[FOTO] Schleich - Fotoshoot veulentjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Schleich - Fotoshoot veulentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 10:23

Achja, had toch niks te doen dus wat doe je dan? Even een photosjoetje maken van je twee kleine Schleich paardjes... of nee: veulens! Het is een Clydesdale veulen en een (ik geloof, kan het mis hebben hoor) een lusitano (of zoiets...)

Even de kleuren aangepast want de beelden die uit mijn camera rollen lijken steeds bleker en bleker te worden... soms tijd voor een nieuwe camera?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SCHLEICH COLLECTION 2010

pinkie87

Re: [FOTO] Schleich - Fotoshoot veulentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:22

mmmm vind er niet echt iets speciaals aan.
zijn niet goed scherp. en de achtergrond vind ik beetje erg saai.
misschien had je er wat meer werk van moeten maken.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:41

ik ga mee met pinkie, sommige zijn verkeerd scherpgesteld, kleuren vind ik niet super, sorry ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 13:04

MerelxG_R schreef:
ik ga mee met pinkie, sommige zijn verkeerd scherpgesteld, kleuren vind ik niet super, sorry ;)

Sorry, maar dit was echt het beste wat ik eruit kon krijgen... maar ik zal de volgende keer(?) wel een anders soort achtergrond gebruiken. Mijn camera wil soms eigenwijs doen! Hebben jullie soms tips hoe het beter kan? (Trouwens, die paardjes waren zo klein, had de Macro stand gebruikt)

En het is de eerste keer dat ik van schleichjes foto's had gemaakt..

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:09

Ik zou gewoon een beetje met de standen van je camera spelen, en kijken wat het beste wordt, en daarna nog wat na berwerking :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 06:48

je kan het best gewoon de m stand gebruiken dan kan je het zelf bepalen. bij macro staat gewoon vast dat je veel sherpte diepte hebt.
en je camera doet niet eigenwijs want net als bij comp. is een camera hartstikke dom

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:23

Ik mis inderdaad wat scherpte, maar wat ik vooral jammer vind is dat de achtergrond telkens zo donker is. Ik neem aan dat die wit was? Probeer dan de foto wat lichter te maken, en eventueel je witbalans aan te passen :) Wel vind ik het leuk hoe je met je composities speelt. Gewoon nog een keertje doen, ben benieuwd naar het resultaat dan :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 22:23

imd schreef:
Ik mis inderdaad wat scherpte, maar wat ik vooral jammer vind is dat de achtergrond telkens zo donker is. Ik neem aan dat die wit was? Probeer dan de foto wat lichter te maken, en eventueel je witbalans aan te passen :) Wel vind ik het leuk hoe je met je composities speelt. Gewoon nog een keertje doen, ben benieuwd naar het resultaat dan :)

Ja, het was een witte achtergrond (van een schuifkast!) Ik heb het er nog eentje op kunnen wagen, nu met een BLAUWE achtergrond van mijn poetsdoos. Tja, het ziet er wat derrie uit, maar het was het beste wat ik op dat moment kon bedenken...

Afbeelding

Afbeelding

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:28

Die tweede vind ik al een stuk beter, maar ik zou de vlekken even wegwerken ;)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:12

een tip ban mijn pak een statief en dan kun je fotos maken zonder flits dan beginnen ze niet zo te klimmen door de vernis laag die over de paardjes zit :) en dan heb je denk ik ook niet van die harde schaduwen

ow en een zwarte achter grond is ook altijd leuk