ik ben een paar weken geleden weer begonnen met tekenen. Ik deed het vroeger (12 jaar geleden) regelmatig, alleen altijd gewoon in potlood, grafiet en kleur, heeeeel soms houtskool, maar al die technieken enzo wist ik toen niet en nu dus nog niet.
Ik heb een set grafierpotloden aangeschaft en een startersboxje van pastelkrijt en-potloden en met die laatste heb ik mijn eerste tekening gemaakt.
Ben er eerlijk gezegd helemaal niet tevreden over.....
Poot valt veel te veel op, zie teveel lijnen, maar ik kreeg het niet mooi verdoezeld allemaal. Kleuren zijn ook niet goed, op wit en neusje roze na, maar ik heb helaas nog geen donkerbruin, grijs, rood en oranje, dus moest het doen met wat ik had.Verder vind ik de schaduwen maken en kleurwisselingen erg lastig, nou ja, gewoon hartstikke moeilijk.

Verhoudingen zij ook niet je-van-het, zn rechteroor is heel raar trouwens...Zie ik nu pas
Goed, kan nog wel ff doorgaan.Wat ik wel gelukt vind? Zijn linkeroog en z'n neusje. Ja, daar ben ik wel tevreden over!

Ik kijk hier op Bokt naar heel veel tekeningen en probeer er uit op te maken hoe iemand iets tekent, maar kwartje is dus duidelijk nog niet gevallen

Is dus pastel, zwart papier, iets kleiner dan A4 formaat, heb er ongeveer 75min over gedaan, denk ik.

Graag hoor ik een heeeeeeeeeleboel tips!
Dus KOM MAAR OP zou ik zeggen!!!!groetjes, Janneke