[TEK] koeien, tips gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

koetje10

[TEK] koeien, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 16:30

:wave:
Ik ben in een opwelling eens wat anders gaan tekenen dan paarden, om te kijken wat ik daar van kan maken! Dit is het resultaat, en ik zou graag tips willen! Aan beide tekeningen heb ik ongeveer 3 uurtjes gewerkt, vandaar dat ze niet fantastisch gedetailleerd zijn.

Was eerst een schets, wou 'm uitwerken met acrylverf, maar toen vond ik mijn verloren grafietpotlood weer ;) A4 formaat. De koe is beter gelukt dan het kalf, naar mijn idee.
Afbeelding

met kleurpotlood, ook op A4. veel details heb ik er niet in verwerkt, moest eigenlijk met school bezig, maar had geen zin := heb het idee dat het hoofd een beetje te breed is.
Afbeelding

alvast bedankt!

Pebble

Re: [TEK] koeien, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:07

Haha ik vind ze leuk geworden :)
Misschien dat je bij de eerste tekening wat minder zou kunnen vegen? En het oor van de koe lijkt een beetje laag te zitten ;)
Maar verder leuk gedaan hoor :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:09

ik vind persoonlijk juist het kalf beter gelukt
de koe lijkt een beetje op een paard zo...

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:10

bij de eerste heb je nog niet echt de vachtstuctuur weergegeven. Misschien kan je dat nog verbeteren? :)

Kleurpotlood vind ik minder, ook een beetje slordig.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:48

Ik mis vooral de grote glanzende ogen die koeien gezichten zo mooi maken. :)

De kleurenschets spreek me het meeste aan omdat deze wat 'nochalanter' getekend is denk ik.

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:14

erg leuk gedaan :)
ik denk dat je gewoon veel moet gaan tekenen en oefenen , dan lukt het vanzelf wel beter( denk ik :P )

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:14

Mooi gedaan, ik doe het je niet na.
Maar ik vind het kalf ook veel beter dan de koe. De koe heeft volledig het hoofd van een quarter, ik heb nog nooit een koe gezien met zulke kaak, ook het stuk richting neus doet me aan een paardenhoofd denken.
Bij je schets, is het ene oor veel groter als het andere, ik ga wel mee in je eigen uitleg dat het hoofd persies een beetje te breed is.
Ik vind persoonlijk de eerste tekening mooier als de 2de, maar ik hou van details, misschien dat het daaraan ligt.
Bestaat een koe eigenlijk wel met hoorns, is het dan geen stier :o..... viel me net te binnen.

Maar euh, ik vind dat je prachtig tekent en ik hoop dat je iets hebt aan mijn 'tips', hoewel ik zelf als behalve een goede kunstenaar ben :+

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:49

allemaal bedankt voor de reacties! Vind het altijd wel grappig om te zien hoe verschillende mensen van verschillende dingen/stijlen houden.
Bij nader inzien lijkt de eerste koe idd een beetje te veel op een paard... tja, als je nooit wat anders tekent ;) Helaas ontbreekt mij de tijd om niks anders te doen dan oefenen, maar ga zeker nog een poging wagen. Ben nu weer met een paard bezig, dus die koeien, die laten nog even op zich wachten :P

o, en Kirr... Koeien met hoorns bestaan gewoon hoor ;) tis alleen de gewoonte om bij kalfjes de hoornpitten weg te branden, om op latere leeftijd verwondingen te voorkomen in de stal/wei. Zo af en toe zie je nog een koe met hoorns, en ik vind het eigenlijk wel zo mooi ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:51

hee!!
deze stonden in een oude landleven!! _O-
die onderste heb ik op een doek staan! wat toevallig :D
die eerste is echt mooi, contrast is goed maar die 2e
is nog wat krasserig, dus wanneer je weer met kleur gaat intekenen
wat nauwkeuriger doen :j

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:57

koetje10 schreef:
o, en Kirr... Koeien met hoorns bestaan gewoon hoor ;) tis alleen de gewoonte om bij kalfjes de hoornpitten weg te branden, om op latere leeftijd verwondingen te voorkomen in de stal/wei. Zo af en toe zie je nog een koe met hoorns, en ik vind het eigenlijk wel zo mooi ;)

Weer wat bijgeleerd :D. Ik vind het idd ook wel op de tekening passen.

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 17:17

_Bitje_ schreef:
hee!!
deze stonden in een oude landleven!! _O-
die onderste heb ik op een doek staan! wat toevallig :D

Klopt ja! toen ik door UK aan het scrollen was, kwam ik die van jou ook tegen, was ik ook wel van onder de indruk moet ik zeggen! ;) maar dat ben ik meestal van jou werken... (wie niet?? ;))