[DIGI][WIP] Merrie met veulen - deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

[DIGI][WIP] Merrie met veulen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 21:19

Het heeft even geduurd ivm operatie en revalidatie maar ik kan eindelijk verder met de winnaar van mijn wedstrijd van vorig jaar.
Dit was het vorige topic: [UK] [DIGI][WIP] Merrie met veulen
Helaas doen de afbeeldingen het niet meer en ik denk niet dat de mods erop zitten te wachten alle linkjes te veranderen :+ . Maar hier (klikbare) thumbs om je geheugen even op te frissen := , bijbehorende uitleg kun je terug vinden in het vorige topic :P .

Stap 1 & 2
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Stap 3, 3, 4 & 5

Stap 6, 7, 8 & 9:

Stap 10, 11 & 12:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En dan komen we aan bij:

Stap 13:
Afbeelding
De achtergrond vond ik toch helemaal niks, het blauwe zat me niet helemaal lekker en het kleurenpalet is nu veel fijner om naar te kijken. Het idee voor een 'zandstormpaard' zat al langer in mijn hoofd en ach, als ik dan toch een woestijn an het tekenen ben verwerk ik die er maar gelijk bij. Dus ik heb er ook even snel een ruwe opzet bij gemaakt, het zandpaard moet wel een beetje op de achtergrond blijven en niet meteen de aandacht trekken. Maar eerst de merrie en het veulen afmaken.
De merrie heb ik de manen bij getekend, benen iets veranderd en verder nog een klein beetje verder uitgewerkt. Het veulen heb ik verder nog niets mee gedaan.
Nog geen enkel onderdeel van de tekening is af, houd daar rekening mee, ik werk, zoals vast wel te zien is, heel chaotisch en in lagen, hierdoor is het makkelijker voor mij om halverwege ineens complete veranderingen te maken en daarnaast werkt het fijn om alles bij elkaar te houden en niet dat delen die je gisteren hebt gemaakt niet meer bij de delen die je vandaag maakt passen. :) .

Het kan nog wel heel lang duren voor deze tekening helemaal af is maar ik probeer als onderdeel van mijn revalidatie het tekenen elke dag weer een beetje op te bouwen door steeds weer wat langer eraan te werken :) . En aangezien het vorige topic erg positief werd ontvangen ga ik voor deze tekening gewoon door met de updates plaatsen, maar ik wil jullie wel verzoeken niet steeds om updates te vragen, ook niet via pb. Ze komen wanneer ze komen en ik doe mijn best.
Vragen bij voorkeur ook in dit topic en niet via pb ;) .

VERAx

Re: [DIGI][WIP] Merrie met veulen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:21

Ziet er heel mooi uit!
De achtergrond past er nu inderdaad mooier bij.

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:21

Ik ben echt jaloers op hoe mooi je dat doet.... :o

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:25

Leuk dat je hem weer hebt opgepakt!
Ik vond de eerste achtergrond toch ook wel gaaf maar dit misstaat idd ook helemaal niet, blijft allemaal een beetje in dezelfde kleurtoon nu..wat ook weer zo zijn charmes heeft :-)

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:41

Over het paard zeg ik maar niks, want ik vind hem echt geweldig mooi!
Over de achtergrond: Ik vind het een beetje gewoon een bruin vlak. Het vorige paste er inderdaad niet zo bij, maar dat kwam naar mijn idee omdat het een woestijn was, met rotsen, en daarachter de lucht. Vond het niet echt bij elkaar passen.
Misschien kan je meer detail aanbrengen in de achtergrond?
Ik denk dat je bij deze tekening niet echt rekening hoeft te houden met dat de voorgrond gedetailleerder moet zijn.
Laatst bijgewerkt door SarahLynn op 23-03-10 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:50

Volgens mij is het de lucht.
Super mooi!

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:16

Oh, sorry!
Het is gewijzigd, je hebt gelijk.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 14:32

TinkerTom schreef:
Leuk dat je hem weer hebt opgepakt!
Ik vond de eerste achtergrond toch ook wel gaaf maar dit misstaat idd ook helemaal niet, blijft allemaal een beetje in dezelfde kleurtoon nu..wat ook weer zo zijn charmes heeft :-)

De eerste achtergrond was op zich idd niet veel mis mee maar paste niet bij de sfeer die ik wil neerzetten. Merrie straalt echt iets rustgevend en beschermend uit en dat wil ik benadrukken met de hele omgeving. Vandaar toch de verandering naar een wat rustigere omgeving zowel in kleur als echt de omgeving zelf, geen objecten gewoon een open zandvlakte, rustig maar toch erg kwetsbaar.

Saar___, achtergrond is een ruwe opzet zoals ook in de tekst staat, details komen gaandeweg vanzelf wel als er meer lagen overheen gaan.

