Eindelijk even voor mij zelf, over een uur moest ik naar een verjaardag, dus even paardrijden zat er niet in.
Toen dacht ik ik maak maar weer eens een schilderwerk, Dus ik ben maar gewoon begonnen, met dit acrylwerk.
dit is mijn 4e acryl werk, en mijn eerste werk van een volledig paard.
het doek is 115 cm bij 75 cm.
tips zijn welkom, en ideen hoe ik het zwart moet verwerken ook
1) eerste grove schets met houtskool

2) schet bij werken, hoofdhouding bepalen

3) eerst acryl verf aangebracht, zwart wit blauw, en donker bruin heb ik gebruikt met platte brede penselen opgebracht

4) detail kont

5) resultaat na 30 minuten, toch nog problemen met waar het hoofd moet

6)na de verjaardag toch maar verder gegaan, benen beter gemaakt, nog wel grof

7) hals lijn veranderd, manen aangebracht, krijg het alleen niet voorelkaar dat de manen echt manen lijken en eruit springen, hetzelfde geld bij de staart. het is allemaal zo zwart

8) staart gemaakt, + been veranderd

9) totaal geheel na ± 1 uur en 15 minuten

persoonlijk denk ik dat zijn kont nog wat tehoog is, de verhouding kloppen denk ik niet. ik ben iet zo goed inverhoudingen dus als jullie denken dat het wel klopt laat het maar weten. ook vind ik dat de manen wegvallen, maar dat moet ik nog gaan veranderen want zo lijkt ze hals heel dik en niet in verhouding met de rest, maar dat komt nog

Mischien had het hoofd iets meer naar links (van het paard) gedraait moeten worden zodat je die ook iets meer van achter zien, dus ook stukje van onderkant van de kaak, en neus iets minder.