[SCH] Hersenschimmen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

[SCH] Hersenschimmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 18:21

Ik ben dus bezig met mijn portfolio voor de kunstacademie. En ik probeer zo gevariëerd mogelijk te werken. Dat betekent dus dat ik ook wat meer naar het abstracte toe zal moeten werken.
Ik wil graag worden toegelaten, dus wil ik laten zien dat ik veelzijdig kan zijn. En natuurlijk moet het origineel zijn.

Ik probeer het schilderij meer te laten zijn dan 'een mooie tekening', dus heb ik me dit keer vooral gericht op compositie, en het één maken van de hele voorstelling. (onderandere door de kleur rood vaker terug te laten komen, en de het herhalen van structuur)

Ook wil ik het onderbewustzijn uitbeelden (dat viel overigens niet mee). Het lichaam, gedachtes en de geest.

Ik hoop vooral dat het schilderij boeiend is. :)

Geheel:

Afbeelding
Afbeelding

Detail (koperdraad en aluminiumfolie):
Afbeelding

En, met flits, want dan kun je zien dat bij bepaalde lichtinval sommige delen glanzen. :)
Afbeelding

SarahLynn

Re: [SCH] Hersenschimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:24

Bijzonder werkje! :)

Ik vind het jammer dat de gezichten niet in elkaar doorlopen. Een duidelijke lijn is goed, maar dan moet de mond niet lager/hoger verdergaan, vind ik.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:25

Sorry heb weinig verstand van kunst. Maar ik vind het wel mooi.
Misschien maar zoals ik al zei, hecht niet te veel waarde aan mijn mening, zou je die 'bruine' kant niet wat mooier over laten lopen?
ha, oevallig eentje net voor mij met meer verstand...

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:26

Wauw, apart!
En leuk dat je het voor de kunstacademie maakt.
Alleen als je in het abstracte werkt had ik het gezicht/schedel niet zo duidelijk en letterlijk weergegeven. Maar dat is ieders voorkeur natuurlijk! ik vind je kleurgebruik erg mooi in combinatie met het zilver en de 'schimmen'. Erg mooi!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 18:29

Bedankt voor jullie reacties!

@Saar + Apple: Ik heb de duidelijk lijn gedaan zodat de scheiding duidelijk was. Het staat voor het steeds verder denken van het lichaam tot je bij de geest komt. :j

Tsja en die mond, is het niet zo dat het skelet zo in elkaar zit? Je tanden gaan verder door dan je lippen. :D

Maargoed, kan goed zijn dat ik het fout heb.

@Naambordje: Ja je hebt gelijk, het is nog lang niet helemaal abstract hoor. Maar ik kan het niet alten om toch letterlijke dingen er in te verwerken :o . maar ik moet zeggen dat dit voor mijn doen al heel abstract is. :+ Volgende keer misschien weer een stapje verder gaan. :D

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:32

Wat maak je normaal dan?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 18:34

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:56

Ziet er gaaf uit. Hou wel van zulke werkjes.

Waar wil je naar Kunstacademie? (nieuwsgierig)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:41

Ik vind 'm gaaf! Wel erg druk, maar dat heeft zo z'n charme. :)

Naar welke kunstacademie wil je toe?

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 07:41

Red_Savage schreef:
Bedankt voor jullie reacties!

@Saar + Apple: Ik heb de duidelijk lijn gedaan zodat de scheiding duidelijk was. Het staat voor het steeds verder denken van het lichaam tot je bij de geest komt. :j

Tsja en die mond, is het niet zo dat het skelet zo in elkaar zit? Je tanden gaan verder door dan je lippen. :D

Maargoed, kan goed zijn dat ik het fout heb.

D

ja, ik vind het wel mooi dat de scheiding duidelijk is :). Ik vind het alleen raar dat het binnenste lijntje van de mond, dus waar de lippen op elkaar komen, niet echt recht doorgaat in met middelste lijntje van de tanden, dus de scheiding tussen boven en onder.

Snap je?

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:25

Red_Savage schreef:
Normaal zit ik erg veel in deze stijl. :)
[UK] [SCH] [WIP] Insanity

Dat is mijn vorige schilderij.

