[TUT] Fursuiting!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[TUT] Fursuiting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 20:26

Ook je eigen furry kostuum maken? Let dan goed op!

(het is de 1e keer dat ik een tutorial maak dus let niet op enkele foutjes)

Eerst maar eens met het lijf beginnen, wel zo makkelijk...

Afbeelding
Gebruik dit patroon ervoor

1. Neem het patroon over op goedkoop stof
2. Knip het uit en naai alles vast.
4. Stel het bij totdat het goed zit.
5. Kopieer het laatste patroon naar papier. (Je hebt maar één kant nodig, omdat je het gewoon simple de symmetrische lichaamszijden kopieert.)
6. Denk erom om 2 laatste papierkopieen te maken - één als backup en een als knipvel voor de stukken.

Afbeelding
7. Teken het patroon direct op je testpak met Edding / board marker (of je draagt het of je legt het op de grond!)
8. Ontnaai & en knip de kleding stukken uit.
9. Transfer/Kopieer de enige stof stukken naar je papier patroon (POTLOOD GEBRUIKEN!l)
10. Hou een ruimte over van 1 - 2 cm voor het naaien! (Nahtzugabe)
11. Knip de laatste stukken uit.

Now you can pretty easily transfer the paper pattern to your fur. I used white chalk for the lines.
En waarom alles kopieren op paier? Omdat papier steviger is en niet kreukelt zoals de stof stukken. En je houdt ook een soort mal over voor later!

Uitknippen van alle stukken stof is wellicht het meest zware en pijnlijke stappen van alles!
Goede scharen zijn meestal niet zo goedkoop maar het is het waard. Electrische schaen kunnen de taak makkelijk maken voor grotere stukken.

Do not forget to write down the name of the parts on the single pieces (e.g. left arm) - otherwise you might quickly get confused. Also pay attention to the direction of the fur.

Vergeet niet om alle namen op te schrijven op alle stukken! (bijv. linker arm ect) anders raak je in de war. Let ook op de directie van de haren op de stof!!!

VERGEET DE RITSSLUITINGEN NIET VOOR OP DE RUG/BUIK! Naai het zo dat niemand het ziet!

Nekdelen:

Afbeelding

De staart, achja.. de staart! :D

Maak een mal van een staart die je zou willen hebben, en deel dit op in stukken (voor de verschillende kleurtjes misschien...) maak het iets bochtig!

The tail (fur) is sewn to the body, then the skeleton is simply shoved in.
De binnenkant is gemaakt van twee lagen van gym/camping mat strepen, gedraaid met ducktape. De ronde vorm van de camping mat maakt een leuke vorm! Maak het vast aan een riem!

De staart naai je aan de body vast en je schuift het er dan zo in...

Nu hebben we een mooie gekrulde staart Het voordeel van een riem isdat het beweegt en een deel uitmaakt van je lichaam (en niet als een dooie worst naar beneden hangt. En het is steviger als mensen ineens naar je staart grijpen.....

Nu voor de klauwen. Leg je handen op een vel papier en trek deze over. (hou wel 2 cm over voor het naaien, anders wordt het een beeetje te strak!)

Knip het patroon uit, en markeer de vingers op het vel. Transfer het dan naar het vel en knip het uit. MARKEREN!

Naai alles bij elkaar.

Afbeelding

Trim de arm een beetje... tenminste, als je niet wil dat je met lange haren wil rondlopen...

Nu voor je poten... eh... voeten... :D

Knip de zool uit van een oud schoenenpaar en knip er tenen uit van foam:
Afbeelding

Scherp mes ervoor gebruiken. Makkelijker: in winkels verkopen ze 'berenpoten', pantoffels die op grote berenpoten lijken!
Let op de maat van de voeten, als je ze te groot maakt lijkt het net alsof je zwemflippers aan heb.

Knip dan een stuk uit van het nep bont en gebruik dan lijm om het suk aan de voorkant op de 'poten' te plakken.

Doe ook zo aan de achterkant, misschien dan een ander kleurtje ervoor nemen?

