[ART] [WIP] Mijn Schleich Repaint: De Friezen Hengst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SanneLeoni

[ART] [WIP] Mijn Schleich Repaint: De Friezen Hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 11:47

Hi :D ,

Een paar dagen geleden heb ik besloten om mijn Schleich model Friezen hengst 2010 te repainten.
Ik ben eerst begonnen met een paar basislagen acrylverf, daarna ben ik op pastelkrijt overgegaan.

Hier alvast de eerste stappen... Meer?
kijk even bij mijn vorige repaint; [UK] [ART] Mijn Schleich Custom/repaint Verlinda

Afbeelding
1. Het originele model

Afbeelding
2. Een paar laagjes Acrylverf verder

Afbeelding
3. Een paar lagen pastelkrijt verder

Afbeelding
4. Dezelfde aantal lagen als bij nummer 3, alleen is de foto nu buiten gemaakt.
De overloop word nog ietsje veranderd.

Vragen, Tips en opbouwend Kritiek (commentaar) zijn altijd welkom :o
Meer updates volgen snel wanneer ik even tijd heb!
Laatst bijgewerkt door SanneLeoni op 28-03-10 11:52, in het totaal 3 keer bewerkt

Leonyr

Re: [ART] [WIP] Mijn Schleich Repaint: De Friezen Hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:50

Wauw, wat gaaf! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. :)

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 11:57

casperzot schreef:
Wauw, wat gaaf! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. :)

Dankjewel! :D

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:02

Ziet er leuk uit maar ik ben wel benieuwd voor wat voor eindkleur je wilt gaan. Dat is me nu nog niet helemaal duidelijk.
En waar ik ook nieuwsgierig naar was (heb hier namelijk helemaal geen verstand van :P ), gaat die pastelkrijt er niet af of fixeer je die met lak/vernis of iets dergelijks?

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 12:19

9jinte9 schreef:
Ziet er leuk uit maar ik ben wel benieuwd voor wat voor eindkleur je wilt gaan. Dat is me nu nog niet helemaal duidelijk.
En waar ik ook nieuwsgierig naar was (heb hier namelijk helemaal geen verstand van :P ), gaat die pastelkrijt er niet af of fixeer je die met lak/vernis of iets dergelijks?

Ik wil de hengst of appelschimmel hebben (dan zou hij een tintje lichter moeten worden)
Of ik wil de hengst witte sokken geven, zwarte manen, een lichtroze neus en een witte bles
(maar dat weet ik allemaal nog niet zeker) Ik wil hem in iedergeval grijs hebben :o
Meestal begin ik gewoon met schilderen en dan zie ik later waar ik terecht kom.

Nee, die pastelkrijt blijft heel goed zitten! Ik spuit er altijd een dun laagje haarlak overheen ;)
(Dat kreeg ik ooit als advies van iemand) Binnenkort moet ik maar eens naar de hobbywinkel toe gaan
om een fatsoenlijke spray te kopen voor dit soort werkjes, want ik wil toch het één en het ander proberen :D

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:16

Dus nu kleur je een beetje, en dan een laagje haarspray? Hij ziet er al gaaf uit!

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 15:19

xDonja schreef:
Dus nu kleur je een beetje, en dan een laagje haarspray? Hij ziet er al gaaf uit!

Ik gebruik het poeder van de pastelkrijt, daarna gaat er een laagje haarlak overheen waardoor het blijft zitten en vaak een mooi effect krijgt :o Het enige nadeel is dat je heel secuur te werk moet gaan, want een foutje krijg je niet zo snel weggewerkt.

Voordat je met het poeder aan de slag gaat, moet je ook alvast een laagje haarlak eroverheen doen ;)
Anders veeg je alles er zo weer af!

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 14:56

Afbeelding
5. Nog een stapje verder, de sokken zijn nog niet helemaal af.
Ik vind ze zelf persoonlijk wat te wit.. wat vinden jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:58

dit ziet er mooi uit hoor! hoe ga je zijn hoofd doen? :)

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 20:12

Spruitjee schreef:
dit ziet er mooi uit hoor! hoe ga je zijn hoofd doen? :)

Bedankt Spruitjee! :D
Ik ga hem een roze neus geven en een witte bles (maar dat weet ik nog niet helemaal 100% zeker) :o

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:36

hoi,
ik heb een vraagje ik ben het nu ook aan het doen rapainten, maar bij mij bladert de verf eraf wat doe ik verkeerd. ik gebruik acryl verf.

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 10:14

dym_whis2 schreef:
hoi,
ik heb een vraagje ik ben het nu ook aan het doen rapainten, maar bij mij bladert de verf eraf wat doe ik verkeerd. ik gebruik acryl verf.

