[TEK]Na 12 jaar weer begonnen! 1e x pastel: Slapende kitten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

[TEK]Na 12 jaar weer begonnen! 1e x pastel: Slapende kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 15:52

Hallo

ik ben een paar weken geleden weer begonnen met tekenen. Ik deed het vroeger (12 jaar geleden) regelmatig, alleen altijd gewoon in potlood, grafiet en kleur, heeeeel soms houtskool, maar al die technieken enzo wist ik toen niet en nu dus nog niet.

Ik heb een set grafierpotloden aangeschaft en een startersboxje van pastelkrijt en-potloden en met die laatste heb ik mijn eerste tekening gemaakt.

Ben er eerlijk gezegd helemaal niet tevreden over..... :n Poot valt veel te veel op, zie teveel lijnen, maar ik kreeg het niet mooi verdoezeld allemaal. Kleuren zijn ook niet goed, op wit en neusje roze na, maar ik heb helaas nog geen donkerbruin, grijs, rood en oranje, dus moest het doen met wat ik had.
Verder vind ik de schaduwen maken en kleurwisselingen erg lastig, nou ja, gewoon hartstikke moeilijk. :\
Verhoudingen zij ook niet je-van-het, zn rechteroor is heel raar trouwens...Zie ik nu pas :D Goed, kan nog wel ff doorgaan.
Wat ik wel gelukt vind? Zijn linkeroog en z'n neusje. Ja, daar ben ik wel tevreden over! :)

Ik kijk hier op Bokt naar heel veel tekeningen en probeer er uit op te maken hoe iemand iets tekent, maar kwartje is dus duidelijk nog niet gevallen :=

Is dus pastel, zwart papier, iets kleiner dan A4 formaat, heb er ongeveer 75min over gedaan, denk ik.

Afbeelding

Graag hoor ik een heeeeeeeeeleboel tips! :list: Dus KOM MAAR OP zou ik zeggen!!!!

groetjes, Janneke

Pebble

Re: [TEK]Na 12 jaar weer begonnen! 1e x pastel: Slapende kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:54

Voor de eerste keer na 12 jaar: prima hoor :)
Mijn tip: Probeer iets dekkender te kleuren, en wat je zelf al zei ook wat meer op de verhoudingen letten. (niet dat ik eht kan hoor ben net ook begonnen aan mijn eerste pastel..)

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:56

Best mooi na twaalf jaar!

Alleen de linkerpoot ziet er uit alsof hij een los deel is van het lichaam..
Misschien kan je de volgende keer ook een onder/achtergrond maken. :o
Laatst bijgewerkt door vanTroje op 15-03-10 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:56

Ik vind de ogen nog een beetje raar.. Heb je ze gewoon leeggelaten? Zwart is bijna nooit echt zwart, je kunt er altijd paars, of donkerblauw in verwerken.
Ook kunnen er nog wat meer laagjes op het geheel, en meer kleurtjes. Wees niet bang om te experimenteren met rood en oranje door de vacht heen!
Verder al een erg nette tekening hoor :)

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:59

VERAx schreef:
Ik vind de ogen nog een beetje raar.. Heb je ze gewoon leeggelaten? Zwart is bijna nooit echt zwart, je kunt er altijd paars, of donkerblauw in verwerken.
Ook kunnen er nog wat meer laagjes op het geheel, en meer kleurtjes. Wees niet bang om te experimenteren met rood en oranje door de vacht heen!

Ze zei in de openingspost dat ze oranje enz. niet had ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 16:02

VERAx schreef:

Nee, heb de oogjes zwart gekleurd, met heeeeel klein beetje bruin erdoor...

Hoe doe je die laagjes dan? Want dat heb ik geprobeerd, maar dat zag er niet uit (bijvoorbeeld die bruine vlek boven zn ogen, daar zit geel onder, maar komt dus echt niet uit!)

hier trouwens de foto:
Afbeelding

Pebble

Re: [TEK]Na 12 jaar weer begonnen! 1e x pastel: Slapende kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:05

Ach wat lief :)
Laagjes is trouwens volgens mij: dat je bijv. een basislaag hebt dat is nog licht gekleurd en je ziet dan nog het papier. Dan heb je een volgende laag en die wordt dan met de laag dekkender en gedetailleerder. :) Geloof ik dan..