'Dit is jouw moment !' riep pim. Huh? dacht ik , sinds wanneer komt hij hier.Maar nu is er geen tijd om daar over na te denken, nu moet het gebeuren! 5,4,3,2,1 piep. We vliegen bijna uit het starthok! Mighty black pride, vloog over de eerste hindernis, wat een kracht! Ik kijk op me horloge, gelukkig we zitten op schema. We naderen een grote watercombinatie met een flinke afsprong, maar black neemt hem alsof het niks is. Het lijkt zo makkelijk te gaan, ze moesten eens weten! Volgende hindernis is een giga boomstam van 1,20 hoog en aardig breed. Als dat maar goed gaat... Black spitst zijn oren en trekt erop aan, maar springt te vroeg. Hij strekt zich helemaal uit maar red het niet, hij raakt met zijn voorbenen de boomstam en klapt over de kop. Ik zag me leven aan me voorbijgaan, arme black dacht ik, niet wetend dat ik in coma zo raken en wat voor gevolgen dit zou hebben. Black maakt een verschrikkelijke smak en breekt daarbij zijn been, ik daarintegen kwam onder hem terecht en kwam met mijn hoofd tegen een steen terecht. Vanaf daar wist ik niks meer. De mensen langs de kant renden naar me toe, black lag er ook levenloos bij, hij hapte naar zijn been en probeerde op te staan maar dat lukte hem niet. Ze hebben hem met 5 man rechtop gezet en in de trailer geladen , die inmiddels al aangekomen was. Hij werd met spoed naar de kliniek gebracht. Hij was nog zeiknat en helemaal niet op adem waardoor zijn toestand snel achteruit ging. Ondertussen werd ik op een brancard getild en in de ambulance gedaan. Eenmaal in het ziekenhuis hebben ze me op de IC geplaatst en hebben ze geconstateerd dat ik en coma lag. Nergens reageerde ik op, ik hoorde en voelde alles wel maar ik kon niet bewegen en ook niks zeggen. Ook had ik mijn been heel lelijk gebroken en 4 ribben, ook me rug was gekneust.
Een dag later stond in de krant:
"15 jarig meisje verongelukt met haar paard tijdens een cross'' Gisteren is er een vreselijk ongeluk gebeurt tijdens het cross kampioenschap, een 15 jarig meisje en haar paard zijn over hindernis 8 een grote boomstam geklapt. Over het paard is nog niks bekend, maar het meisje ligt in coma.
In de kliniek. De artsen doen er alles aan Black te redden, hij hangt nu in een speciaal tuig en met zijn been in het gips. Alleen er is een probleem: hij wil niet eten, zolang hij dat niet doet vresen ze voor zijn leven.
Ondertussen in het ziekenhuis, is shanna , justine's beste vriendin bij justine gaan zitten. De dokters hebben gezegt dat ze gewoon tegen justine moest praten en gewoon alles vertellen wat er aan de hand is omdat het kan zijn dat ze haar alsnog hoort. Shanna komt binnen en loopt naar justine toe, 'meisie toch' zegt ze 'wat erg!'. "Ik weet niet hoe het met black gaat maar er word gezegt dat hij zijn been gebroken heeft'. Ik heb wel nieuws voor je "ik ben kampioen geworden, bij de pony's in het Z, wat vind je daarvan?'. Ow shanna vind het zo akelig om haar vriendin zo te zien liggen, niet wetend of ze haar wel hoort, het is zo raar zo Justine praat eens niet terug. Opeens staat pim daar in de deuropening en shanna vraagt waarom hij hier is. 'nou , ik moet jouw eigenlijk iets opbiechten , en Justine ook'. "nou" zegt shanna vertel!. 'Nou eigenlijk zit het zo.. ik vind haar al heel lang leuk, maar heb het nooit durven zeggen, en nu voel ik me heel erg schuldig dat ik het niet vertelt heb, mischien is dit wel het eind'. Shanna kijkt hem verbaast aan, 'Het eind?!' 'zo moet je niet denken!, maar nu je het zegt ze vind jouw al heel lang leuk.. maar heeft het ook nooit durven zeggen'. 'Ze dacht dat ze te min was, en keerde zich min of meer een beetje in zichzelf.. Het enige wat ze vertrouwde was black'. Pim schrok er een beetje van , en vroeg of hij even alleen mocht zijn met Justine. 'Wat is er toch met je gebeurt, had ik het maar eerder tegen je gezegt' een dikke traan rolde over zijn wang. 'Ik zal black voor je opzoeken en kijken hoe het gaat'!, en ik beloof je dat als je bijkomt ik het meteen zal zeggen! Hij gaf haar een kus op haar wang, en of hij het nou goed zag.. ze leek wel een klein glimlachje te hebben.