Mag ik vragen welk merk acryl verf je gebruikt en of je veel water bij de verf toepast na een laagje?
De verf hoort natuurlijk niet af te bladeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:19

Het ziet er al best aardig uit. Persoonlijk vind ik die witte sokken wel jammer.. Als het een schimmel moet worden, zou ik zeker nog wat appeltjes toevoegen.

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:28

SanneLeoni schreef:
dym_whis2 schreef:
hoi,

Mag ik vragen welk merk acryl verf je gebruikt en of je veel water bij de verf toepast na een laagje?
De verf hoort natuurlijk niet af te bladeren!

de verf van de blokker en bij een cm verfbolletje een drupje water

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 10:49

Blokker verf is naar mijn eigen ervaring best oké,
heb je het model schoongemaakt met aceton (of iets in die richting?) voordat je begon met de eerste laag?

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:01

SanneLeoni schreef:
heb je het model schoongemaakt met aceton (of iets in die richting?) voordat je begon met de eerste laag?

ik heb het eerst schoongemaakt met nagelak remover, maar dat lukte niet omdat ik een grof gestructuurd paardje heb (die shetlander) toen heb ik hem met warm water en zeep helemaal schoongemaakt en heb ik een dunne witte verflaag erover heen gedaan, dat heb ik 3 lagen gedaan en toen ging er een zwarte laag overheen, toen begon de witte verf eraf te brokkelen.

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 11:14

dym_whis2 schreef:
SanneLeoni schreef:

ik heb het eerst schoongemaakt met nagelak remover, maar dat lukte niet omdat ik een grof gestructuurd paardje heb (die shetlander) toen heb ik hem met warm water en zeep helemaal schoongemaakt en heb ik een dunne witte verflaag erover heen gedaan, dat heb ik 3 lagen gedaan en toen ging er een zwarte laag overheen, toen begon de witte verf eraf te brokkelen.

Ik heb dat volgens mij ook een keer gehad, ik had hem schoongemaakt, 3 dunne witte lagen erop gedaan en toen een zwarte 4e laag met gevolg dat de witte verf eraf begon te brokkelen. De oorzaak bij mij hier was dat ik teveel water had toegevoegt, waardoor de basislaag vochtig werd en na een aantal keren overheen te zijn gegaan met mijn kwast, er een stuk verf mee ging, waardoor de hele basislaag eraf ging. Kan dit de oorzaak van jou probleem zijn?

Verder vond ik het raar, want er zat voldoende droogtijd tussen de lagen in.. misschien ligt het dan toch
aan de kwaliteit van je verf? Dat blijft voor mij tot nu toe ook een beetje een raadsel

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:18

ik hoop dat dat de oorzaak is ik heb nu alle verf eraf gehaald en ga weer opnieuw beginnen, bedankt voor de tips. hoelang moet je tussendoor laten drogen ik doe een uurtje

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:19

Zo, die ziet er stoer uit!!

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 11:52

dym_whis2 schreef:
ik hoop dat dat de oorzaak is ik heb nu alle verf eraf gehaald en ga weer opnieuw beginnen, bedankt voor de tips. hoelang moet je tussendoor laten drogen ik doe een uurtje

Ik laat het soms zelfs een hele avond drogen, ookal zijn het dunne laagjes.. meestal voel ik voorzichtig
aan het model of de buitenkant al droog is, als die droog is wacht ik meestal nog wel een paar uurtjes :o

@ belady:
Bedankt!

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 15:25

Wuis schreef:
Het ziet er al best aardig uit. Persoonlijk vind ik die witte sokken wel jammer.. Als het een schimmel moet worden, zou ik zeker nog wat appeltjes toevoegen.

Ik denk dat ik hem gewoon grijs hou!
Als ik er een appelschimmel van zou maken zou hij een tint lichter hebben gemoeten, toch? :o

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:42

Ik ga dit zeker volgen, ben zelf een schleich spaarder =D

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 13:22

Afbeelding
Nog een stapje verder:
de manen zijn nog niet helemaal af en het neusje moet nog iets bijgewerkt worden :o

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:44

Volgens mij rondom de ogen ook neit niet helemaal bijgekleurd ;)

Klopt het dat het een bruine is geworden ipv schimmel? Of ligt het aan de foto.

Heb je dit daadwerkelijk alleen met pastelkrijt gedaan? (heel knap vergt heel veel geduld :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:51

die neus is goed gelukt :D! ( vind ik (A))
is hij dan helemaal klaar of ga je, op de neus na, nog wat dingetjes veranderen?