En dan nu de kop:

Gebruik hiervoor sterk gaas dat eigenlijk voor dakgoten is bedoeld, houdt de bladeren tegen. Makkelijkste is om een stuk gaas te nemen en dan om je hoofd te binden. Knip dan af wat er niet bij hoort.

Maak dan alles vast met kabel klemmen/draad (kan je ook gebruiken, als het maar bij elkaar zit!)

Bedek dan alles met schuimrubber/foam met hete lijm (of bindertjes) SLUIT HET NIET AF ANDERS IS ER GEEN GOEDE LUCHTCIRCULATIE!

Maak wat foam wenkbrauwen voor een wat vriendelijker oogvorm.
Afbeelding

Maak de onderkaak echt een deel van het hoofd zodat het niet lijkt alsof het door Frankenstein is gemaakt...

Teken dan een huidpatroon af met marker.

Dan voor de oren!
Gebruik hiervoor flexibele draad en maak het vast aan de ''schedel'''. Buig het naar welke vorm je de oren wil hebben. NOOIT DE OREN BUIGEN RICHTING DE OGEN!

Knip weer gaas uit en plaats die om het ijzerdraad heen. Wees voorzichtig dat het niet breekt. Fur het gehele hoofd/kop naar wens en lijm alles vast met hete lijmof textiellijm. In de bek kan je trouwens ook een motortje plaatsen voor wat frisse luchttoevoer! Als de fur eenmaal is gedaan kan je ogen en tanden plaatsen. (tanden maak je gemakkelijk met FIMO klei)

Probeer de ogen zo symmetrisch te houden als het maar kan! RAFFEL DIT NIET AF!

Grotendeels BRON: http://fursuit.tanidareal.com/ (vertaling: HD)

Anoniem

Re: [TUT] Fursuiting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:49

Ik krijg hier hele foute gedachtes bij. :')

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:52

Wuis schreef:

Jupp.. je bent niet de enige :+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 21:05

Moon schreef:
Wuis schreef:

Jupp.. je bent niet de enige :+

[center]DIT TOPIC IS NIET BEDOELD OM YIFFING (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=yiffing) TE PROMOTEN! HET IS PUUR BEDOELD OM UIT TE LEGGEN HOE EEN FURSUIT GEMAAKT WORDT!!!![/center]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:02

En tóch moet ik meteen denken aan die heeele foute aflevering van CSI :=

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 14:10

Rock schreef:
En tóch moet ik meteen denken aan die heeele foute aflevering van CSI :=

Watwiewelkewaarwatvoor aflevering van CSI? Ik kijk die serie nooit! :o

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:11

Hahah same here.. die aflevering van CSI... krijg ook rare gedachtes... :')

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:13

Wat de fiets is yiffing???
En CSI? Heb ik hier in DL niet.
Ik dacht alleen goh leuk voor de carnaval volgend jaar. Eens een keertje niet staan blauwbekken...
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 07-04-10 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:14

:')

Waarom wil je uitleggen hoe een fursuit gemaakt wordt eigelijk? Waarvoor gebruik je hem zelf dan op dit moment (aangezien carnaval al geweest is).

Vind trouwens dat je al zo snel de link legt met yiffing hehe..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:14

:') Die aflevering van CSI was wel apart ja :+

Furries zijn leuk :j Maare, vooral voor carnaval :Y)
Lijkt me wel hartstikke leuk om zelf zo'n kostuum te maken.
Heb je er zelf ook een gemaakt, HD?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:19

Laat maar, ik heb even gegoogled en dat was met save search aan, maar eh ik heb wel een idee....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:20

Haha, wat cool! :D

En ik moest even opzoeken wat yiffing was... nog noooit van gehoord... Ach, heb je nog wat aan je pak na carnaval. ;)

Is dit je eigen pak op de foto's of niet?

Zitten leuke dingen bij op die site, ik zou een vosje maken. :)) Is me alleen iets teveel werk en ik zou 't verder niet gebruiken. Misschien een ideetje voor carnaval oid. :)

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:27

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:01

Haha, wat grappig! Is dit je eigen pak of ben je zelf van plan er een te maken?

