Hoe vaak/lang zijn jullie creatief bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SarahLynn

Hoe vaak/lang zijn jullie creatief bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 16:45

Dag kunstzinnige bokkers :)

Ik heb heel vaak dat ik wel zin heb in tekenen, maar dat ik dan denk: "Aah, ik heb maar een half uurtje, laat ik het maar niet doen."

Hebben jullie dit ook, of pik je elke 10 minuten mee? Hoe lang zijn jullie bezig?

sammyvriend

Re: Hoe vaak/lang zijn jullie creatief bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:49

Ik pik elke 3 seconde mee _O- Als ik langs de tafel loop (tekening ligt daar gewoon) en er stoort me iets werk ik dat bij met een krijtje en ga ik door waarmee ik bezig was :') Langer dan 10 seconde duurt dat vaak niet.
Een half uur vind ik redelijk lang, kun je al best veel doen :j
Ik heb ook overal een schetsboek mee naartoe, dan kan ik ook elke keer als ik moet wachten tekenen. Echt leuk ;)

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:54

Ik heb mijn ezel met tekening gewoon in de huiskamer staan en telkens als ik ff zin heb dan ga ik er eventjes achter zitten.
Maar kan er ook uren achter zitten zeker als ik er net mee begin.
Zoals nu ben ik eigenlijk zo goed als tevreden met het resultaat en ben dan soms eventjes bezig met de puntjes op de i.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 16:55

Ik moet het van mijn moeder altijd helemaal opruimen. Dus moet ik eerst de spullen weer overal vandaan halen, krant eronder enz.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:49

Saar: Dat is wel lastig. Dat heb ik ook.
Maar ook ik heb een dummie die ik overal mee naartoe neem. Helaas gebruik ik hem nig vaak genoeg. Maar het is zeker handig .
En ook handig voor als je alles meteen weer op moet ruimen. Dan hoef je alleen maar je boekje mee te nemen :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:18

Ik heb een eigen werktafel en kast om alles in op te bergen dus dat scheelt. Soms ben ik opeens de hele week iedere dag weer aan het knutselen en dan doe ik weer een paar weken niks. Heel afwisselend dus. :)

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 15:57

LeonieL; Dummie? Ik vole me nu zelf een dummie. :') *gaat googlen*

edit; gewoon een soort schetsboekje dus. Maar dan kan ik niet echt met mijn tekeningen verder, want die maak ik toch echt niet in zo'n dummie, maar op een los blaadje :) (als hij af is in een map :) )

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:09

Als ik maar een half uur kan tekenen doe ik dat niet. Maar verder teken ik wel altijd zodra ik vrije tijd heb. Wil ook niet dat opdrachten te lang duren voor ze af zijn.
Ik kan zo 8 uren achter elkaar door tekenen :=

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 16:11

:oo Loop je dan niet eventjes vast?
Ik heb vaak dat ik een uurtje aan het tekenen ben, en dat ik dan mijn tekening langzaam meer verpest dan dat het er mooier op wordt. :')

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:17

Nee, het gaat juist goed als ik er wat langer aan bezig ben. In het begin maak ik de meeste fouten. Daarna ga ik dingen juist beter zien. Dus hoe langer ik er aan werk hoe beter het gaat.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:06

Ik denk heel vaak nou ga ik tekenen, of iets doen
maar dan zie ik weer iets leuks op bokt staan en dan ben ik een uur later nog niet aan het tekenen :')
Verder kan ik wel uren bezig zijn als ik eenmaal begin
maar ik teken op de achtertafel dus loop er altijd langs
Iedere keer als ik er langs kom steeds streepje meer :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:13

Telt kleding naaien/versieren ook als creatief bezig zijn?
Ik maak er meestal echt tijd voor, en ben dan ook zomaar anderhalf of twee uur bezig :j Tussendoor even snel iets doen is niet handig, omdat ik aan de keukentafel werk en alles op moet ruimen tussendoor.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:42

Saar___ schreef:
Ik moet het van mijn moeder altijd helemaal opruimen. Dus moet ik eerst de spullen weer overal vandaan halen, krant eronder enz.

Dat heb ik ook :j Ik zit meestal te repainten aan de keukentafel, en dan liggen er ook allemaal kranten, bakjes water, kwasten, folie, keukenrol etc.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:59

Saar___ schreef:
LeonieL; Dummie? Ik vole me nu zelf een dummie. :') *gaat googlen*

edit; gewoon een soort schetsboekje dus. Maar dan kan ik niet echt met mijn tekeningen verder, want die maak ik toch echt niet in zo'n dummie, maar op een los blaadje :) (als hij af is in een map :) )

Nee, dat snap ik wel. Maar ALS je wilt tekenen, maar je wilt niet alles overhoop trekken werkt zo'n boekje super! Schetsen is ook heel leerzaam! En ik neem niet aan dat je altijd met móóie tekeningen bezig bent (ik niet iig. ) :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:23

babe schreef:
Ik kan zo 8 uren achter elkaar door tekenen :=

:= ik ken dat. Maar aangezien ik de laatste tijd "alleen maar" digitaal teken, kan ik het mooi combineren met allerlei ander werk op de computer...
En op zo'n moment dat je "maar een halfuurtje" hebt, kun je inderdaad gaan schetsen, ik maak ook vaak
een heleboel simpele opzetjes van digitaal werk, en als ik dan veel tijd heb, kies ik er een en kan meteen aan de slag :Y)
(daarvan gaan er ook wel veel de prullebak weer in, maar je leert er altijd van!)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:59

voor een half uurtje ga ik meestal niet schilderen tenzij het schilderij bijna af is en het nog maar een paar laatste streken nodig heeft.
voor een nieuw doek wil ik echt de tijd hebben en ga daar dan ook 3 of 4 soms 5 uur mee door.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:01

Ik stel het aaaltijd uit, zodat het er nooit van komt. := Moet mezelf er echt toe aan zetten, en als ik er dan eenmaal mee begin ben ik niet meer te stoppen. :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:34

Ik gebruik ook elk vrij minuutje dat ik heb :D . In 5 minuten kan ik al wat veranderingen maken of verder komen, dus elke minuut die ik wil steek ik erin :) .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:35

Volgens mij teken ik gewoon non-stop. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:13

Ik teken de laatste tijd heel veel. Vooral op een vrije dag. Laatst begon ik bijvoorbeeld om 8.00 uur 's morgens en stopte ik 's avons om 23.00 uur. :=

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 17:25

Natuurlijk telt kleding maken ook mee! Alles wat op UK thuishoort :)

LeonieL; Nah. Of ik schets gewoon wat in een schoolschrift (maar daar wil ik niet een apart boekje voor aanschaffen, dat vind ik wat overdreven voor die paar krabbels die ik dan maak), of ik ben inderdaad bezig met "mooie" tekeningen :j

Wow, Wuis! :oo
Dat hou ik dus niet vol, haha. Dan krijg ik na een tijdje denk ik echt kramp, of word ik gek van mijn zwarte vingers ofzo. :')

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:27

Ik moet echt zin hebben om te tekenen, en vaak heb ik dat dan wel maar de tijd niet :=
Heb echt onwijs leuke spullen om mee te werken, wellicht moet ik maar eens tijd gaan MAKEN :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:28

Het is wel irritant dat ik bij de keukentafel moet tekenen een andere plek is er niet. Dus wanneer we gaan eten moet ik de hele boel weer ontruimen (zoals nu). :roll:

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:31

Whah Wuis :P
Ja dat is wel lastig!!

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 17:36

Wij hebben ook maar 1 goede tafel.. Dat is echt irritant idd.