Laat ik beginnen met Jij en ik, een WIP topic daarvan vind je hier, en daar staat ook een lijst met voorgaande topics. Mijn website, met ook alle kleisels tot nu toe, vind je hier
Jij en ik.
In een fotoboek van mijn moeder kwam ik een mooie foto tegen van de kleuren van een koningspinguin. Dat wilde ik ook eens verven! Maar verven zit mij niet in mijn bloed, dus dan kan ik maar beter een kleisel ervan maken, om die vervolgens te gaan verven. Na wat zoeken op internet is dit is de referentie foto geworden.

Pablo.
Bij 't Verfhuis, waar ik altijd mijn klei en andere zooi haal, kwam ik een takje tegen. Een takje, normaal gebruikt om op een schilderij te plakken oid. Maar ik zag hier iets anders in. Ik wilde een beestje kleien dat een hapje nam uit het takje. Na enige tijd in de doos met takjes te hebben geroerd, kwam ik eindelijk het takje tegen waar ik iets mee kon. Ook ben ik vervolgens naar de kralenwinkel gegaan om wat nieuwe oogjes uit te zoeken, en Pablo werd het zicht gegeven, als eerste met de nieuwe kraaltjes.

Turf.
Omdat ik dus nieuwe oogjes had gekocht, wilde ik ook mijn roze fluoriserende oogjes gebruiken. En daar moest een monstertje voor gemaakt worden. En zodoende kwam Turf tot leven. Turf moet nog geverfd worden, maar staat eerst te drogen. Als hij klaar is, krijgt hij, samen met nog wat nieuwe kleisels, ook een topic.

Rocky.
Rocky is volledig in opdracht gemaakt. Ik kreeg referentiefoto's, en vanuit die foto's ging ik aan de slag. Ik heb mijn eigen hand wel nog op het werkje gelegd, dat zal je denk ik altijd hebben. Rocky was een fretje van Tammie op bokt. Een allerschattigst fretje om te zien op de foto's. Het was ontzettend leuk om aan Rocky te werken.