Citaat:Het vorige basisschool leventje is nu niks meer, nu je in de brugklas zit. Sjouwen met zware boeken, veel huiswerk en weinig tijd meer. Shannon deed eigenlijk niks met haar uiterlijk maar ze zorgde wel dat ze er een beetje uitzag, niks geen make-up ofzo, gewoon haar haren leuk enzo. Ze weet niet wat ze fout deed, maar toch werd ze door een paar kinderen gepest. Ze had zeker nog wel 2 heel goede vriendinnen maar ze voelde zich niet echt thuis op de school. Stefanie en Anissa heette haar vriendinnen. Ze gingen elke middag wel wat doen, en wat het leukste was: Ze hielden alle 3 van paarden. Tot die ene vreselijke dag. Shannon, Anissa en Stefanie wisten allemaal van niks, toen ze naar drie uur les pauze hadden kwam de halve klas om hun heen staan. Hardhandig duwde ze Stefanie en Anissa aan de kant en Gijs en Luka begonnen Shannon te trappen enzo, de rest van de klas moedigde ze aan. Stefanie en Anissa doken er tussen om haar vriendin te helpen,maar het had geen zin. Tot de conciërge er tussen kwam. Meneer Hoek nam Luka en Gijs mee, en mevrouw Gier nam Shannon, Stefanie en Anissa mee, Stefanie was de enigste met geluk, zij had niks, Anissa alleen een bloedneus maar Shannon was er veel erger aan toe. Ze was helemaal wit, met een blauw oog en ook een bloedneus. In de kamer ernaast hoorden ze meneer Hoek schreeuwen tegen Luka en Gijs. Gelukkig maakte mevrouw Gier wel grapjes. Verder ging alles goed en Shannon, Anissa en Stefanie mochten naar huis, ze hadden alleen nog maar tekenen en gym. Ze fietste samen terug naar Shannons huis, want haar ouders waren toch ik werken. Ze kletste wat enzo, maar Stefanie en Anissa vonden Shannon verdacht stil. Toen Stefanie en Anissa naar huis fietste hadden ze geen idee dat Shannon tot 10 uur vanavond alleen was en tegen haar ouders had gezegd dat ze bij Anissa zou eten. Shannon worstelde met veel problemen die niemand wist. Toen haar ouders thuis kwamen vertelde ze alles wat op school was gebeurt. Van hun mocht ze twee dagen thuis blijven. Daar was Shannon best blij mee, want ze zag er erg tegen op om weer naar school te gaan. Toen ze na twee dagen weer naar school ging, was het opvallend dat Gijs en Luka niet in de klas zaten. Ze hoorde van Anissa dat ze een week geschorst waren. Toen ze in de pauze met elkaar aan tafel zaten vond Shannon dat Stefanie en Anissa veel naar haar keken. Wat ze niet wist was dat ze gisteren hadden besproken dat Shannon verdacht weinig at, en met Biologie altijd alles over calorieën enzo wist. Shannon heeft anorexia. Stefanie en Anissa keken het een weekje aan. Toen het meivakantie was, vroegen ze of ze met zijn allen konden logeren bij Anissa, dan zouden ze de eerste dag naar hun pony´s gaan, de tweede dag naar een pretpark en de laatste dag zouden ze bij een manege een dagtocht maken. Anissa´s ouders vonden het goed. Eigenlijk hadden Stefanie en Anissa dit bedacht om te kijken wat Shannon at. Toen ze bij Anissa thuis waren dronken ze eerst wat, Anissa´s moeder vroeg wat ze wilden drinken. Anissa en Stefanie namen allebei cola. Shannon enkel een glas water. Daarna fietste ze naar hun pony´s. Het was mooi weer dus ze wilden buiten gaan rijden. Hun pony´s waren familie van elkaar, wat ze eerst zelf niet wisten. Ze hadden wel allemaal totaal andere kleuren. Stefanie´s Pronto was een valkkleurige grote pony, met een rustig karakter. Anissa´s zweetvos Nico was een leuke, soms felle, D-pony. De pony van Shannon, Dalton was een best kleine, gespikkelde pony. Lang zou ze er niet meer op kunnen rijden want dan werd ze er echt te groot voor. Toen ze een kwartiertje onderweg waren gingen ze draven tot het grote zandpad. Ze wilden een wedstrijdje doen en gingen naast elkaar staan. Dalton won met zijn korte beentjes toch de wedstrijd. Toen ze bij de zandkuil waren gingen ze crossen.
