[FOTO] Van alles en nog wat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rii1993

[FOTO] Van alles en nog wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 20:57

Heey,
dit zijn een paar foto's die ik gemaakt heb:

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

Wat vinden jullie ervan? :D

Goof

Re: [FOTO] Van alles en nog wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:00

Probeer je onderwerp wat meer vanuit andere hoeken op de foto te zetten, ze zijn nu overal heel centraal, wat de foto's wat saai maakt.
Ook vind ik bij alle foto's de kleuren flets of overbelicht. De kleuren spatten nergens van het scherm.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:00

vind foto 10 erg mooi, jammer dat die ene tak scherp is en de rest van de achtergrond niet. ook vind ik 8 een mooi plaatjes, mooie kleuren

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:03

Foto 6 en 10 zijn wel apart. De rest is niet echt bijzonder. Zoals Goof ook al zei, een beetje teveel vanuit een zelfde positie gemaakt.

rii1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 21:08

Goof schreef:
Probeer je onderwerp wat meer vanuit andere hoeken op de foto te zetten, ze zijn nu overal heel centraal, wat de foto's wat saai maakt.
Ook vind ik bij alle foto's de kleuren flets of overbelicht. De kleuren spatten nergens van het scherm.

Okee.. en met 'vanuit een andere hoek fotograferen', bedoel je dan wat meer van onder/boven etc.?
en hoe laat je de kleuren er mooi uitspringen?

rii1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 12:14

rii1993 schreef:
Goof schreef:

Okee.. en met 'vanuit een andere hoek fotograferen', bedoel je dan wat meer van onder/boven etc.?
en hoe laat je de kleuren er mooi uitspringen?

iemand?? :o

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:26

Alle foto's zijn heel standaard, en erg flets. Zoals de andere zeggen probeer veel meer met de composities. (en nabewerken)
Vind 10 wel gaaf, maar dan wel wat dingen weggewerkt.
http://img85.imageshack.us/img85/310/adelaar.jpg

Bomen zou ik trouwens wel even stuk aanpassen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:47

ga mee met Ulaney :j ik krijg nou niet echt gevoel dat naar boven komt als ik de foto´s bekijk

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:34

Bedenk goed als je gaat fotograferen, wát belangrijk is in de foto, en wat stoort. Foto 1 en 2 zijn bijvoorbeeld helemaal scherp, waardoor de achtergrond stoort. Bij een groter diafragma krijg je een vagere achtergrond waardoor het onderwerp in de foto zelf veel meer opvalt. :)
Foto 3 is jammer dat de stenen + het slakkenhuisje wel scherp zijn,
maar het hoofd van de slak niet. Foto 5, 6 en 7 zijn allemaal 'te gewoontjes'. Bedenk daar goed wát je wilt vastleggen en wat storend is.
Bij foto 5 zijn bijvoorbeeld heel veel dingen aan de zijkant storend op de foto. Foto 6 kijk je naar een groen bos met een stukje
verderop een boomstam. Bij zo'n foto zou ik bijv. de boomstam als onderwerp nemen en daar meer mee spelen.
Foto 8 is mooi, maar had misschien nog nét iets scherper gemogen, en de foto is nét iets te 'braaf' vind ik.
Foto 9 is daarintegen wel weer mooi duidelijk waar het om gaat,
volgende keer alleen het vogeltje minder centraal.
Een hele hoop gezeur misschien, maar ik hoop dat je er wat aan hebt :D

_Quickje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:01

Foto 6 en 7 vind ik prachtig!!!

rii1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 19:20

wake_up schreef:
Bedenk goed als je gaat fotograferen, wát belangrijk is in de foto, en wat stoort. Foto 1 en 2 zijn bijvoorbeeld helemaal scherp, waardoor de achtergrond stoort. Bij een groter diafragma krijg je een vagere achtergrond waardoor het onderwerp in de foto zelf veel meer opvalt. :)
Foto 3 is jammer dat de stenen + het slakkenhuisje wel scherp zijn,
maar het hoofd van de slak niet. Foto 5, 6 en 7 zijn allemaal 'te gewoontjes'. Bedenk daar goed wát je wilt vastleggen en wat storend is.
Bij foto 5 zijn bijvoorbeeld heel veel dingen aan de zijkant storend op de foto. Foto 6 kijk je naar een groen bos met een stukje
verderop een boomstam. Bij zo'n foto zou ik bijv. de boomstam als onderwerp nemen en daar meer mee spelen.
Foto 8 is mooi, maar had misschien nog nét iets scherper gemogen, en de foto is nét iets te 'braaf' vind ik.
Foto 9 is daarintegen wel weer mooi duidelijk waar het om gaat,
volgende keer alleen het vogeltje minder centraal.
Een hele hoop gezeur misschien, maar ik hoop dat je er wat aan hebt :D

Tanks :) daar heb ik zeker wat aan!
ik fotografeer nu met een Kodak Easyshare Z8612 IS. Is deze camera goed genoeg om echt goede foto's mee te maken. Een spiegelreflex vind ik voor een beginner als ik iets te duur ;)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:23

De kwaliteit van je toestel is zeker niet geheel onbelangrijk, maar als je (nog) geen oog hebt voor fotografie, kun je de duurste camera met lens hebben maar komt er nog geen fijn plaatje uitrollen.
Ook bij meeste simpeler camera's kun je bijvoorbeel diafragma / sluitertijd aanpassen. Als je je eerst verdiept in deze 2 onderdelen en dit lekker kunt toepassen, kun je al veel meer met foto's maken.
Daarnaast ga ik mee met Wake Up, dat je ook moet bedenken wát je wilt fotograferen en hoe dit het beste kan (wil ik het links in beeld, rechts, boven, onder, midden, van onder, van boven, op ooghoogte, bewogen, e.d) Dit kun je allemaal met een vrij simpele camera oefenen.
Dus ik zou zeggen: experimenteer eerst lekker met je huidige toestel, blijf veel vragen stellen en foto's plaatsen, wie weet groei je lekker naar een spiegelreflex toe!
Succes!