WOW die is ook echt super!
kan je die niet insturen? of moet het iets abstracter?
dat mistirieuze (hoe schrijf je dat?) ligt je wel...

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:33

Voor welke richting wil je toelatingsexamen doen? Misschien nog even handig om te vermelden. Want ik vind je Insanity werk veel zekerder overkomen dan dit werk, je hoeft ook niet persee in alle stijlen met iets aan te komen daar, als ze maar zien waar je voor staat en wat je goed komt.. (dan kunnen zij er nog wat inrammen := ) Ik vind dit werk bijvoorbeeld wel mooi, en het totaal beeld spreekt me wel aan, maar ik stoor me dan zelf aan het nog wat onafgewerkte hierin, zoals bv het kleine handje terwijl je het wel kunt want dat zie je in je vorige schilderij.. dan zou ik me gewoon meer op zulk werk focussen.. :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:39

Ik vind je vorige schilderij erg gaaf, maar deze.....nee...

Teveel 'geknutseld', de aluminiumfolie en ijzerdraad voegen naar mijn mening helemaal niets toe, het schilderwerk vind ik ook niet helemaal geweldig.

Wellicht moet je iets doen wat toch meer bij je staat...
Afbeelding
Dit vind ik wel abstract wat bij jouw lijnvoering in het 'elfen-schilderij' past, voor mijn gevoel past dit meer bij jou manier van werken, maar ik kan me vergissen.

Ik zou ook bij de hoofdzaak blijven, blijf puur werken, bedenk een concept/hoofdidee en werk dat uit, ga er daarna geen 'freubeltes' bij bedenken, maar blijf bij je basisidee.

Heel veel succes!

(ps, jij bent goed met eyeliner zeg....jaloers! haha)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:42

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 15:19

@MoonChloe en Marloez: Ik wil naar de Staatliche Hochschule für Bildende Künste in Frankfurt. :)

@Saar: Ik snap wat je bedoelt inderdaad! Volgens mij had ik wbeter een voorbeeld van een doodshoofd erbij kunnen pakken. :)

@Apple: zeker gaat die ook bij mijn portfolio. Maar ik moet ongeveer 20 stuks in mijn portfolio doen. Dus vandaar dat ik er zo veel mogelijk verschillends in wil doen.

@Janique: Ik ga de vrije beeldende kunst doen. Gericht op schilderen, tekenen en filosofie. :)
En ja, ik moet zeggen dat het meeste van mijn schetsen e.d. in de Insanity stijl is gemaakt. Vandaar dat ik graag ook wat anders wil laten zien. Wat variatie lijkt me toch wel aanspreken bij deze kunstacademie. Tenmniste van wat ik daar heb gezien.. :D

Over dat onafgewerkte moet ik je gelijk geven. Helaas heb ik me nogal gehasst bij dat schilderij omdat ik in tijdnood zit. Aan mijn vorige schilderij heb ik zo'n 25 besteed, en aan deze zo'n ehh.. 3? :o
Maargoed, mijn volgende schilderij wordt iig weer in mijn 'eigen' stijl. Kan het niet laten, heb weer een idee in mijn hoofd. :D

@Yucca: bedankt voor je eerlijkheid! Tsja ach, ik ging eens wat experimenteren, en wat meer proberen als alleen het schilderen. Ik vind het schilderij wat je hebt geplaatst wel erg mooi! Inspirerend ook..

Ik ben nog heel erg aan het uitvinden wat het meest bij me past anders dat kan ik niet uitvinden wat precies bij me past. :D

Erg bedankt voor je tips!

hahaha, die eyeliner. Nou ik moet zeggen dat dat ook niet even goed gaat hoor _O-

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:25

Experimenteren is goed! Vooral blijven doen!
Vind alleen het resultaat niet zo sterk als je andere werk.
Ik zou bepaalde elementen weglaten, kwestie van uitproberen..
Dus, ga er zeker mee door!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 20:28

Nouja, dat wordt volgende keer beter proberen dan. :D

In dat geval scheelt het dat ik hier niet zo heel veel tijd aan heb besteed. :j

Ik denk dat ik nog heeeeel veel mislukkingen gaan maken voordat ik 'het' heb gevonden. :D