[SCH] Intuïtie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[SCH] Intuïtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:48

Let maar niet op de titel :+

Anyway... ik zou graag willen weten wat jullie vinden van onderstaand schilderij. Het komt hier waarschijnlijk zelf aan de muur te hangen, dus ik ben er zelf in ieder geval erg blij mee. Bij het maken van dit schilderij ben ik heel erg op m'n gevoel afgegaan qua kleurgebruik, compositie en zelfs onderwerp.

Toch wel een beetje benieuwd hoe jullie hem vinden en commentaar etc. is dan ook welkom :)

Acrylverf op een doek van 30x40, ongeveer 2 uurtjes werk. Hij heeft tussendoor niet gedroogd waardoor ik verschillende verflagen in elkaar heb laten overlopen. In de boom komen daardoor ook heel voorzichtig de kleuren van de lucht terug.

Afbeelding

Shego

Re: [SCH] Intuïtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:20

Wauw, wat een kleuren! Erg mooi, doet me een beetje denken aan de film The Lovely Bones, het heeft wel wat van de filmposter daarvan :)
Erg mooi gedaan.Alleen wat zijn de stipjes om de boom heen, zijn dat bladeren?

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:18

Ik vind het echt een heel leuk plaatje. Het zijn helemaal mijn kleuren, super gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:25

De stipjes zijn inderdaad de bladeren, of het idee van de bladeren die er nog moeten komen aan de kale boom :j

Dank jullie wel voor jullie reactie :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:26

inderdaad het eerste wat ik dacht was ook the lovely bones. Ik vind het sfeertje erg mooi zacht en lievelijk maar toch ietwat creapy door de boom die geheel alleen is. Wat is erg gebeurd, wat gaat er gebeuren een beetje een misterie :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:15

Ik vind het idee heel erg mooi. De kleurkeuze is ook prachtig. Alleen in uitvoering heb ik wel een punje van kritiek; de schaduwen en highlights in de boom kloppen niet. Hierdoor staat hij niet echt en is het net alsof het schilderij nog niet helemaal af is. Dat is jammer want hij kan nog veel meer 'spreken'.
Ik zou prsoonlijk ook wat meer bolletjes maken van de gouden ballen/blaadjes. Gewoon door er een duidelijkere highlight en schaduw in aan te brengen.

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:22

leuk gedaan, maar wel eenvoudig ;-)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:29

Ik vind hem erg gaaf. :D leuk dat je op je intutie hebt geschilderd. Hou ik wel van :)
Ik ben het met Malenka eens wat betreft de boom. Die 'staat' nog niet helemaal.
Ook vind ik het jammer dat je ziet waar het doek ophoud zegmaar. De kleuren stoppen daar half. Aan de linkerkant zie je nog een witte rand. En aan de rechterkant een donkere kant.

Het is een gaaf schilderij om aan de muur te hangen. :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:36

Ik krijg op eens een idee.... hoe zal het zijn als je dit doek op een ander/groter doek legt en daarop zegmaar verder gaat met het schilderij? Je zou op die manier de boom uiteindelijk op een heuvel kunnen zetten omgeven door b.v. mist/nevel... Lijkt mij erg mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:55

Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik snap wat jullie bedoelen met 'simpel' en 'onaf'. Ik vind trouwens dat er genoeg gouden stipjes op zitten, het moest voor mij ook een soort aura worden zeg maar, dus geen letterlijke blaadjes.

Malenka... jouw idee... érg interessant! Het enige nadeel is dan dat ik geen lijst om dit eerste schilderij kan doen denk ik... althans... ik kan er natuurlijk een strakke witte lijst omheen maken en hem met lijst en al op een volgend doek doen... dat wordt wel heel spectaculair dan ben ik bang :')

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:01

Het voordeel van het extra doek is dat je, als het niet is wat je bedacht, het kleine doek altijd nog los kunt gebruiken. Ik weet ook niet of een lijst wel de juiste sfeer geeft aan het schilderij. In plaats van een ander doek kun je natuurlijk ook de muur gebruiken ;) Ik denk dat een lijst dan al veel beter past. Net alsof je een stukje muur opgepakt en ingelijst hebt.

EDIT: extra 'blaadjes' zou ik ook niet doen hoor. Dat maakt het schilderij denk ik veel te druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:10

Hmm... verder gaan op de muur vind ik ook wel een leuk idee... maar wat nou als ik de muur verpest? :=

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:11

Gewoon een grotere kwast pakken! :D

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:30

leuk idee, ik kan mij helemaal in de tips van Malenka vinden, idd niet meer van die bolletjes, maar deze sprekender uitwerken (om misschien wat groter/surrealistiser maken)
Vind het idee van een doek eronder erg leuk.
Persoonlijk zou ik er niet eens een lijst omheen doen, en kan je experimenteren met een ander formaat doek eronder (even breed maar minder hoog bijvoorbeeld) en dan met een ruimte er tussen onderelkaar op hangen