Weer een nieuw woord geleerd vandaag.. Yiffing :')

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:16

wauw knap gemaakt zeg!, ben superbenieuwd hoe hij eruit ziet als ie af is!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 18:48

Neeeej da's m'n pak helemaal niet, ben er wel aan begonnen inmiddels, aan de kop althans! (allemaal metaaldraad en zo...)

Yiffing is in een dierenpak met een andere fursuiter jeweetwel doen... heel goor dus. Maar er zijn (voor het overgrote deel!!) ook andere Furries die dat NIET doen. Je kan best naar buiten met zo'n pak maar dan ook met een handler erbij (een soort bodyguard). Voor wie Pardoes in de Efteling heeft gezien... zoiets is ook een (SOORT!) fursuit.

Het waarom... ja, op UK heb je al zoveel dingen: schilderijen, tekeningen, digitaal werk... leek me wel leuk om uit te leggen hoe je nu precies zo'n pak moest maken. Moet je eens voor de gein op DeviantArt eens kijken en dan zoeken naar Fursuits... je wordt dan GEEL van jaloezie! :D

Dat van Yiffing had ik even gegoogled... keerde mijn maag van om... ;(

NathaxZoef schreef:
Even off topic, dit wordt dus bedoeld met dat van CSI:
http://www.youtube.com/watch?v=w1vPze_IWKE
Vanaf 3 minuten.

Maar het lijkt me duidelijk dat dat hier absoluut niet het geval is :D Mooi pak! Duidelijke uitleg.

Absoluut! En trouwens, ik wil dat filmpje nieteens ZIEN! Worden de furries alleen maar in een kwaad daglicht gezet...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 20:03

Toch dat filmpje gezien: very very wroooooong! :oo :oo -O-

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:07

misschien juist leuk om je eigen werk erbij te laten zien dan;)
Ik heb furries welleens op "reportage" gezien. Daar zag het eruit als een levensstijl.. Idd net als mensen die in pretparken lopen in pakken, maar dan voor de lol.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 20:08

Ik begin er morgen aan met het hoofd (al een beetje bezig) maar dan laat ik de eerste shots zien. En ja, het is echt puur voor de fun! Meer kan je zien op mijn fursite: www.furrworld.webs.com

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:09

Wat voor dier ga je maken HD? :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:10

hahaha het eerste wat ik dacht was furry sex......dankzei csi.

Maar hd waarom wil jij zo'n pak, om een dier te zijn (geen kritiek gewoon interesse)??
Hoewel ik het heel knap vind dat je het maakt ik blijf er rare gedachtes bij hebben :=

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 20:21

vagolijntje schreef:
hahaha het eerste wat ik dacht was furry sex......dankzei csi.

Maar hd waarom wil jij zo'n pak, om een dier te zijn (geen kritiek gewoon interesse)??
Hoewel ik het heel knap vind dat je het maakt ik blijf er rare gedachtes bij hebben :=

Nou, gewoon... ik wilde weer eens wat anders. Ik keek op DevArt en toen zag ik zulke mooie pakken voorbij komen... ook kwam ik een hele duidelijke handleiding tegen van hoe je het moet doen en zo...

Ik twijfel, maar ik denk dat het zoiets wordt:
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:26

ik vind het wel leuk maar wat als je t pak af hebt? Misschien krijg je wel aanvraagjes :)

ben benieuwd naar t resultaat
t plaatje hierboven is net een kruising vos en wasbeer :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:26

Die is wel leuk. :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 20:28

vagolijntje schreef:
ik vind het wel leuk maar wat als je t pak af hebt? Misschien krijg je wel aanvraagjes :)

ben benieuwd naar t resultaat
t plaatje hierboven is net een kruising vos en wasbeer :=

Misschien ook iets voor andere bokkers die handig zijn? (want daar was het eigenlijk voor bedoeld...) Maar qua werk gaat er wel een paar weken overheen hoor! Wordt dus een wipje in meerdere delen!