[TEK] een fjordenruin!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenna_s

[TEK] een fjordenruin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 11:05

Na een hele tijd geen paarden meer getekend te hebben, ben ik weer begonnen met een probeerseltje op italiaans Fabriano (Disegno 2) papier. Dat is iets dikker, groter en fijner dan A4 papier. Achteraf had ik beter ander papier kunnen gebruiken.

Het is een fjordenruin geworden. :)
Een aantal dingen moeten nog wat beter, maar ik weet niet precies wat en hoe dus ik ga er denk ik over een tijdje weer mee verder.
De camera die ik gebruikt heb voor de foto's is behoorlijk slecht, het laat wat kleine details en licht-donkerverschil weg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

git

Re: [TEK] een fjordenruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:29

Hele mooie tekening,
Voor mijn gevoel, is de hoek waarin de ogen staan anders dan die van de neus, ik bedoel
De neus zie je bijna vanaf de zijkant, en het stuk tussen de ogen meer schuin van voor.
Is dit te begrijpen ? misschien beetje moeilijk omschreven.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 14:35

bedankt voor het commentaar. :)
Ja, ik begrijp wat je bedoelt. De stand van de ogen zal ik nog veranderen dan.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:46

Wauw, idd erg mooi :)
Misschien iets meer contrast? Ik weet niet hoe hij in het echt is, je zei zelf dat er een heleboel details weg waren gevallen (heb je een macrostand op je camera? (vaak aangegeven als een bloemetje) het schijnt dat het daar beter mee gaat).

En ik vind dat de bitring er een beetje raar bij hangt. Dat het hoofdstel iets te laag is gehangen ofzo. Dat de bakstukken te lang zijn.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 16:07

Dankje.

* bestudeert de camera eens goed *
je hebt gelijk. :) de volgende keer maar even op het bloemetje zetten. :D maar het was ook donker, en dat wilde zowiezo als niet zo goed. Contrast zelf vind ik wel moeilijk om te tekenen, zeker als ik geen 'plat' voorbeeld heb. (Hij is nl niet van een foto maar van een echt levend dier. :+)

het hoofdstel heb ik nagetekend toen hij 'm om had, toen hield iemand hem vast aan de hengstenketting en die trok hem wat naar beneden omdat hij zijn hoofd heel hoog hield. Daardoor lijken de bitringen ook wat vreemd naar beneden. En misschien omdat de neusriem er niet aanzat.