Toen ze terug op de manege waren bleven ze nog even hangen, en na een kwartiertje gingen ze terug. Toen ze thuis waren was het half 6, en ze zouden met zijn allen patat gaan eten bij de cafetaria. Stefanie en Anissa schrokken best van wat Shannon bestelde, enkel een kroket. Toen ze Anissa en Stefanie verbaasd zag kijken werd ze rood, ik heb niet zo´n honger zei ze snel. Toen ze het alle drie op hadden, liep Shannon naar de wc. Stefanie liep achter haar aan, en luisterde stiekem af, om te horen of Shannon haar eten uitkotste, en tot haar schrik deed ze dat ook. Snel liep ze terug naar Anissa, dit kon niet langer zo. Toen ze ´s avonds in bed lagen, vroeg Stefanie aan Shannon voorzichtig, of ze wel eens van anorexia had gehoord. Jaa tuurlijk! Wij zaten te twijfelen… zei Anissa voorzichtig, of jij dat hebt…. Shannon werd rood: nee tuurlijk niet! Oke, sorry dat we het vroegen. Maar voor Anissa en Stefanie betekende dit al genoeg. Shannon liep naar de wc. Anissa en Stefanie spraken af dat ze vannacht in Shannon haar dagboek zouden lezen, het is misschien geheim maar dit kon tpch niet langer zo??
Toen ze besloten te slapen bleven Anissa en Stefanie wakker en wachtte tot ze zeker wisten dat Shannon sliep. Toen pakte ze het goudkleurige boek uit haar tas. Ze pakte een klein lichtje en sloegen het boek open.
Lief dagboek. Ik ben veel te dik, dat vind iedereen.
ik voel me zwak, Ik moet minder eten. Met mijn 1.68 meter weeg ik 50 kilo. Dat moet minder kunnen. Ik ga vanaf nu ook bijhouden in dit boek wat ik allemaal eet.
Anissa en Stefanie schrokken, ze wisten het al maar toch. Ze troffen allemaal van dit soort dingen aan en lazen het deel van deze week. Allemaal dingen over afvallen enzo. Tot ze op de dag van vandaag kwamen.
Lief dagboek. Ik vind mezelf nog steeds te dik.
Anissa en Stefanie vroegen vandaag of ik misschien anorexia had. ik heb nee gezegd.
Eigenlijk is het wel zo. Ik weeg nu 35 kilo, mijn streefgewicht is 28. Ik ben echt te dik. Ik moet echt nog minder eten. Steeds als er een kilo af is voel ik me sterker, ik kan het!
Stefanie en Anissa schrokken. Shannon woog maar 35 kilo. Dit is echt niet goed. Morgen het pretpark, en dan nog die dagtocht. Het zag er allemaal minder vrolijk uit. Over de wangen van Anissa liepen tranen. Waarom nu hun vriendin?!
Toen ze de dag erna naar het pretpark gingen hadden ze heel veel lol, maar als je er echt op let zie je hoe dun Shannon nou is. Te dun, veel te dun. Een leuke dag was het wel, ze waren overal in geweest, en toen ze werden opgehaald door Anissa’s moeder waren ze ook wel moe. Vooral Shannon. Ze zag er niet goed uit. Heel bleek. Toen ze thuis waren gingen ze eten, en Shannon ging die avond gewoonlijk weer naar de wc, Anissa en Stefanie wisten wel waar ze mee bezig was.
De volgende dag was Shannon heel vrolijk, ze mocht weer veel bewegen. Toen ze op de westernpaarden zaten, reden ze in een lekker tempo weg, Anissa op de vos Snippie, Stefanie op de zwarte Leon en Shannon op de schimmel Cos. Na een tijdje gingen ze ovr in draf, ze zaten wat stuntelig op het paard, het was ook de eerste keer dat ze western reden. Toen ze een galopje inzette ging alles nog goed, tot Cos ervandoor ging. Shannon zat scheeft in het zadel maar wist nog terug te klimmen. Snippie en Leon stormde er natuurlijk ook achter aan. Cos ging het hardste van allemaal en was niet te stoppen. Tot vlak voor Shannon´s neus een hoog hek opdook. Ze kon niet remmen, ze kon niks, tot haar wanhoop riep ze maar: Springen Cos! Hij sprong en ze stonden veilig aan de andere kant van het hek, Cos met een trillende Shannon op zijn rug. Toen zag Shannon pas hoe hoog het hek was. Het hek kwam bij Cos bijna tot zijn rug. Anissa en Shannon kwamen aandraven, die hadden hun paarden stilgezet toen die er ook vandoor gingen. Hoe kom je daar zo snel, riep Stefanie verbaasd. Tjaa…. Cos sprong…. Wow! Riep Anissa verbaasd. Snel reed Shannon via een bruggetje over de sloot terug naar de weg. Ze reden nog twee uurtjes en keerde toen terug naar de stal. Ze mochten zelf afzadelen, Cos stond in een andere stal, Snippie en Leon in dezelfde, dus Shannon moest alleen afzadelen, dat vond ze niet erg. Nu was het drie uur, en om half vijf zouden ze allemaal naar hun eigen huis gaan, maar eerst gingen Shannon en Stefanie nog naar Anissa om de spullen op te halen enzo. Toen ze naar huis gingen volgde Stefanie Shannon stiekem, om te kijken of ze wel echt naar huis ging, maar Shannon bleef rondjes fietsen, en ging niet naar huis… tenslotte zou ze thuis eten…..
wat vinden jullie ervan?? commentaar mag, maar hou het netjes, ik ben nog maar 12

! 
wacht mt smart op het 4e deel!!