[TUT] Van lange broek naar vrolijke kniebroek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TUT] Van lange broek naar vrolijke kniebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:36

Ik naai een deel van mijn eigen kleding, en vind het ook leuk om gekochte kleding aan te passen of te versieren. Vaak krijg ik het commentaar dat het zo moeilijk is, hoewel dat eigenlijk heel erg meevalt. Daarom hier een project dat iedereen kan!

Stap 1: Men neme een wat saaie broek die je nooit draagt. In mijn geval had de broek net te korte pijpen.
Afbeelding

Stap 2: Kies een leuk contrasterend stofje uit. Ik koos deze kersjesstof, lekker vrolijk :)
Afbeelding

Stap 3: Sloop de zijnaad uit je broek, en knip ook de tailleband door. Knip evt de onderkant van je broek af, als je liever een korte broek wil.

Stap 4: Knip een strook uit je contrasterende stof, iets langer dan de zijnaad van je broek. Sla de bovenkant om, nog een keer om, en naai hem vast. Dit komt in de tailleband, zo heb je geen rafels bovenaan je broek.

Stap 5: Stik de contrasterende stof aan je broek, waar je de zijnaad er uit hebt gesloopt.

Stap 6: Werk de broek verder af. Sla de onderkant van de pijpen dubbel, nog een keer dubbel, en naai ze vast. Of sla ze een keer dubbel en naai ze vast, maar niet helemaal rondom. Gebruik het stukje dat je niet hebt vastgenaaid om een elastiekje door het tunneltje te halen. Maak naai daarna het stukje dicht wat je net open hebt gelaten, zodat het elastiek helemaal in het tunneltje verdwijnt.

Stap 7: Gebruik eventueel nog een stukje van de stof om een vierkantje of ander dingetje op de broekspijp te maken.

Stap 8: Geniet van je leuke nieuwe broek!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 07-03-10 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast.

Inney

Re: [ART][WIP] Van lange broek naar vrolijke kniebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:08

Wauw, die is echt heel leuk geworden! Maar je hebt er wel een naaimachine voor nodig toch?
(Laat de onze nou net het leven hebben gelaten.. )

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:17

geweldig doet me direct aan zo'n kinder teken filmpje deken strawberry short cake (?) zo vrolijk en fruitig erg leuk.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:24

Die is wel erg leuk geworden ! Maar hoe heb je dat dan vanboven gedaan waardat het kersjesstof eindigd ?

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:13

vagolijntje schreef:
geweldig doet me direct aan zo'n kinder teken filmpje deken strawberry short cake (?) zo vrolijk en fruitig erg leuk.

Inderdaad mij ook! :P

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:14

Gaaf zeg! Handig als je broek te kort wordt. Ik vind 'm leuk :D

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:59

Leuk! Heb je ook nog een foto van als je hem aan hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:27

@Inney: Een naaimachine is wel verreweg het handigst ja, het kan ook met de hand, maar dat duurt best een stuk langer.
Overigens kan je bij de naaimachinewinkel bij mij in de buurt voor 40 euro de hele machine laten nakijken en oplappen, misschien zit er ook zo iets bij jou in de buurt
@Vagolijntje: Grappig, ik heb nog nooit van die serie gehoord :+
@Leen_: Ik heb de kersjesstof tot en met de broekband er tussen genaaid, zodat er een klein stukje boven de broekband uitsteekt. Dat stukje heb ik omgeslagen, nog een keer omgeslagen, en aan de binnenkant vastgezet :)
@FemkeRoosje: Helaas, batterijen van de camera zijn leeg :7

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:38

Supervrolijk! :D Leuk voor in de zomer! :j

Alleen moet je titel niet [ART][TUT] Van lange br.... zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:05

Saar___ schreef:
Supervrolijk! :D Leuk voor in de zomer! :j

Alleen moet je titel niet [ART][TUT] Van lange br.... zijn?

Dankjewel :)
Dat zou inderdaad ook kunnen, ik Tem wel even om te vragen :)