[SCH] Konik rollen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

[SCH] Konik rollen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 21:08

Ben op school bezig met een film over de Konik, tussen het filmen door teken en schilder ik wel eens wat in mijn atelier.
Ik hou dit in het thema van de konik, omdat het studie materiaal is voor mij, wilde jullie even een werkje laten zien.

Formaat A3
Techniek: Acryl verf in zeer dunne lagen op papier.

Afbeelding

:)

ShauniBef

Re: [SCH] Konik rollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:24

Ik mis nog een voorbeen en achterbeen?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:30

oe! wat gaaf.....geeft een heel mooi effect die dunne lagen acryl.....mis ook een paar benen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:32

Shauni schreef:
Ik mis nog een voorbeen en achterbeen?

hihi ik dacht ook al zoiets
\
verder erg mooi!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:11

knap! vind hem mooi! achterbeen is iets te rond en de hoef is eigenlijk een soort stompje.
Ik zou misschien nog wat schaduw op de grond maken, nu is het net of hij zweeft.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:05

Het is duidelijk dat het een konik is voor mij, dat is al heel wat! :D

Inderdaad missen er nog wat benen, en is het achterbeen nog iets te rond, maar ik kijk ook een beetje raar tegen het voorbeen aan!

Dus alleen nog even iets aan de benen doen (als het nog lukt), en dan is hij helemaal mooi! :j

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 20:11

Leuk dat jullie allemaal vinden dat er benen missen :P
Ik had een boek over konik paardjes en daar stond een foto in van een rollend paardje, die heb ik als voorbeeld gebruikt, en die miste dus ook 2 benen.
Omdat het een studie is ga ik het niet ver afwerken met schaduw en grond enzo, het gaat om vorm en de oefening van de schildertechniek.
De reden dat ik de hoefjes beetje onaf heb gelaten is omdat ik heb geleerd dat je niet altijd alles helemaal af hoeft te schilderen tot in detail, in dit werkje komt dat misschien niet zo tot zijn recht maar ja daarvoor is het ook nog maar een studie :)

Ben blij dat jullie het buiten de benen om oké vinden, want het gaat mij ook meer om de vorm, de benen zijn in dit geval nog maar even bijzaak.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:09

Wauw, je ziet echt de beweging en kracht in de tekening vind ik. Juist doordat hij niet extreem gedetailleert is is het alsof het paard midden in een beweging zit zegmaar, heel mooi!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:23

Hihi leuk plaatje, je ziet direct dat het een Konik is! Hoe langer ik er naar kijk, hoe minder hij klopt, maargoed daar gaat het in dit geval niet om.

Hoe bevalt de kunstacademie in Arnhem? Ben bij de open dag geweest, twijfel nog heel erg :+