Zomaar iets wat in me opkwam... Het gedicht heeft een thema maar ik ben benieuwd hoe jullie het interpreteren
Dubbel
Vandaag zag ik het positief Morgen ben ik depressief Overmorgen weer een dag Een dag waarop ik lachen mag De dag daarna is weer die dag De dag dat ik van jou alleen maar huilen mag
Zo gaat het toch telkens weer Elke dag veranderd keer op keer Mijn hart is warm mijn hart is koud Ik haat je en ik hou van jou Vandaag zag ik het positief Wie neemt morgen het initiatief?
Zo als in de regels van UK te lezen is zien we graag onderbouwd commentaar. Het is niet toegestaan oneliners te plaatsen met 'Wauw wat mooi!' en 'Jeetje dat je dat kunt'. We zien ook graag dat je uitleg geeft waarom je iets mooi vindt, of juist niet. Ik heb een aantal berichten verwijderd.
aiselover
Geplaatst: 28-03-10 13:04
Wat een gaaf geschreven gedicht! Ik vind het knap dat je zo'n "zwaar" onderwerp zo luchtig en behapbaar kunt schrijven, waardoor het heel toegankelijk is. Het loopt ook lekker en leest makkelijk weg, iets waar je even stil blijft staan en over nadenkt
Vooral deze laatste 4 zinnen vind ik erg sterk:
Citaat:
Mijn hart is warm mijn hart is koud Ik haat je en ik hou van jou Vandaag zag ik het positief Wie neemt morgen het initiatief?
Hierin komt de tegenstrijdigheid zo mooi naar voren en de afsluitende vraag past er helemaal bij
Het enige wat me wel opvalt is dat "koud" en "jou" als enige woorden niet rijmen, en ook de woordkeuze 2x mag en 2x dag zou ik persoonlijk anders gedaan hebben.... bijvoorbeeld "zag", of "lag", of uberhaupt de zin herschrijven zodat je andere rijmwoorden/klanken krijgt
Maar ik vind het een erg gaaf gedicht!
Laatst bijgewerkt door aiselover op 28-03-10 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Mooi geschreven. alleen de laatste zin van de eerste alinea zou ik iets inkorten, dan loopt het wat lekkerder. koud en jou rijmen ook niet heel goed, maar daar stoor ik me verder niet zo aan.