[TEK][WIP] acryl, mijn 1e paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ZZZZZ

[TEK][WIP] acryl, mijn 1e paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 19:59

Eindelijk zijn mijn examenwerken weer voorbij dus eindelijk wat vrijetijd,
Eindelijk even voor mij zelf, over een uur moest ik naar een verjaardag, dus even paardrijden zat er niet in.
Toen dacht ik ik maak maar weer eens een schilderwerk, Dus ik ben maar gewoon begonnen, met dit acrylwerk.
dit is mijn 4e acryl werk, en mijn eerste werk van een volledig paard.

het doek is 115 cm bij 75 cm.
tips zijn welkom, en ideen hoe ik het zwart moet verwerken ook

1) eerste grove schets met houtskool
Afbeelding

2) schet bij werken, hoofdhouding bepalen
Afbeelding

3) eerst acryl verf aangebracht, zwart wit blauw, en donker bruin heb ik gebruikt met platte brede penselen opgebracht
Afbeelding

4) detail kont
Afbeelding

5) resultaat na 30 minuten, toch nog problemen met waar het hoofd moet
Afbeelding

6)na de verjaardag toch maar verder gegaan, benen beter gemaakt, nog wel grof
Afbeelding

7) hals lijn veranderd, manen aangebracht, krijg het alleen niet voorelkaar dat de manen echt manen lijken en eruit springen, hetzelfde geld bij de staart. het is allemaal zo zwart :P
Afbeelding

8) staart gemaakt, + been veranderd
Afbeelding

9) totaal geheel na ± 1 uur en 15 minuten
Afbeelding

persoonlijk denk ik dat zijn kont nog wat tehoog is, de verhouding kloppen denk ik niet. ik ben iet zo goed inverhoudingen dus als jullie denken dat het wel klopt laat het maar weten. ook vind ik dat de manen wegvallen, maar dat moet ik nog gaan veranderen want zo lijkt ze hals heel dik en niet in verhouding met de rest, maar dat komt nog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:02

voor zover ik er verstand van heb ( niet veel dus) vind ik de rug ook erg vreemd
erg smalle benen in verhouding met het lijf, rechts achter is smaller dan links achter
staart en manen vind ik mooi
Hoofd klopt idd niet, maar kan ik je niet mee verder helpen

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 20:12

Lynn_Nikita schreef:
voor zover ik er verstand van heb ( niet veel dus) vind ik de rug ook erg vreemd
erg smalle benen in verhouding met het lijf, rechts achter is smaller dan links achter
staart en manen vind ik mooi
Hoofd klopt idd niet, maar kan ik je niet mee verder helpen

bedankt voor de reactie
hoofd heb ik idd nog niks aangedaan alleen zwart gemaakt om de houding aan tegeven.
rechts achter is te smal dat valt me nu ook op.

janique

Re: [TEK][WIP] acryl, mijn 1e paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:12

De verhoudingen zijn niet zo verkeerd. Vind alleen de plaatsing op het doek een beetje knullig. De staart word afgesneden en dat doet afbreuk in mijn mening. De rug zou opzich kunnen zo, de achterhand kan iets gekanteld zijn als je de ruggegraat laat zien. dan zou je alleen het rechtervoorbeentje iets meer in perspectief hoeven te zetten.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 19:49

Afbeelding
verdergegaan, kont toch iets verlaagd, en beentje verbreed, ook vorm aan zijn hoofd aangebracht, maar nog geen diepte + detail.
ook achtergrond uitgebrobeerd onder lichaam. Staart + manen ook wat veranderd

toch meer achter grond gemaakt ben niet ontevreden, ook nog de kleuren aan het lichaam aangepast vond het toch iets te zwart, waardoor het vlak leek
Afbeelding
detail kont

Afbeelding
detail voor benen

Afbeelding
kleur van de foto is iets afwijkend

Afbeelding

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 19:51

janique schreef:
De verhoudingen zijn niet zo verkeerd. Vind alleen de plaatsing op het doek een beetje knullig. De staart word afgesneden en dat doet afbreuk in mijn mening. De rug zou opzich kunnen zo, de achterhand kan iets gekanteld zijn als je de ruggegraat laat zien. dan zou je alleen het rechtervoorbeentje iets meer in perspectief hoeven te zetten.

de afsnijding was juist mijn bedoeling, geeft wat speling in het werk, lijkt het niet zo´n opgeplakt ding vind ik. ik vind het zo wel wat hebben. maar ieder zijn smaak.
voetje heb je gelijk in, daar moet nog perspectief in idd, zie ik nu ook.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 19:25

Afbeelding
laatste foto van het werk nu, achtergrond nog wat gemaakt zodat ik een totaal beeld kan krijgen
wilde eerst een hek als achtergrond maken, dus dacht moet eerst even de rest van de achtergrond doen. maar nu ben ik niet veer zo zeker of ik wel een hek moet maken, ik weet niet of het dan tedruk gaat worden.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:29