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:37

Ik ben echt heel benieuwd hoe het zandpaard gaat worden. Ik vind jouw digi's altijd erg mooi! De kleinste details kan jij er gewoon netjes en mooi in verwerken, zo knap! :)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:44

Heel knap gedaan :)

Vind bij de laatste ahtergrond de horizon beetje te recht (op 1e heuveltje ahcter zandpaard na)? Bij de eerste brak dat iets meer.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:19

Nogmaals; niets is af of bevestigd, zeker de achtergrond nog niet. Enige wat ik had gedaan was de algehele sfeer aangepast door de luchtkleur te veranderen en de rotsen weg te halen, met de volgende laag heb ik de horizonlijn pas meer vorm gegeven zoals in de volgende stap dus te zien is.

Stap 14:
Afbeelding
veulen iets meer detail in gebracht (weet meteen weer waarom ik niet graag veulens teken, veel te pezig). Achtergrond beetje uitgeprobeerd met een textuur. Zandpaard even wat duidelijker in lijnen neergezet zodat ik niet vergeet waar ik ermee heen wilde :+ . En de paarden iets verplaatst voor betere verdeling in het beeld.
Wellicht dat ik de luchtkleur toch weer een blauwtint maak, zal ik in een later stadium wel weer wat mee experimenteren, eerst de paardjes verder invullen, daar moet het hele ding toch om draaien.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:35

Leuk dat je weer aan de slag kunt hiermee!
Ik ga dit volgen om het zandstormpaard straks te zien verschijnen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:38

Oh wat gaaaaaf!!
Echt prachtig!

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:38

Wat gaaf! Ik ga dit even volgen. :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:00

Vind hem erg gaaf! Niets op aan te merken :N

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:09

Nog niet af? :')

Ik vind de sfeer ook erg mooi zo zonder lucht, al wordt het wel minder weids daardoor. Misschien kun je een deel van de vleugel van het zandpaard boven de merrie en veulen laten zweven? :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:15

Wauw, echt onwijs mooi gedaan!

Misschien dat je daar nog niet aan toegekomen bent, maar de staart van het veulen.. In het begin is ie er nog wel, maar opeens staat ie niet meer op de afbeeldingen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:28

Ik vindt 'm nu al mooi worden! Ik ga dit ook eens volgen!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 15:41

Duurde even, mijn pc is gecrasht en heb een paar weken moeten wachten of mijn bestanden, waaronder die van deze tekening, wel te redden waren. Had echt een gigantisch drama geweest als ik alles kwijt was geweest :oo . Maar gelukkig heb ik een supervriendje die mijn bestanden heeft weten te redden én een geweldige nieuwe pc voor me heeft gekocht :+: . Dus ik kan er weer tegenaan!
Helaas is mijn rug niet veel beter dus kan nog steeds niet fulltime tekenen maar alles is beter dan niets :D .

Vandaag dus weer een beetje verder gegaan met:

Stap 15:
Afbeelding
De lucht toch weer (half) blauw gemaakt :') , geeft toch een betere balans met de witte merrie. Het veulen wat meer haar gegeven en het zandpaard wat meer vorm gegeven. Bij de merrie de staart wat rechter op gezet, dat klopt beter met de manen. Verder niets anders aan gedaan dus zal het nog maar een keer zeggen: niets is af en ik werk verschrikkelijk door elkaar heen, commentaar op detail is niet nodig, daar ben ik nog helemaal niet aan begonnen ;) .

[edit] Elanor, vleugel komt idd om de merrie heen, doe ik in een later stadium als ik de stijl van het zandpaard zeker weet, moet die op een laag boven het paard maken terwijl het zand op een laag achter het paard zit dus scheelt me tijd en moeite als ik dat stukje vleugel voor later bewaar :D .

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:47

wauww!! ik doe het je zeker niet na :~!!
ten eerste: ik heb wel wat aan je stapjes, die onthoud ik :)) :=
ten 2e: hij word echt super gaaf +:)+

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:51

Supergaaf hoe je dat doet! Leuk dat je dit werk weer oppakt.
Vind de achtergrond zo beter bij het geheel passen. :j Ziet er echt veelbelovend uit. Idee van het zandpaard is ook erg tof, maar ik vind die vleugels het nou weer net erg kitscherig maken... :o Vind 't afbreuk doen en 't haalt de aandacht weg bij de merrie en het veulen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:02

Hooooooooly... bokt...! Schit-te-REND! Werkelijk geweldig!
Wat is DIT een mooie plaat zeg, ga je 'm nog verder doen? (hopelijk niet want ik vindt 'm NU zo supermooi!)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:03

ik vond de zandkleurige 'lucht' wel heel mooi, juist bij een zandstorm vind ik dat erbij horen, zeker als je de merrie en veulen beschermd wil neerzetten, door de vleugel van het zandpaard eromheen te leggen. Eén en beschermend met/in de omgeving. misschien toch nog even naar de lucht kijken, is misschien toch te helderblauw? ik zou ook de aanzet van die overslagvleugel wat verder naar voren zetten en/of zandpaard een stukje verder terug zetten tov de merrie.. Maar echt schitterend dit, ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling :j

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:37

Dat zandpaard maakt de tekening super. Ik probeer me voor te stellen hoe die in een later stadium van de tekening subtieler aanwezig gaat zijn, alsof het de verbeelding van de kijker is.
Beterschap!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:13

Wow wat gaaf zeg!...