja, dat vind ik ook erg jammer, al heb ik tot nu toe wel een paar goedkopere gezien, maar dat is natuurlijk altijd een risico. Waar heb jij je camera's vandaan? Ook marktplaats oid of heb je ergens een heel leuk winkeltje gezien, waar ik wel voor wil reizen? :P

sighthound

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 07:56

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:59

Ik heb hier geloof ik ook nog een analoge polaroid staan. Doe er niks mee, aangezien dat papier zo godseduur is :+

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 14:23

Oeh muur, wil je die niet toevallig verkopen voor een leuk prijsje? O:)

Ok, toch ook marktplaats, nouja, dan ga ik maar verder zoeken haha. :)

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:11

Colorado schreef:
Je mag hem best lenen hoor, is wel een end weg voor je denk ik, hij woont niet bepaald naast de deur(in de buurt van Den Haag) :)) En ja, daarom vind ik het dus zo gaaf, je gaat niet 1000 foto's van hetzelfde nemen, aangezien dat gewoon enorm zonde is. Je gaat er zo veel meer over nadenken, wat er weer voor zorgt dat je sneller leert en handigheidjes krijgt, tenminste dat lijkt mij. En ja, dat is ook fijn inderdaad, ik ben ook zeer lui :o

Ja, dat vind ik ook erg jammer, al heb ik tot nu toe wel een paar goedkopere gezien, maar dat is natuurlijk altijd een risico. Waar heb jij je camera's vandaan? Ook marktplaats oid of heb je ergens een heel leuk winkeltje gezien, waar ik wel voor wil reizen? :P

:)) Das inderdaad wel een flink eindje, niet erg praktisch. Er zou eigenlijk een curcus voor moeten zijn, waar je alles leert over hoe het in elkaar zit en hoe je het best ermee kan werken.

@sighthound, dat is natuurlijk ook weer zo. Maar dat vind ik een beetje nep voelen altijd, alhoewel het resultaat is het resultaat, hoe je het hebt bereikt maar uiteindelijk niet uit. Nu nog photoshop gaan leren kennen :D

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:34

ik heb net een oude uit '86 van de opa van mijn vriend gekregen :D verzekeringspapieren en al zaten er nog bij :))

jammer dat het papier zo duur is.. maar vind het al leuk om zo'n ding te hebben!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 17:08

Wooee, ik heb net op marktplaats een polaroid voor €35,- gekocht :D
Nu hopen dat hij het doet :')

sighthound

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:40

Jaa, spannend, heb er ook nog een gekocht deze week. Hoop dat die het ook doet :P

Wat heb je gekocht en weet je al welke film erin moet?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 18:04

De Polaroid 635 CL Supercolor‏.
Film is dus 635, ik kan alleen zo snel niet vinden waar ik dat kan kopen, dus ik ga even navragen of 600 er ook in kan, want die kan ik wel vinden. Ik heb hem namelijk nog niet opgehaald + betaald.

sighthound

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:55

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 19:07

Ooh, 635 was dus alleen het type, okee, super dank je :D
Ik ga hem nu ophalen :):)

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:51

Ow leuk :D
Ben benieuwd naar resultaten!
Ik ga met koningedag op zoek
of laat mijn moeder zoeken als ik in a'dam ben :+

sighthound

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:31

Iedereen aan de polaroid! Is straks de film weer goed verkrijgbaar en betaalbaar!

ps. Mooie foto's heb je op je site! Polaroid kun je straks mooie creatieve dingen mee doen!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:48

Colorado schreef:
Oeh muur, wil je die niet toevallig verkopen voor een leuk prijsje? O:)

Ok, toch ook marktplaats, nouja, dan ga ik maar verder zoeken haha. :)

Zie dat je er al eentje hebt inmiddels. :))

OH ja! Moest voor iemand anders nog even kijken wat voor type het was!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 21:44

Ja, had zomaar wat geboden op marktplaats, en toen was het opeens geaccepteerd :):)
Was toevallig nog iemand die 2 straten hiervandaan woonde ook, dus ik was hem gaan halen, en het was echt een goede man. Mocht hem ook terugbrengen als hij het niet deed enzo, ik heb echt altijd geluk met marktplaats :D

sighthound

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:15

[quote
OH ja! Moest voor iemand anders nog even kijken wat voor type het was![/quote]

Yep! :P

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:12

ik heb de 670 AF... maar kan niet vinden waar de batterijen zouden moeten zitten _O-

sighthound

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:45