De details vind ik erg mooi, je kunt duidelijk zien dat je niet zomaar wat aan het kliederen bent. :j
Je verhoudingen kloppen hier en daar niet zo maar dat lijkt me vooral een kwestie van veel kijken en oefenen.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 19:44

Angelita schreef:
De details vind ik erg mooi, je kunt duidelijk zien dat je niet zomaar wat aan het kliederen bent. :j
Je verhoudingen kloppen hier en daar niet zo maar dat lijkt me vooral een kwestie van veel kijken en oefenen.

kan je vertellen wat er niet klopt?, 1e paard dus moet inderdaad nog veel leren.
hij is ook nog niet af dus aanpassingen zijn nog mogelijk

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:49

Wow, ik vind hem erg gaaf geworden, ik vind het heel mooi zo voor de eerste keer !!
De benen lijken wat uit verhouding, maar ale..
Maar echt !! Heel mooi :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:51

Als je kijkt naar de buik van een paard dan zie je dat die richting de flank wat meer omhoog gaat. Bij jouw tekening is de buik overal even dik, dat klopt niet. En de rug heeft een deuk zeg maar tussen de achterhand en de schoft. *gaat plaatje zoeken*

Klik
Dit paard is dan erg dun, maar ook voor dikke of stevige paarden geldt dit. :)

Edit: ik zie dat je op je eerste schets bijna precies die goede ruglijn te pakken hebt. :j

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 19:55

Angelita schreef:
Als je kijkt naar de buik van een paard dan zie je dat die richting de flank wat meer omhoog gaat. Bij jouw tekening is de buik overal even dik, dat klopt niet. En de rug heeft een deuk zeg maar tussen de achterhand en de schoft. *gaat plaatje zoeken*

Klik
Dit paard is dan erg dun, maar ook voor dikke of stevige paarden geldt dit. :)

Edit: ik zie dat je op je eerste schets bijna precies die goede ruglijn te pakken hebt. :j

dank je ik zie het idd, ik ga die lijn bij zijn buik nog even aanpassen, of zijn rug gaat lukken weet ik niet, ik had namelijk eerst wel een hollererug maar toe vond ik zijn kont zo groot en dik dus die had ik weer lager/kleiner gemaakt.
ik zal even kijken of ik zijn rug kan veranderen. super bedankt voor de foto, en de tips

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 16:07

Afbeelding
toch de rug een onderbuik verbeterd, ook zijn hoofdje wat veranderd

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 16:08

lichte stuk rechts komt door het raam,
bijde andere foto staat hij links maar op deze foto stond het werk ondersteboven

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:12

Ik heb er absoluut geen verstand van maar voor de eerste keer vind ik hem erg mooi !
Alleen vind ik het linkervoorbeen een beetje raar, net alsof ie der zo opgeplakt is.
En rechtachter is mindervol als linksachter.

NOVEMBERx92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:33

Ik vind hem echt heel mooi gelukt :)

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 15:53

NOVEMBERx92 schreef:
Ik vind hem echt heel mooi gelukt :)

dank je, hij is nog niet helemaal af, maar alvast bedankt

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:09

Het lijkt alsof je zegmaar de kont van het paard meer van de achterkant bekijkt en de rest van het paard meer van de zijkant.
verder netjes gedaan!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:02

fenna1995 schreef:
Het lijkt alsof je zegmaar de kont van het paard meer van de achterkant bekijkt en de rest van het paard meer van de zijkant.
verder netjes gedaan!

Had precies hetzelfde idee :+ Mischien had het hoofd iets meer naar links (van het paard) gedraait moeten worden zodat je die ook iets meer van achter zien, dus ook stukje van onderkant van de kaak, en neus iets minder.

Wel erg gaaf gedaan, en vind het veel beter dat je die rug zo hebt aangepast :D

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:07

ik sluit me wel aan bij het voorgaande, maar voor de volgende keer zou ik je mee willen geven dat meer kleur en verschillende lichtaccenten meer diepte en 'echtheid' in de tekening brengen. Door een beetje te 'spelen' met lichte vlakken en andere kleuren, word het paard levendiger. Het valt niet mee dat voor elkaar te krijgen, maar oefening baart kunst! Maar je gaat al de goede kant op!! succes!

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:36

Ik vind het een zeer mooie tekening, en dan vooral qua kleuren, maar de benen storen me inderdaad toch nog een beetje.

Vooral linksvoor komt precies niet helemaal van de juiste plaats...? Dat klopt precies nog niet helemaal :) En rechtachter vind ik ook wat te dun en te recht (er is niets van een kogel of koot te zien bijvoorbeeld)

Maar toch, ik vind het over het algemeen al heel goed gelukt hoor!! Zeker als dit nog maar je eerste paard is! +:)+