Vraagje over Istockphoto? (Hulp nodig)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vraagje over Istockphoto? (Hulp nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:23

Is er hier toevallig iemand lid van Istockphoto? Ik wil in mijn les mijn leerlingen schooluniformen in laten kleuren, en ik heb op hun site een geweldige 'kleurplaat' gevonden die ik daarvoor kan gebruiken, maar het lukt me niet om in te loggen. Iemand die me hiermee kan helpen?

De links:
http://www.istockphoto.com/file_closeup ... id=5827507

http://www.istockphoto.com/file_closeup ... id=5829731

Ik zou echt heel blij zijn als iemand ze voor me zou willen downloaden of hoe dat ook werkt, zodat ik ze op A4 formaat heb. En dat hoeft natuurlijk niet gratis...

Ik heb het voor dinsdag nodig.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:40

Istock heeft geloof ik gratis foto's maar gezien deze moet je betalen met 30 credits.
Citaat:
How to buy this file
You need credits, our own iStock currency. Purchase as many Pay-as-you-go credits as you need, or subscribe to a plan with a daily limit.
read more http://www.istockphoto.com/buy-stock-photos.php

Anoniem

Re: Vraagje over Istockphoto? (Hulp nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:41

Oef, ik zag het inderdaad. Heb ook even opgezocht wat ik daarvoor dan moet betalen, maar 60 euro voor een leuk projectje in de klas vind ik toch iets te grotig := Ik ga maar eens kijken of ik het op een andere manier kan oplossen.

Dank je :)

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:42

Dat is inderdaad nogal prijzig! Ik heb voor rest ook geen ervaring ermee, weet dat veel photoshoppers daar hun bestanden kopen. Maar dat het zo duur was wist ik niet :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:44

Nee vind ik een beetje zonde... ik heb ook niks aan zo'n soort file (vector), ik wil het gewoon printen en als kleurplaat gebruiken. :') Niet te moeilijk hoor! Maar komt wel goed :)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:43

iStock is inderdaad meer gericht op de grafische industrie. Je koopt de credits en daarmee kun je de foto's / illustraties e.d. downloaden.
Het zijn dan highres foto's en vector illustraties. Als je geen Illustrator hebt, kun je de laatste niet eens openen.

Als ik jouw was zou ik gewoon Googelen. Ik vond deze redelijk snel:
http://fc02.deviantart.net/fs41/f/2009/ ... r_snow.jpg

Misschien is het een idee om 'm te printen, over te trekken en te kopiëren? :)

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:09

Je kan hem gewoon opslaan en uitprinten. Of niet ik kan dat namelijk wel.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:48

FemkeRoosje; dat kan enkel als je een programma als Illustrator hebt. Zo als RoWi aangeeft. Gewoon opslaan en uitprinten gaat dus niet voor iedereen op.

8eveline; iStock heeft alleen meer de 'gratis foto van de week'. Verder is het gewoon een site voor betaalde stock foto's.

Omgerekend (als je 50 credits zou kopen) betaal je ook geen 60 euro, maar 35 euro. Dat is voor de stock/grafische branch een prima prijs. Alleen inderdaad geen prijs voor een school opdracht voor je leerlingen. Je kunt dan beter op zoek gaan naar gratis kleurplaten.

Of wat ook mogelijk is: met google of in tijdschriften plaatjes zoeken die je leuk vind. Met een lichtbak/tegen het raam en een zwarte stift kun je op een vel papier de contouren overnemen. Daarna voldoende kopiëren en je hebt voor al je leerlingen een plaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 08:20

Thanks voor de tips allemaal! :)

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:47

Mireille schreef:
FemkeRoosje; dat kan enkel als je een programma als Illustrator hebt. Zo als RoWi aangeeft. Gewoon opslaan en uitprinten gaat dus niet voor iedereen op.

8eveline; iStock heeft alleen meer de 'gratis foto van de week'. Verder is het gewoon een site voor betaalde stock foto's.

Omgerekend (als je 50 credits zou kopen) betaal je ook geen 60 euro, maar 35 euro. Dat is voor de stock/grafische branch een prima prijs. Alleen inderdaad geen prijs voor een school opdracht voor je leerlingen. Je kunt dan beter op zoek gaan naar gratis kleurplaten.

Of wat ook mogelijk is: met google of in tijdschriften plaatjes zoeken die je leuk vind. Met een lichtbak/tegen het raam en een zwarte stift kun je op een vel papier de contouren overnemen. Daarna voldoende kopiëren en je hebt voor al je leerlingen een plaat.

Sorry :) ben niet heel uptodate dan meer! Goed dat je het zegt :j is wel belangrijk als mensen meelezen.