dit zijn een paar foto's die ik gemaakt heb:
1.
2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

Wat vinden jullie ervan?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Goof schreef:Probeer je onderwerp wat meer vanuit andere hoeken op de foto te zetten, ze zijn nu overal heel centraal, wat de foto's wat saai maakt.
Ook vind ik bij alle foto's de kleuren flets of overbelicht. De kleuren spatten nergens van het scherm.
rii1993 schreef:Goof schreef:Probeer je onderwerp wat meer vanuit andere hoeken op de foto te zetten, ze zijn nu overal heel centraal, wat de foto's wat saai maakt.
Ook vind ik bij alle foto's de kleuren flets of overbelicht. De kleuren spatten nergens van het scherm.
Okee.. en met 'vanuit een andere hoek fotograferen', bedoel je dan wat meer van onder/boven etc.?
en hoe laat je de kleuren er mooi uitspringen?
ik krijg nou niet echt gevoel dat naar boven komt als ik de foto´s bekijk 
wake_up schreef:Bedenk goed als je gaat fotograferen, wát belangrijk is in de foto, en wat stoort. Foto 1 en 2 zijn bijvoorbeeld helemaal scherp, waardoor de achtergrond stoort. Bij een groter diafragma krijg je een vagere achtergrond waardoor het onderwerp in de foto zelf veel meer opvalt.
Foto 3 is jammer dat de stenen + het slakkenhuisje wel scherp zijn,
maar het hoofd van de slak niet. Foto 5, 6 en 7 zijn allemaal 'te gewoontjes'. Bedenk daar goed wát je wilt vastleggen en wat storend is.
Bij foto 5 zijn bijvoorbeeld heel veel dingen aan de zijkant storend op de foto. Foto 6 kijk je naar een groen bos met een stukje
verderop een boomstam. Bij zo'n foto zou ik bijv. de boomstam als onderwerp nemen en daar meer mee spelen.
Foto 8 is mooi, maar had misschien nog nét iets scherper gemogen, en de foto is nét iets te 'braaf' vind ik.
Foto 9 is daarintegen wel weer mooi duidelijk waar het om gaat,
volgende keer alleen het vogeltje minder centraal.
Een hele hoop gezeur misschien, maar ik hoop dat je er wat aan hebt
daar heb ik zeker wat aan!