[TEK][WIP] Pauw, katten & Labrador

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK][WIP] Pauw, katten & Labrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 07:39

Ik wilde eens iets anders tekenen dan een paard, dus ben ik aan de hond van mijn schoonouders begonnen.

Afbeelding

En hier in de lijst, de kleur komt hier beter overeen met hoe hij in het echt is.

Afbeelding

En nog twee van mijn katten (moet nu alleen de derde nog maken, dan kan ik ze alledrie naast elkaar hangen. Ik vond de katten wel moeilijker dan de hond!

Kat 1 (deze had iets langer haar)
Afbeelding

En mijn tweede kat
Afbeelding

En dan nog een WIP'je van een Pauw. :)

Afbeelding

#2 Slechte update 's avonds bij lamplicht, maarja ik wilde deze stap wel even vastleggen dus het moest wel zo
Afbeelding

#3 En zoals 'ie er nu uitziet. De achtergrond (staart dus) heb ik alleen nog maar heel ruw opgezet.
Afbeelding

Afbeelding

tootje71

Re: [TEK][WIP] Pauw, katten & Labrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 07:51

Heel mooi ! soms ben ik toch wel een tikje jaloers op mensen die zo mooi kunnen tekenen !

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:43

wauw echt heel mooi de kleuren van de pauw vind ik vooral erg mooi!

en natuurlijk van harte gefeliciteerd!! (toch?)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:47

Ik vind de pauw heel goed gelukt tot nu toe! Super! De katten lijken wat snel getekend. Mis wat schaduw en diepte. De hond is ook mooi, maar de snuit lijkt wel wat groot in verhouding met de rest van de kop, maar misschien is dat in het echt ook zo bij die hond?

1031717

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:45

De details in het hoofd van de pauw vind ik echt bijzonder goed gelukt!

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:51

Wauw, Wuis! Je boekt echt heel veel vooruitgang! En je hebt ook de verhoudingen direct goed, op een paar dingetjes na (bijv. idd die neus van de hond), hoe doe je dat toch? Werk je met een raster?

& Gefeliciteerd! :#

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:57

Wauw, vooral die pauw is echt prachtig!
Vind de achtergrond eigenlijk wel mooi zo. Nu springt het lijfje er echt uit. Het geeft wel mooi diepte :) Vind ik dan :P
En inderdaad, gefeliciteerd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:22

Saar___ schreef:
Wauw, Wuis! Je boekt echt heel veel vooruitgang! En je hebt ook de verhoudingen direct goed, op een paar dingetjes na (bijv. idd die neus van de hond), hoe doe je dat toch? Werk je met een raster?

& Gefeliciteerd! :#

Ik heb de hond met een raster gemaakt idd, de pauw los uit de hand.
De hond is een reu en die heeft echt zo'n snuit (is een breed dier), verhoudingen zitten net als op de foto. :j

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:45

Ook dat de neus een beetje bol is? Dat heb ik nog nooit gezien! Heb je een referentiefoto? Ben nu wel benieuwd :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:23

de katten missen iets wat dipete de witte lijkt vooral erg vlak.

De andere 2 (hond pauw) vind ik veel sprekender de kleuren op de pauw erg mooi zeg! De hond lijkt inderdaad erg grof in de snuit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 08:19

Hm. Ik wil verdergaan met de staart van de pauw, maar weet niet zo goed of ik die wel helemaal goed moet uitwerken. Want zal het hoofd dan niet teveel 'weg vallen'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:08

Ik heb besloten de achtergrond rustig te houden omdat ik niet wilde dat het teveel ging afleiden van het hoofd.
De linkerkant heb ik vervaagd zoals ook op de foto het geval is, dit is namelijk verder weg dan het rechter gedeelte.

Toch twijfel ik nog, zou ik de staart niet tóch uitgebreider uitwerken?

Afbeelding

Afbeelding

Edit: Ik heb besloten om hem zo te houden. In het echt zie je de staart (en vooral ook het vervaagde deel) veel meer dan op deze foto. Het lijkt haast wel of er haast geen krijt op het papier zit op het gedeelte van de staart! Maar als je de tekening in het echt bekijkt ziet dat er heel anders uit. De staart zou teveel gaan overheersen anders. Zo is 'ie goed.

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:28

Ik vind hem zo erg mooi :)
Ik zou de staart idd niet verder uitwerken, anders ga je daar denk ik te veel opletten :P.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:16

wauw, erg mooi! :)

Vind alleen de onderkant een beetje raar. Net alsof de achtergrond de veren zijn, en dat er zo'n pauwenhals gewoon ergens uit de grond komt ofzo :')