[FOTO] Mijn eerste Blackfoto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Confession

[FOTO] Mijn eerste Blackfoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 22:59

Zoals de titel al zegt: Mijn eerst blackfoto.
Ik ben vandaag mee gegaan met een vriendin (pernill @ bokt) om foto's te maken van haar paardjes.
Ik leen momenteel een spiegelreflex en ben er nog maar kort mee bezig. Ik bak er dus nog niet zo heel erg veel van.
Na wat gestuntel en wat informatie vragen op bokt heb ik een blackfoto kunnen maken. Ben er zelf best tevreden over. Want het is toch de 1e keer.

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:02

ik vind em top!
moet er wel om lachen :))
hij is echt leuk

Leinearthur

Re: [FOTO] Mijn eerste Blackfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:06

Ik vind hem echt super, hij ziet er beter uit dan sommige andere
black foto's van mensen die het voor de eerste keer doen.

dus je hebt der zeker de aanleg voor!
ga zo door kels! <3

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 23:08

Dankjullie wel :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 09:04

tjah tis een blackfoto
en ziet er ook wel goed uit
maar de compositie is niets er staan geen oren op paardje mist een heel stukie

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 09:10

pinkie87 schreef:
tjah tis een blackfoto
en ziet er ook wel goed uit
maar de compositie is niets er staan geen oren op paardje mist een heel stukie

Ja dat klopt inderdaad. De plek die we hadden uitgekozen om de blackfoto te maken was ook niet super en daarom kon de foto alleen van dichtbij genomen worden. En tja, dan kreeg je een ontoorde pony. :o

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 09:12

Moooi :D vooral voor de 1e x!
Alleen zou het nog mooier zijn als je het 'einde' (bij de buik) wat waziger maakt, zodat je niet ineens zo'n zwarte rand krijgt. ;)

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 09:16

Jeroennn schreef:
Moooi :D vooral voor de 1e x!
Alleen zou het nog mooier zijn als je het 'einde' (bij de buik) wat waziger maakt, zodat je niet ineens zo'n zwarte rand krijgt. ;)

Dankjewel! :D
En ik zal dat wazig maken even uitproberen de volgende keer.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 09:28

Hij is mooi, maar geen goede compositie, als je een beelduitsnede wilt nemen, moet je ook bijvoorbeeld een stuk van de neus weghalen ofzo... dit is niet echt een uitsnede maar gewoon een paard zonder oren.
Qua black issie wel goed! :)

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 09:29

Minjon schreef:
Hij is mooi, maar geen goede compositie, als je een beelduitsnede wilt nemen, moet je ook bijvoorbeeld een stuk van de neus weghalen ofzo... dit is niet echt een uitsnede maar gewoon een paard zonder oren.
Qua black issie wel goed! :)

Dankjewel.
En ja van die oren vind ik ook, maar dat had ik hierboven al ergens uitgelegd. Het was niet echt de juiste plek om een blackfoto te maken, ik moest hem echt van dichtbij nemen. We konden zo snel even geen andere plek bedenken. Maar vandaag komt de herkansing.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 09:34

Oke vandaar :)
En misschien is het leuker om hem iets meer van opzij te schieten en dan het scherptepunt op zijn oog te leggen, die ligt nu verkeer. Namelijk op zijn 'kol' ;)

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 09:49

Minjon schreef:
Oke vandaar :)
En misschien is het leuker om hem iets meer van opzij te schieten en dan het scherptepunt op zijn oog te leggen, die ligt nu verkeer. Namelijk op zijn 'kol' ;)

Dankjewel, ik zal er de volgende keer op letten.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:00

daar is mijn lieve amanda <3
ik vind de foto best goed gelukt voor de eerste keer, en ben er ook erg blij mee.
vandaag weer goed verder oefenen :D

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:59

Hmm, niet echt een beeld waar ik enthousiast van wordt.

Ik heb het idee dat je met je objectief bijna op de neus van het beestje gedrukt zat, het standpunt is vreemd, delen van het paard zijn afgesneden (kan goed werken, maar imo is dat hier niet het geval), het kader is way to tight en het lichaam loopt aan de rechterkant niet mooi weg in het black gedeelte.

De kleuren zijn ook vreemd. Het beeld is in z'n geheel erg geel/groen en ik zie pixels, met name aan de linkerkant van de neus.

Mag ik vragen wat je na afloop van het maken van de foto nog eraan hebt gedaan? ;)

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 20:56

EsmeeF schreef:
Hmm, niet echt een beeld waar ik enthousiast van wordt.

Ik heb het idee dat je met je objectief bijna op de neus van het beestje gedrukt zat, het standpunt is vreemd, delen van het paard zijn afgesneden (kan goed werken, maar imo is dat hier niet het geval), het kader is way to tight en het lichaam loopt aan de rechterkant niet mooi weg in het black gedeelte.

De kleuren zijn ook vreemd. Het beeld is in z'n geheel erg geel/groen en ik zie pixels, met name aan de linkerkant van de neus.

Mag ik vragen wat je na afloop van het maken van de foto nog eraan hebt gedaan? ;)

Oke dat is jouw mening.
Na afloop heb ik alleen het 'black' wat donkerder gemaakt. En hierbij moet je er wel rekening mee houden dat dit mijn eerste keer was en ik nog een hoop moet leren. Daarbij zou het wat prettiger zijn als je bovenstaande reacties ook leest waarin ik al heb uitgelegd waarom de oren er niet op staan.

En de pixels zie ik niet.

Edit: Iets toegevoegd

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:04

Uiteraard is er nog genoeg te leren, voor iedereen ;) Het is ook niet mijn bedoeling om aanvallend door de bocht te komen. Het is commentaar op wat ik zie, geen kritiek :).

Ik zou zeggen, blijf lekker door oefenen. Oefening baart kunst is nog altijd een toepasselijke en, in mijn ogen, op werkelijkheid gebaseerde uitspraak ;).

Succes!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:33

Kvind em neit zo boeiend
Je ziet veel te erg dat je em bewerk heb aan de rechterkant, dat is gewoon zwart gemaakt....
Verder wel leuke pony :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:35

het gedeelte blackfoto is redelijk goed gelukt voor je eerste keer! Echter vind ik het beeld totaal niet mooi omdat het vanuit een rare hoek is gefotografeerd en te dicht op de shetlander. Je had die afgehakte oren kunnen voorkomen door een staande foto te maken, dat had al erg gescheeld!

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 14:47

lifaya schreef:
het gedeelte blackfoto is redelijk goed gelukt voor je eerste keer! Echter vind ik het beeld totaal niet mooi omdat het vanuit een rare hoek is gefotografeerd en te dicht op de shetlander. Je had die afgehakte oren kunnen voorkomen door een staande foto te maken, dat had al erg gescheeld!

Dat klopt, het is inderdaad van uit een rare hoek gefotografeerd. Ik had echt iets te ver ingezoomd. Het was de verkeerde plek om een blackfoto te maken. Een staande foto was inderdaad beter geweest, maar ik heb daar op dat moment niet aan gedacht! :)

Ik heb zondag ook nog deze gemaakt:

Afbeelding

Ik vond hem al ietsjes beter. Geen afgehakte oren enzo. Maar ik vind het stuk bij de kont van het paard een beetje apart. Weet iemand hoe ik dit beter kan doen?

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 14:51

Oja en deze ook nog:

Afbeelding

Maar die is denk ik weer iets te dichtbij genomen (kwam omdat het paardje haar neus naar voren deed).